Het 'afstel' topic
- royvi
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Honda CR125R & VW Polo 6n2 1.9D
- Gallery: HM
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2047
CR
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=6060
Re: Het 'afstel' topic
Dat zou kunnen, maar volgas heeft bij mij geen nut.
Als ik hem stationair laat lopen gelijk nadat ik hem start dan gaat het een poosje goed en valt hij op een gegeven moment vanzelf uit en moet ik hem aandrukken.
Ik pleur er wel even een nieuwe bougie in en dan kijken wat hij doet, maar als hij vet slaat dan zou de oliepomp te rijk afgesteld zijn of dan is het mengsel niet goed. En als het niet aan de afstelling licht, dan blijft de oliepomp over. Als ik zo even redeneer, en dat lijkt mij vreemd.
Ik heb trouwens nog geen nieuwe sproeier kunnen halen, geen tijd voor gehad. Maar als ik het probleem heb gevonden post ik het hier wel ff.
Als ik hem stationair laat lopen gelijk nadat ik hem start dan gaat het een poosje goed en valt hij op een gegeven moment vanzelf uit en moet ik hem aandrukken.
Ik pleur er wel even een nieuwe bougie in en dan kijken wat hij doet, maar als hij vet slaat dan zou de oliepomp te rijk afgesteld zijn of dan is het mengsel niet goed. En als het niet aan de afstelling licht, dan blijft de oliepomp over. Als ik zo even redeneer, en dat lijkt mij vreemd.
Ik heb trouwens nog geen nieuwe sproeier kunnen halen, geen tijd voor gehad. Maar als ik het probleem heb gevonden post ik het hier wel ff.
Airsal cilinder te koop:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=53&t=12449" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda limited edition 2008
welke sproeier zou ik ongeveer nodig hebben voor een scr corse cross handmade op een derbi senda limited edition 2008?
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: derbi xtreme rood 2008
mijn brommer loopt nog steeds niet helemaal goed.
setup is :
standaart.
leovince v6
luchtfilter ontgrensdt.
plaatje weet ik niet of die nog in de carb. zit.
heeft nu sproeier 90.
hij starte eerst gewoon meteen zonder choke en nu.
start hij zonder choke en dan bwoob bwoob en slaat hij af en dan met choke strart hij weer na een paar keer kicken.
op top lijkt het of hij over toeren draait maar dat lijkt met niet met 13 52/53. dan gaat hij een hoog geluidje maken en flinkt trillen en als ik dan weer wat gas terug doen dan is het weer wat beter.
loopt op top ongeveer 80 op de teller en dan is het al het hooge geluidje en dat trillen. hij zou de 80 toch eigelijk makkelijk moeten halen?.
alvast bedankt.
setup is :
standaart.
leovince v6
luchtfilter ontgrensdt.
plaatje weet ik niet of die nog in de carb. zit.
heeft nu sproeier 90.
hij starte eerst gewoon meteen zonder choke en nu.
start hij zonder choke en dan bwoob bwoob en slaat hij af en dan met choke strart hij weer na een paar keer kicken.
op top lijkt het of hij over toeren draait maar dat lijkt met niet met 13 52/53. dan gaat hij een hoog geluidje maken en flinkt trillen en als ik dan weer wat gas terug doen dan is het weer wat beter.
loopt op top ongeveer 80 op de teller en dan is het al het hooge geluidje en dat trillen. hij zou de 80 toch eigelijk makkelijk moeten halen?.
alvast bedankt.
- Huug
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: DRD Racing #85
begin gewoon met een grotere sproeier en test. cab. plaatje zou ik er nog effe uit halen als je dat nog niet gedaan hebt.
Misschien even kijken hoe hij loopt als je luchtfilter begrenzer er weer in zet (of met tape even 2/3 afplakken) (zelfde als kleinere sproeier). gewoon wat proberen =D
Misschien even kijken hoe hij loopt als je luchtfilter begrenzer er weer in zet (of met tape even 2/3 afplakken) (zelfde als kleinere sproeier). gewoon wat proberen =D

- tom-xtreme
- Beginnende tuner
luchtschroef is nog in orignele stand denk ik ben ik verder niet aan geweest en toen ik hem kocht was hij nog standaart
maar zal wel eens de luchtfilter stuk afplakken en ff kijken hoe hij dan loopt
maar zal wel eens de luchtfilter stuk afplakken en ff kijken hoe hij dan loopt
- Huug
- Pro tuner
draai je luchtschroef dan ook gewoon een keer helemaal in zodat je brommer uit valt. draai hem daarna 1,5 uit (dus 540 graden).

- tom-xtreme
- Beginnende tuner
had me luchtfilter(gat onder zadel) voor 2/3 afgeplakt. toen kwam hij niet vooruit.
doen me luchtfilter half afgeplakt. en toen liep hij maar net echt lekker en hij haalde net de 80 met moeite.
toen voor 1/3 afgeplakt liep hij hetzelfde als eerst ongeveer. toen me carb. begrensing er uitgehaald. trok alleen sneller op en verder liep hij het zelfde. welke is de luchtschroef? want zat al aan me stationairschroef te draaien maar dat is niet de luchtschroef toch? want hij ging harder draaien toen hij helemaal ingedraait stond. en viel niet uit.
alvast bedankt
doen me luchtfilter half afgeplakt. en toen liep hij maar net echt lekker en hij haalde net de 80 met moeite.
toen voor 1/3 afgeplakt liep hij hetzelfde als eerst ongeveer. toen me carb. begrensing er uitgehaald. trok alleen sneller op en verder liep hij het zelfde. welke is de luchtschroef? want zat al aan me stationairschroef te draaien maar dat is niet de luchtschroef toch? want hij ging harder draaien toen hij helemaal ingedraait stond. en viel niet uit.
alvast bedankt
- Huug
- Pro tuner
luchtschroef is het schroefje het dichtste bij je luchtfilter. Het is overigens niet zo slim om je luchtfilter af te plakken en vol gas te gaan rijden ivm meer benzine = meer olie = vastloper ....... maar ik denk dat je eerder kleinere sproeier moet dan maar wat ik al zei: 'eerst effe je luchtschroef op 1,5 slag zetten en dan how-to afstellen lezen en naar de praktijk brengen'.

- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Die vat ik niet helemaalHuug schreef:luchtschroef is het schroefje het dichtste bij je luchtfilter. Het is overigens niet zo slim om je luchtfilter af te plakken en vol gas te gaan rijden ivm meer benzine = meer olie = vastloper ....... maar ik denk dat je eerder kleinere sproeier moet dan maar wat ik al zei: 'eerst effe je luchtschroef op 1,5 slag zetten en dan how-to afstellen lezen en naar de praktijk brengen'.
- Huug
- Pro tuner
minder lucht betekend in verhouding meer mengsel (benzine) --> dus ook meer olie --> smeer je te veel olie krijg je zo'n laagje op je cilinder want waardoor hij zijn warmte niet meer kwijt kan en wat dus voor een vastloper zorgt. Zelfde idee als een veel te grote sproeier monteren. K was misschien niet zo duidelijk maar zo hopelijk wel ......

- Daan
- Beheerder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2566
- Contacteer:
Dat gebeurt misschien als je 1 op 10 smeert maar niet met het afplakken van je luchtfilter. Ik wil niet zeggen dat het slim is om je luchtfilter af te plakken maar wat jij vertelt vind ik in mijn ogen onzin.Huug schreef:minder lucht betekend in verhouding meer mengsel (benzine) --> dus ook meer olie --> smeer je te veel olie krijg je zo'n laagje op je cilinder want waardoor hij zijn warmte niet meer kwijt kan en wat dus voor een vastloper zorgt. Zelfde idee als een veel te grote sproeier monteren. K was misschien niet zo duidelijk maar zo hopelijk wel ......
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
zal er vanavond wel eens naar gaan kijken.
alvast bedankt
alvast bedankt
- tom-xtreme
- Beginnende tuner
heb net aan me luchtschroef en stationairschroef gedraaid. hij loopt nu opzich wel aardig. niet meer het gevoel dat hij overtoeren draait op top. rijd nu 80 op de teller en dat klopt wel ongeveer. zou je niet iets harder moeten kunnen met een v6?
twv is 13-standaard maat(52/53)
twv is 13-standaard maat(52/53)
- PeterrSM
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi extreme sm 2008
Ik ben bezig met mijn gianelli conti aan het afstellen maar het wilt niet echt lukken.
Gewoon orgineel 50 cc
Carburateur is nog begrenst dus dat gouden plaatje zit er nog in.
Uitlaat volledig ontgrenst.
Twv:12-53.
Luchfilter ook nog begrenst.
Ik heb sproeier 84 erin gehad toen liep ie opzich wel goed alleen te weinig benzine.
Dus toen sproeier 92 erin gedaan bleef maar stotter tussen de 6 en 7000 toeren welke stand de gasnaald ook stond.
Dus toen sproeier 94 erin gedaan maar er veranderde niks ook niet met gasnaald verstellen.
Scooter loopt voor het stotteren goed en in de powerband ook
Ik hoop dat iemand me kan helpen
Gewoon orgineel 50 cc
Carburateur is nog begrenst dus dat gouden plaatje zit er nog in.
Uitlaat volledig ontgrenst.
Twv:12-53.
Luchfilter ook nog begrenst.
Ik heb sproeier 84 erin gehad toen liep ie opzich wel goed alleen te weinig benzine.
Dus toen sproeier 92 erin gedaan bleef maar stotter tussen de 6 en 7000 toeren welke stand de gasnaald ook stond.
Dus toen sproeier 94 erin gedaan maar er veranderde niks ook niet met gasnaald verstellen.
Scooter loopt voor het stotteren goed en in de powerband ook
Ik hoop dat iemand me kan helpen
- emilemensink
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2007 (zwart)
hallo,
ik krijg mijn brommer niet afgesteld!~
heb net een nieuwe 70cc cilinder gekocht(bidalot).
Ik heb sproeier maat 90T/M140 gebruikt.
Ik kan alleen maar rijden met openlucht filter dan doet die het redelijk..
Hij houd dan vooral bovenin de toeren in!
Mijn bougie kleur is nu gewoon goed koffiebruin!
ik krijg mijn brommer niet afgesteld!~
heb net een nieuwe 70cc cilinder gekocht(bidalot).
Ik heb sproeier maat 90T/M140 gebruikt.
Ik kan alleen maar rijden met openlucht filter dan doet die het redelijk..
Hij houd dan vooral bovenin de toeren in!
Mijn bougie kleur is nu gewoon goed koffiebruin!
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
als je op zo veel verschillende maten geen verschil merkt, dan heb je meestal last van valse lucht. Is alles goed aangesloten? sluit de cilinder goed af? voetpakking en koppakking in orde?
- emilemensink
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: derbi senda x-race 2007 (zwart)
nee kijk, 90 was te klein ik heb gewoon alles geprobeerd! en alle pakkingen zijn in orde.
ik kan alleen fatsoenlijk rijden met openlucht filter. alleen dan houd die bovenin de toeren in.
ik kan alleen fatsoenlijk rijden met openlucht filter. alleen dan houd die bovenin de toeren in.
- Pieke
- Moderator
- Vervoersmiddel: KTM
luchtstelschroef 1,5 slag uitgedraaid?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: cpi oliver
Wat voor carburateur heb je en is ie schoongemaakt (sproeierbuis) en sluit de choke goed af ?emilemensink schreef:nee kijk, 90 was te klein ik heb gewoon alles geprobeerd! en alle pakkingen zijn in orde.
demper ook al eens losgehaald ?
- DrdEvo
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Drd Evo Geel
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9 ... 31#p136431
als ik met mn derbi volgas rijd( 70 km/u ) dan hapert hij een beetje als ik hem volgas zet, en dan 1 mm gas minder geeft gaat die zeg maar (volgas). Maar voor de rest hapert hij niet en met het wegrijde is er niks aan de hand. Zou ik een beetje aan 1 van de 2 schroeven aan mn carb. kunnen draaien om wat verbetering hierin te kunne krijgen?