Kilometer teller werkt niet

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Driez
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005

Kilometer teller werkt niet

Ongelezen bericht door Driez »

Hallo,

Ik heb een Motorhispania Furia uit 2005 nu heb ik daar een cockpit unit opgezet omdat deze niet aanwezig was toen ik de brommer kocht. Het probleem is nu dat de Km teller/snelheidsmeter niet werkt, na wat proberen ben ik erachter gekomen dat de unit in het voorwiel wel draait maar dat het uiteinde van de binnenkabel hier niet diepgenoeg inkomt.
De binnenkabel draait wel als ik hem recht in het gat van de aandrijfunit in het wiel hou. maar zodra er een bocht inkomt wordt de binnenkabel in verhouding tot de buitenkabel korter en drijft hij de kabel dus niet meer aan. Ik kan hem niet zonder bocht naar mijn stuur lijden dus moet er een andere oplossing komen.

Nu is mijn vraag dus hoe ik dit het makkelijkste kan oplossen. Ik geloof dat een nieuwe binnenkabel weinig zin gaat hebben omdat de binnenkant van de aandrijfunit misschien ook al versleten zou kunnen zijn en dat hij daarom zo laat aangrijpt. Ik kan dit niet zeker weten aangezien de unit wel goed werkt als de kabel er recht opzit/ ik er een ander vierkant materiaal erinsteek en dan aan het wiel draai.

Ik heb al meerdere dingen overwogen namelijk:
-binnen kabel verlengen d.m.v. hardsolderen (heb ik het gereedschap niet voor)
-nieuwe binnen kabel (heeft waarschijnlijk weinig zin omdat de buitenkabel ervoor zorgt dat hij tekort wordt)
-de kabel uitrekken (lijkt me niet handig omdat het torsiedraad is)
-nieuwe binnen + buitenkabel (zou hetzelfde probleem kunnen hebben en tekort kunnen zijn)
-buitenkabel inkorten ( gaat lastig aangezien er aan het eind van de buitenkabel een bevestigings schroefdaad zit)

Graag zou ik willen weten wat volgens jullie de beste oplossing is.

P.S: receiver in de cockpit werkt getest met boormachine

Afbeelding
Driez
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Motorhispania Furia 2005

Re: Kilometer teller werkt niet

Ongelezen bericht door Driez »

Bump
Plaats reactie