Neutraal tussen 5 en 6

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
NoahFlemx
Derbi fan
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Neutraal tussen 5 en 6

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

Hey brommerfanaten, ik vroeg me af of dit een probleem is? Ik heb als ik van de 5 naar 6 schakel dat hij 50% van de tijd in de neutraal schiet. De ene keer gaat hij gelijk van de 5 naar neutraal en de andere keer gat hij wel naar de 6 maar dan een paar seconden later schiet hij toch in de neutraal. Is dit iets ergs of is het gewoon am6? (Ik heb een beta rr 50 track 2021)

En ik vroeg me af wat tussengas inhoud? Ik hoorde dat wel eens online dat iemand zei dat hij tussengas gaf tusen het schakelen maar ik kon er verder niks over vinden.

Alvast bedankt!
42
Pro tuner
Vervoersmiddel: Honda CBR600 F4i
Aprilia RS4 ( verkocht )

Re: Neutraal tussen 5 en 6

Ongelezen bericht door 42 »

Bekend am6 probleem idd.
Soms helpt t iets steviger te schakelen.

Tussengas geef je bij terugschakelen zodat t verschil in toeren kleiner is op t moment dat ie de lagere versnelling pakt.
NoahFlemx
Derbi fan
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track

Ongelezen bericht door NoahFlemx »

42 schreef: do 06 mar 2025, 23:51 Bekend am6 probleem idd.
Soms helpt t iets steviger te schakelen.

Tussengas geef je bij terugschakelen zodat t verschil in toeren kleiner is op t moment dat ie de lagere versnelling pakt.
Ah oké, dan zal ik dat proberen. En dat tussengas vind ik net wel een beetje lastig omdat ik dan tegelijkertijd moet gas geven, remmen en schakelen😅
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Ik rem met 2 vingers en kan dan tegelijk gas geven en remmen.
Mag officieel eigenlijk niet heb ik pas geleerd met motorrijles maar meeste doen t zo 😋
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Oh, dat dat officieel niet mocht wist ik ook niet want zo doe ik het meestal ook. Maar misschien is dat in België wél toegelaten en heb ik er daarom (nog) niet van gehoord.

Ff kijken of ik er wat van terugvind in de wegcode.
42
Pro tuner
Aprilia RS4 ( verkocht )

Kata 2.0 schreef: za 08 mar 2025, 17:38 Oh, dat dat officieel niet mocht wist ik ook niet want zo doe ik het meestal ook. Maar misschien is dat in België wél toegelaten en heb ik er daarom (nog) niet van gehoord.

Ff kijken of ik er wat van terugvind in de wegcode.
Durf ook niet te zeggen dat het volgens de wet niet mag, ik vermoed eigenlijk dat het geen officieel verbod is.
Maar mocht iig niet van de instructeur, sowieso niet tijdens het examen omdat de examinator dan niet goed kan zien of je met zowel voorrem als achterrem remt maar ook omdat het in zeldzame gevallen gevaarlijk kan zijn.
Als je bijv op een motor zou rijden die je van een vriend leent of huurt e.d., een onbekende motor dus.
Zeg dat de voorrem niet zo best meer is en je de hendel helemaal in moet knijpen bij een noodstop om goed te remmen dan zouden je vingers om de gashendel dus in de weg zitten waardoor je een langere remweg hebt.
Vind het zelf wat vergezocht maar instructeur beweerde dat hij ook met 2 vingers remt en dat dus wel een keer gehad heeft op de motor van een vriend.
Daarom leert hij zn cursisten aan om de hele hand te gebruiken met remmen.
Ik rem zelf ook gewoon nog steeds met 2.. :lol:
Kata 2.0
Tuner
Vervoersmiddel: Brommer

Ongelezen bericht door Kata 2.0 »

Ah, ok. Op die manier begrijp ik zijn opmerking wel. Maar ik doe het zo al vanaf dat ik op de brommer rij en later dus ook op de motorfiets. Ik vind dat, net als jij vermoed ik, gewoon een gemakkelijkere manier als je even moet aanremmen en tegelijkertijd met het gas spelen.
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Deze vraag had makkelijk in het kleine vragen topic gekund. OF de zoek functie gebruiken. Dit onderwerp zeker van een am6 is al heel vaak aan bod gekomen.(zoals gemeld een kwaaltje/ veel voorkomend probleem bij een am6)
Ook hoef je niet voor elke vraag een apart topic aan te maken Noah...

//close
Gesloten