
conti tailpipe+demper op orgineel.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 161
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
- Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008
conti tailpipe+demper op orgineel.
ik ga ivm met veel controle's , en bijna inbeslagname mijn orginele uitlaat er weer op zetten, maar ik het mogelijk om de tailpipe val de cont erop te krijgen. Dat ik dan gewoon een stuk van de orginele uitlaat afslijp? 

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
- chrizztian93
- Pro tuner
- Berichten: 591
- Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro - Locatie: Kloetinge
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..

- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Onderbouw dat eens?chrizztian93 schreef:je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..
Met MIG/MAG kan je zoiets ook heel netjes lassen, met elektroden misschien ook nog wel.
Ik zou ook de gaten bijboren of ff een andere flens erop lassen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Schakelrijder
- Berichten: 151
- Lid geworden op: ma 18 okt 2010, 16:48
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing 2010 Blauw
- Locatie: Spaarndam
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
waarom ziet er er niet uit als je op een anderen manier last ik heb me mig mag NIL diploma en volgens mij kan je een uitlaat gwn met mig mag lassen.chrizztian93 schreef:je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..
---------------------
waarom wil je die tail pijp er op hebben ? of bedoel je de demper want dan kan je doen wat de gene boven me beschrijft

mvg oonee0
gwn een derbi rijder 

-
- Schakelrijder
- Berichten: 161
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
- Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Het liefst tailpipe en demper, want dan verwacht ik wat meer geluid, en prestatie's heb inmiddeles nieuwe tailpipe + demper besteld. Kan ik niet een stuk van mijn orginele uitlaat afslijpen en dan die tailpipe erop met dat rubber wat erbij zit? Dan hoef ik hem niet te lassen
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Je eigen creativiteit hoe je het wilt maken, of je hem nou afslijpt net na de bocht en vanaf daar de tailpipe erop last (misschien kan je hem er ook gewoon opschuiven, moet je de diameter even na kijken), of dat je alleen de demper bevestigd door een nieuwe demperflens er op te lassen. Of, wat het makkelijkst is, boren in de demperflens die je nu hebt, van je originele uitlaat.
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Dat kan, als dat past iig.jappiee---3 schreef:Het liefst tailpipe en demper, want dan verwacht ik wat meer geluid, en prestatie's heb inmiddeles nieuwe tailpipe + demper besteld. Kan ik niet een stuk van mijn orginele uitlaat afslijpen en dan die tailpipe erop met dat rubber wat erbij zit? Dan hoef ik hem niet te lassen
Zo had ik het gedaan met mijn YZ demper, maar voor zo'n conti demper is het denk ik makkelijker om die gaten gewoon wat uit te boren of een nieuwe flens erop te lassen. Aangezien die demper al een 3-boutsbevestiging heeft, mijn YZ had dat namelijk niet.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Derbi fan
- Berichten: 94
- Lid geworden op: wo 27 jul 2011, 22:30
- Vervoersmiddel: Senda DRD Evo 50 SM
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Prestaties zul je alleen niet winnen met een andere demper,
Je prestaties komen van je expansie (toch?)
Je prestaties komen van je expansie (toch?)
- chrizztian93
- Pro tuner
- Berichten: 591
- Lid geworden op: wo 09 feb 2011, 20:35
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Derbi Senda SDR
Volkswagen Polo 6N
Audi A3 1.8 20VT quattro - Locatie: Kloetinge
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
omdat ik nogal eens moet lassen op mn werk, het ziet er in het begin zeker netjes uit, maar moet je maar es na een paar weken kijken..royvi schreef:Onderbouw dat eens?chrizztian93 schreef:je kan ook gewoon een paar gaten bijboren in je originele demperflens, of een andere flens erop lassen.. wel tig lassen heh anders ziet het er beroerd uit..
Met MIG/MAG kan je zoiets ook heel netjes lassen, met elektroden misschien ook nog wel.
Ik zou ook de gaten bijboren of ff een andere flens erop lassen.

-
- Schakelrijder
- Berichten: 161
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
- Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Dat denk ik niet@!DerbiEvo '10 schreef:Prestaties zul je alleen niet winnen met een andere demper,
Je prestaties komen van je expansie (toch?)
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
jij denkt dus dat je door een andere demper harder gaat ?
-
- Schakelrijder
- Berichten: 161
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
- Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Nee, maar ik zal er wel meer uit kunnen halen met de tailpipe aangezien die ook dikker is 

http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 608
- Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:20
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
- Locatie: barneveld
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
ja een demper maakt dus geen verschil
maar als jij denkt dat je harder gaat als je er een demper op zet met een diameter van 30 cm, dan moet je dat gewoon doen hoor.

maar als jij denkt dat je harder gaat als je er een demper op zet met een diameter van 30 cm, dan moet je dat gewoon doen hoor.
- Job0172
- Pro tuner
- Berichten: 1280
- Lid geworden op: ma 29 nov 2010, 22:07
- Vervoersmiddel: Tomooosss
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=1139
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Het makkelijkste is denk om alleen je demper te verwisselen als je dit zo graag wilt, dit is met wat paswerk best goed te doen namelijk.
Daan schreef:Nou dan weet ik et ook niet, steek maar in de brand ofzo
- Reinder
- Tuner
- Berichten: 430
- Lid geworden op: vr 25 feb 2011, 12:15
- Vervoersmiddel: Derbi Xrace
- Locatie: Apeldoorn
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Vriend van mij heeft nog wel een motor demper liggen, ga jij wel 150 mee hoor!
(nee,, dempers inc tailpipe geven geen prestatie winst, alleen het geluid word bij een stationair toerental anders)

(nee,, dempers inc tailpipe geven geen prestatie winst, alleen het geluid word bij een stationair toerental anders)
Boeki schreef:Reinder heeft gesproken..
J03P schreef: dus zo blijkt maar weer, schakelen is voor de elite. Daar kan je dus trots op zijn.
-
- Schakelrijder
- Berichten: 161
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
- Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.

Aan jou opmerking heb ik wat, ga dit dan gewoon lekker in cafe zeggen ofzoluco schreef:ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Schakelrijder
- Berichten: 161
- Lid geworden op: za 25 dec 2010, 21:22
- Vervoersmiddel: Derbi DrD Racing 2008
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
En het gaat me ook om het geluid dus
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=8415" onclick="window.open(this.href);return false;
- royvi
- Pro tuner
- Berichten: 3085
- Lid geworden op: za 23 okt 2010, 17:21
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
Lees jij je maar eens in...luco schreef:ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders
Vroeger in de baansport (ja al die tweetakten) was het de trend om de tailpipe zo lang mogelijk te maken, ook reden ze zonder demper. Het heeft dus wel degelijk invloed op je prestaties. Niet dat je er veel van zult merken op het brommertje, maar de originele demper heeft van binnen een schot met buisjes erin, dit knelt hem wel iets af. Als je er een andere demper op zet die niet dit systeem heeft dan loopt hij heel iets soepeler. Zoals ik al zei, ik moest ook opnieuw afstellen.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Berichten: 608
- Lid geworden op: di 26 okt 2010, 19:20
- Vervoersmiddel: derbi drd evo limited edition
- Locatie: barneveld
Re: conti tailpipe+demper op orgineel.
klopt volledig, maar meneer heeft het er hier over om de tailpipe van een conti te nemen. aangezien deze vrijwel even dik zijn(ja iets dikker) heeft dit dus geen prestatie winst. En een tailpipe ''knelt'' een uitlaat alleen als hij extreem dun is, of extreem dik.royvi schreef:Lees jij je maar eens in...luco schreef:ahaaa alsjeblieft google eens even naar de werking van uitlaten... dan babbel je wel anders
Vroeger in de baansport (ja al die tweetakten) was het de trend om de tailpipe zo lang mogelijk te maken, ook reden ze zonder demper. Het heeft dus wel degelijk invloed op je prestaties. Niet dat je er veel van zult merken op het brommertje, maar de originele demper heeft van binnen een schot met buisjes erin, dit knelt hem wel iets af. Als je er een andere demper op zet die niet dit systeem heeft dan loopt hij heel iets soepeler. Zoals ik al zei, ik moest ook opnieuw afstellen.

Pieke schreef:het lijkt me dat iemand er behoorlijk wat moeite in heeft gestoken om m eruit te laten zien alsof ie er zo min mogelijk moeite in heeft gestoken