EDIT: Laat maar,, Heb het alweer goed werkend!
Het "elektronisch" kleine vragen topic
- WilcoDijkstra
- Derbi fan
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 22 sep 2011, 18:30
- Vervoersmiddel: DRD 2003
- Locatie: Harlingen
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Mun koso RS Dyno valt soms onder het rijden uit en als ik de kabelboom aan rechtkant bij mun frame een tikje omhoog geef gaat die weer aan, Dit heb ik sinds gister. Denk dat het een draadje is die ff geen goed contact meer maakt. Wat kan het anders zijn? Want me accu is nog gewoon goed.
EDIT: Laat maar,, Heb het alweer goed werkend!
EDIT: Laat maar,, Heb het alweer goed werkend!
- Marcooow
- Beginnende tuner
- Berichten: 209
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 15:39
- Vervoersmiddel: Derbi senda r x race, Sachs zx50, Honda mtx
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=4182
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
kabel kapot? dat die kortsluiting maakte? of wat was het?WilcoDijkstra schreef:Mun koso RS Dyno valt soms onder het rijden uit en als ik de kabelboom aan rechtkant bij mun frame een tikje omhoog geef gaat die weer aan, Dit heb ik sinds gister. Denk dat het een draadje is die ff geen goed contact meer maakt. Wat kan het anders zijn? Want me accu is nog gewoon goed.
EDIT: Laat maar,, Heb het alweer goed werkend!
4 strokes are like tampons, every pussy has one
- WilcoDijkstra
- Derbi fan
- Berichten: 53
- Lid geworden op: do 22 sep 2011, 18:30
- Vervoersmiddel: DRD 2003
- Locatie: Harlingen
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Kabel van de accu naar me teller,, Maakte bij het balhoofd niet goed contact meer.. 
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
heb hem nu uitelkaar staan.RaliasR schreef:een goed electrisch schema opzoeken.
derbi oude types:
gele draad vanaf ontsteking loopt naar contactslot en wordt daar, wanneer je het licht aanzet, doorgeschakeld via bruin
kan zijn dat bij de nieuwere types alles via de rode draad bij je contact loopt, dit aangezien je toerenteller het ook niet doet
onder de teller zit een hoes met veel kabels er in. die heb ik losgemaakt. allekabels zaten gewoon aangesloten.
maar 1 geel kabeltje hing los. ik weet niet of dit hoor want ik zag nergens iets waar hij in zou moeten.
als ik bij me koplamp de kabel van het klein licht er uit haal dan doet de toerenteller het.
en als ik hem op kleinlicht laat staan en de kabel van grootlicht er uit haal doet de toerenteller het ook.
kortsluiting in de peer??
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
het is al opgelost. nieuwe peer er in en hij deed het weer
-
johan24
- Derbi fan
- Berichten: 68
- Lid geworden op: za 18 jun 2011, 21:17
- Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme -07, Tomos Snor , Honda Mtx 125cc
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
hallo,
door de regenval vn laatste tijd is mn zekering doorgesmolten, nu hebk er een nieuwe ingedaan, en nu blijven nog steeds de dashboard lampjes branden( benzine, temp, en nog eenxD) weet iemand waardoor dt komt? kheb al verschillende nieuwe zekeringen geprobeerd met 0,0 resultaat!
door de regenval vn laatste tijd is mn zekering doorgesmolten, nu hebk er een nieuwe ingedaan, en nu blijven nog steeds de dashboard lampjes branden( benzine, temp, en nog eenxD) weet iemand waardoor dt komt? kheb al verschillende nieuwe zekeringen geprobeerd met 0,0 resultaat!
- jeffreydb
- Schakelrijder
- Berichten: 199
- Lid geworden op: di 21 jun 2011, 22:54
- Vervoersmiddel: derbi senda drd racing
- Locatie: zomergem
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
baterij nog goed? kan door een slechte batterij zijn dat de zekering kapot was dus meet een hoeveel volt er nog uit je batterij komt en bekijk het batterij zuur eensjohan24 schreef:hallo,
door de regenval vn laatste tijd is mn zekering doorgesmolten, nu hebk er een nieuwe ingedaan, en nu blijven nog steeds de dashboard lampjes branden( benzine, temp, en nog eenxD) weet iemand waardoor dt komt? kheb al verschillende nieuwe zekeringen geprobeerd met 0,0 resultaat!
yesterday is history
today is a gift
tomorrow is a mistery
today is a gift
tomorrow is a mistery
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Hallo, wilde mijn kleine elektrische probleem eens een keer oplossen.
Het zit zo:
De benzinemeter gaat niet meer oranje branden wanneer hij dit wel hoort te doen, hij brand helemaal niet, ook niet als de tank volledig leeg is.
Verder ben ik zelf al aan de slag gegaan:
- Tanksensor is als het goed is niet kapot, heb dit een paar maanden geleden door laten meten door mijn oom, baas van een autogarage
- Lampje is ook niet kapot, want het controle lampje werkt wel, dus als je hem op contact zet brand hij wel de eerste 5 seconden
Ik denk dus dat het aan de kabelboom licht, heb alleen geen weet van hoe ik iets moet doormeten of iets electrisch moet maken.
Vandaar dat het al een paar maanden geleden is dat ik mijn tanksensor liet doormeten, en het nu nog niet gemaakt is, ik loop er een beetje tegenaan te hikken.
Dus de vraag is: Is het inderdaad de kabelboom die ervoor zorgt dat mijn tankwaarschuwingslampje niet meer gaat branden als de tank leeg/bijna leeg is?
En verder zou ik het op prijs stellen dat je alles ook uitlegt, dus niet zegt moet je gaan doormeten, maar hoe je doormeet en welke kleur draad ik moet controleren op breuken, en wat een breuk is/hoe hij eruit ziet.
Nogmaals je moet het zien dat ik niet weet hoe stroom werkt en loopt, dus het liefst beetje duidelijke uitleg.
Bij voorbaad dank
Teun
Het zit zo:
De benzinemeter gaat niet meer oranje branden wanneer hij dit wel hoort te doen, hij brand helemaal niet, ook niet als de tank volledig leeg is.
Verder ben ik zelf al aan de slag gegaan:
- Tanksensor is als het goed is niet kapot, heb dit een paar maanden geleden door laten meten door mijn oom, baas van een autogarage
- Lampje is ook niet kapot, want het controle lampje werkt wel, dus als je hem op contact zet brand hij wel de eerste 5 seconden
Ik denk dus dat het aan de kabelboom licht, heb alleen geen weet van hoe ik iets moet doormeten of iets electrisch moet maken.
Vandaar dat het al een paar maanden geleden is dat ik mijn tanksensor liet doormeten, en het nu nog niet gemaakt is, ik loop er een beetje tegenaan te hikken.
Dus de vraag is: Is het inderdaad de kabelboom die ervoor zorgt dat mijn tankwaarschuwingslampje niet meer gaat branden als de tank leeg/bijna leeg is?
En verder zou ik het op prijs stellen dat je alles ook uitlegt, dus niet zegt moet je gaan doormeten, maar hoe je doormeet en welke kleur draad ik moet controleren op breuken, en wat een breuk is/hoe hij eruit ziet.
Nogmaals je moet het zien dat ik niet weet hoe stroom werkt en loopt, dus het liefst beetje duidelijke uitleg.
Bij voorbaad dank
Teun
a'j bange leeft goa'j bange dood
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
If you ain't mixin' gas, You ain't kickin ass!
- MartinW0527
- Derbi fan
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 11:13
- Vervoersmiddel: VW Jetta mk1 16v
- Locatie: 0527 Marknesse
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
vraag ff aan je oom om dat uit te leggen, 9 van de 10 mensen die het niet kennen snappen het ook niet in 1 x
dus niet dat ik je niet wil helpen, maar dat is gewoon handiger.
Ik wil het wel even proberen.
Je hebt + en - op je accu
de stroom loopt van + naar -
je hebt op de meeste + draden eerste je contact en dan een schakelaar.
en je teller zit er vaak nog ergens bij tussen voor lampjes etc.
het makkelijkste is om een draadschema te pakken, en te kijken welke draad je moet hebben en waar die vandaan loopt.
dan pak je een multimeter, die je op Volt zet, stand 20
nu hou je de - kant van je multimeter op een kaal stuk frame, of de - van je accu
en met de plus ga je de draad meten op elke connector, en kijk je of je een waarde krijgt.
vanaf het punt dat je geen waarde krijgt issie kapot.
dit is niet de manier hoe ik het doe, maar wel de makkelijkste uit te leggen.
dus niet dat ik je niet wil helpen, maar dat is gewoon handiger.
Ik wil het wel even proberen.
Je hebt + en - op je accu
de stroom loopt van + naar -
je hebt op de meeste + draden eerste je contact en dan een schakelaar.
en je teller zit er vaak nog ergens bij tussen voor lampjes etc.
het makkelijkste is om een draadschema te pakken, en te kijken welke draad je moet hebben en waar die vandaan loopt.
dan pak je een multimeter, die je op Volt zet, stand 20
nu hou je de - kant van je multimeter op een kaal stuk frame, of de - van je accu
en met de plus ga je de draad meten op elke connector, en kijk je of je een waarde krijgt.
vanaf het punt dat je geen waarde krijgt issie kapot.
dit is niet de manier hoe ik het doe, maar wel de makkelijkste uit te leggen.
-
RaliasR
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
helpt denk ik niet bij een benzine sensor aangezien dat meestal geen plus- maar een massaschakeling is.
als je de polen van de stekker waar de benzinesensor aan vast zit met een stukje draad doorverbindt,
zou je benzinecontrolelampje moeten gaan branden.
Ik zou de bedrading bij de accu nog eens goed bekijken (blauwe draad) misschien ligt er een draad uit een zogenaamde butconnector.
benzinesensor zit daar en je controlelampjes blokje zit daar ook.
als je de polen van de stekker waar de benzinesensor aan vast zit met een stukje draad doorverbindt,
zou je benzinecontrolelampje moeten gaan branden.
Ik zou de bedrading bij de accu nog eens goed bekijken (blauwe draad) misschien ligt er een draad uit een zogenaamde butconnector.
benzinesensor zit daar en je controlelampjes blokje zit daar ook.
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
-
Wesley95
- Pro tuner
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
- Locatie: Oosteind (100% woutvrij)
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ik zoek een xenon lampje voor mijn koplamp op mijn derbi drd racing 2011
welke raden jullie aan?
en is het vervangen moeilijk?(rijd namelijk pas 1 maandje derbi dus heb nog niet veel naar gekeken enzo)
gr wesley
welke raden jullie aan?
en is het vervangen moeilijk?(rijd namelijk pas 1 maandje derbi dus heb nog niet veel naar gekeken enzo)
gr wesley
the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
- MartinW0527
- Derbi fan
- Berichten: 76
- Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 11:13
- Vervoersmiddel: VW Jetta mk1 16v
- Locatie: 0527 Marknesse
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
gewoon een xenon look kopen in de juiste fitting, ff kijken welke je nodig hebt dus.
vervangen is een minuutje werk
vervangen is een minuutje werk
-
Wesley95
- Pro tuner
- Berichten: 590
- Lid geworden op: di 18 okt 2011, 20:16
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Racing VERKOCHT
Derbi drd limited 08
Ktm sx250 verkocht
Suzuki rm125 verkocht
Bmw e30 325i m50 swap
Opel corsa b daily
Suzuki RM125 2000
Opel Corsa 1.2 16v
BMW E30 324d verkocht - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php ... 431#p91431
- Locatie: Oosteind (100% woutvrij)
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
oke wnt k snapte niet precies hoe dat zat met groot licht en normaal licht
of dat elk lampje dat had en de maat staat gwn op lampje voolgens mij
of dat elk lampje dat had en de maat staat gwn op lampje voolgens mij
the skullkid schreef:Opletten dat die koud is.Maurits schreef:Oke. En ik kan mijn uitlaat er gewoon zo afhalen zonder dat ik ergens op moet letten?
-
xrace2009
- Derbi fan
- Berichten: 51
- Lid geworden op: di 04 jan 2011, 13:37
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x-race 2009
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
een derbi heeft toch wisselstroom ??
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Berichten: 258
- Lid geworden op: wo 30 mar 2011, 17:48
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
- Locatie: landhorst
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
hallo,
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60
je derbi gaat op de rollerbank harder toch?
want heb pas een eurobegrenzer besteld. en hij liep toen 40 op de teller en wou toen nie egt meer vooruit.
heb hem nu laten aanpassen en loopt nu 70 op de teller. wil zelf graag ongeveer 55/60
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Als ik met mijn derbi ongeveer boven de 70 uitkom dan werkt mijn snelheids meter niet meer en blijft die "NE" aangeven, kan ik dit verhelpen?
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

-
RaliasR
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
pulsgever en aansluitingen pulsgever aan voorwiel even nalopen/reinigen
wordt er anders wel een redelijk betrouwbare snelheid weergegeven ?
wordt er anders wel een redelijk betrouwbare snelheid weergegeven ?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
- BasvO
- Pro tuner
- Berichten: 710
- Lid geworden op: zo 16 okt 2011, 22:41
- Vervoersmiddel: Senda DRD Pro (Te Koop)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=6119
- Locatie: Rosmalen
- Contacteer:
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
Ja de snelheid is gewoon voor zover ik weet betrouwbaar, de top word gewoon perfect aangegeven. Maar ik zal dit mar eens proberen. Dankjewel voor de tip zal wel zeggen of het gelukt isRaliasR schreef:pulsgever en aansluitingen pulsgever aan voorwiel even nalopen/reinigen
wordt er anders wel een redelijk betrouwbare snelheid weergegeven ?
racingfreak schreef:heeft niks te maken met "welke sproeierset" tenzij je een airmax in je carb gaat duwen

-
YannoGPR
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: wo 09 nov 2011, 17:54
- Vervoersmiddel: derbi gpr
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
ey, heb vraagje, heb een derbi gpr en heb net de accu vervangen alles deed het weer tot vandaag de kilometerteller en toerenteller doen het niet meer en het lampje van de olie blijft branden als ik de motor uit doe en hem van het contact af heb! wie weet miss wat dit is en hoe ik het kan maken????
-
RaliasR
- Pro tuner
- Berichten: 769
- Lid geworden op: do 21 okt 2010, 20:45
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Monster Energy uitvoering
- Locatie: Nieuwleusen (Ov)
Re: Het "elektronisch" kleine vragen topic
massakabel op accu wel goed vastgemaakt?
Wat wij weten is een druppel, wat wij niet weten een oceaan
