Derbi blok ratelt/tikt
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR - Gallery: Honda mtx
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
Re: Derbi blok ratelt/tikt
en als je nou is met de hand het vliegwiel rond hoor je dan het geluid ook?
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD PRO
Als ik de krukas ronddraai hoor ik niets, net het carter aan de koppelingskant er af gehaald als ik dan de krukas rond draait hoor je hem af en toe achter de koppeling ( dus in de versnellingsbak ) heel licht tikken. Waarom het tikken dan niet ophield als ik de koppeling in kneep is mij een raadsel ( omdat er dan niets in de versnellingsbak zou mogen draaien ). Morgen dus het blok weer splitsen alleen kun je dan slecht horen en zien wat er aanloopt/tegen elkaar loopt omdat de versnellingsbak maar in een carter zit iemand hier nog tips/ ideeën voor ?
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=18731 - Locatie: onder een steen in overijssel
ik zou sowieso gewoon even je lagers controleren
Yezzz schreef:Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shhkevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen?
-
- Banden plakker
Die zijn nieuw dus kan niet veel mis mee zijnD25 schreef:ik zou sowieso gewoon even je lagers controleren
-
- Pro tuner
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
dat ze nieuw zijn betekent nog niet dat ze goed gemonteerd zijnJesse Tiggelen schreef:Die zijn nieuw dus kan niet veel mis mee zijnD25 schreef:ik zou sowieso gewoon even je lagers controleren

-
- Banden plakker
De montage van de lagers is niets fout mee gegaan lagers vielen er zo in na het carter warm te hebben gemaakt en ik heb ze na montage uiteraard gecontroleerd en na montage van de assen heb ik alles nog een keer gecontroleerd het liep allemaal soepel dus zal niets mis mee zijnD25 schreef:dat ze nieuw zijn betekent nog niet dat ze goed gemonteerd zijnJesse Tiggelen schreef:Die zijn nieuw dus kan niet veel mis mee zijnD25 schreef:ik zou sowieso gewoon even je lagers controleren

-
- Banden plakker
M'n blok nog niet gesplitst ivm het drukke weekend, net er wel even mee bezig geweest als ik het carter er aan de koppelingskant op het zitten loopt hij om de anderhalve krukas omwenteling iets zwaarder en maakt hij iets geluid.( door de olie in het carter heb ik dit waarschijnlijk eerder niet gehoord, het tikken wat ik eerder vernam in de versnellingsbak is gewoon de speling op de tandwielen) Als ik het carter er af haal hoor ik niets en loopt hij niet zwaarder. Iemand hier een verklaring voor of een idee wat het kan zijn ?
Ik zelf zat te denken aan een tandwiel (omdat het om de anderhalve krukasomwenteling gebeurt), maar waarom het dan niet gebeurt zonder carter aan de koppeling zijde ??
Ik zelf zat te denken aan een tandwiel (omdat het om de anderhalve krukasomwenteling gebeurt), maar waarom het dan niet gebeurt zonder carter aan de koppeling zijde ??
-
- Banden plakker
Net met de derbi bezig geweest, denk dat ik het heb gevonden
Omdat ik het geluid om de anderhalve krukasomwenteling hoorde dacht ik aan een tandwiel, omdat is het niet meer hoorde als ik het koppelingscarter er af had was het logisch dat het een tandwiel van de water of oliepomp was ( ik dacht echter dat deze niet zo een geluid kunnen veroorzaken omdat ze van kunststof zijn ). Deze tandwielen even goed bekeken en er zat een metaalsplintertje in het waterpomp-tandwiel
Dus even snel uitgerekend 33(waterpomp-tandwiel) : 21(krukastandwiel) = 1,57..... krukas omw. Dus waterpomp-tandwiel er af gehaald nu loopt hij soepel en hoor ik niets als ik met de hand draai
Nu nog even opzoek waar dat stukje metaal mist (zal ik wel niet kunnen vinden), nieuw tandwieltje halen de boel in elkaar zetten en kijken of dit het was.

Omdat ik het geluid om de anderhalve krukasomwenteling hoorde dacht ik aan een tandwiel, omdat is het niet meer hoorde als ik het koppelingscarter er af had was het logisch dat het een tandwiel van de water of oliepomp was ( ik dacht echter dat deze niet zo een geluid kunnen veroorzaken omdat ze van kunststof zijn ). Deze tandwielen even goed bekeken en er zat een metaalsplintertje in het waterpomp-tandwiel

-
- Banden plakker
Heb het nieuwe tandwiel er op derbi loopt weer als nieuw
Het stukje metaal komt van het kickstarttandwiel daar miste een aantal brokjes metaal van, dit komt waarschijnlijk door het schuiven van het kickstarttandwiel in het tussen tandwiel (als de tandjes recht op elkaar staan)

Het stukje metaal komt van het kickstarttandwiel daar miste een aantal brokjes metaal van, dit komt waarschijnlijk door het schuiven van het kickstarttandwiel in het tussen tandwiel (als de tandjes recht op elkaar staan)
-
- Banden plakker
/close