Skakelbr schreef: ↑di 21 feb 2023, 09:48
Bij sproeiers kan je beter te groot nemen dus ik zou eerst 125 erin doen en dan afbouwen, en misschien slim om nu wel je squish te meten zou rond de 0,8mm moeten liggen
oke doe ik er even een 125 in. Heb nu een squish van 0,75 perfect dus
Oke ik heb een heel raar probleem. Vorige week heb ik het blok weer in elkaar gezet. En gemonteerd met momentsleutel, kruislings aangedraaid tot 14Nm en een squish gemeten van 0,75. Vandaag voor het eerst proberen te starten, lukt niet zonder choke. Carb staat op basisafstelling met sproeier 118. Ik vond het maar raar dus keek ik even met een zaklamp door mijn bougiegat. Tot mijn verbazing zat de zuiger onder een zwarte olie achtige substantie. Ik wou gelijk de cilinder er af om te kijken of de keerring lek is maar toen ik de moeren wou losdraaien zaten ze bijna niet meer vast, en de moer links boven zat gewoon los. Ik zag daarna niet echt olie bij de krukas of onder de krukas liggen. Wat zou hier in vredesnaam gebeurd zijn 🫤
Hmmm, weet je zeker dat hij op 14 nm stond? Normaal gesproken zou dat niet zomaar los moeten trillen. Het zou trouwens wel kunnen dat hij langzaam de pakkingen samen drukte en daardoor ruimte ontstond. Die substantie zal waarschijnlijk koelvloeistof met olie uit je cilinder zijn.
Ik zou de boel er gewoon weer opdoen en af en toe even de boutjes weer nalopen.