Raad gevraagd

Hier kun je al je kleine vragen kwijt.
Seppe
Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme '05

Raad gevraagd

Ongelezen bericht door Seppe »

Hoi iedereen , mijn naam is Seppe en ben sinds enkele dagen nieuw op het forum. Het is nu zover ,ik heb een tweedehands brommer op het oog en zou deze van de week gaan halen.
Ik ben wel op een strak budget maar desondanks wil ik natuurlijk wel min of meer weten wat ik koop. Ik heb weinig kennis hiervan aangezien het een nieuwe wereld zal zijn die open gaat.
Ik ken ook niemand die hier veel kennis van heeft dus hoop ik dat jullie zo vriendelijk willen zijn om wat pointers te geven over de aankoop (Ik heb uiteraard naar de video van Rider Mark gekeken) en naar de foto's te kijken.
Ik was initieel op zoek naar een Derbi maar wat dit model is , weet ik écht niet.

Er is wat werk aan gebeurt , dit is wat er stond :

Blok compleet gereviseerd alles van malossi erin
nieuwe onderdelen in het blok:
krukas plus lagers , membraam, koppelingsplaten, zuiger plus zuigerstang

nieuwe onderdelen :
voorband, stuur, gashendel, cilinder, uitlaat, zadel

Nu weet ik wel dat de elektro het doet maar het voorlicht niet. Deze had ie nog nieuw liggen dus die krijg ik er wss bij.

En dan de foto's :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: Raad gevraagd

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Dit is als eerste absoluut geen Derbi lol.

Ten tweede: Alles van Malossi (Top merk) erin? Cilinder ziet er niet echt Malossi uit...
Krukas zou ik niet weten.

Waarschijnlijk een Rieju o.i.d het heeft in ieder geval een AM6 blok.

Ik zou deze brommer niet kopen. (Maar dat is mijn mening)
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Seppe
Derbi fan

Nee , dat het geen Derbi is dat weet ik. Maar ik denk dat het een project is geweest waar ze onderdelen van meerdere merken bij elkaar gegooid hebben. Kan dit het geval zijn?

Zoals ik al zei , ik zit op een heel strak budget op dit moment en de bedoeling is om met deze brommer te starten en te leren. Het moet geen tip top ding zijn (dat verwacht ik ook niet voor 450€) , als de basis al goed lijkt en ik niet moet wakker liggen dat ik na 20km rijden ontplof vind ik het goed.
Mikaa46
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi GPR 2008 *Verkocht* Aerox R 2009 *Verkocht*

Ongelezen bericht door Mikaa46 »

Het is altijd een risico als je voor zo weinig geld iets koopt. Er staan een hoop leugens op marktplaats te koop. Vooral, omdat je niet echt weet of er in zit wat er staat. Als ik de foto's zo zie en lees wat ze hebben vervangen lijkt het me geen goeie prijs. Maar er zijn altijd gekke mensen op de wereld. Als je hem wilt hebben om te leren bedoel je hopelijk sleutel ervaring? Want je gaat veel sleutelen aan zo een ding. Hij ziet er aan de buitenkant redelijk uit maar wat DERBIFTW al zei. Het is zeker weten geen malossi cilinder. Maar dit is aan jou de keuze. Persoonlijk had ik het niet gedaan en dan een goedkoop scootertje gekocht. Daarop rijden totdat je echt geld hebt om een goeie brommer te halen die niet snel stuk is.... Maar dat is mijn mening. Succes met de koop! En laat even weten of je hem koopt of niet. Let gewoon goed op en maak een testrondje. En goed luisteren naar geluiden.

Succes!
Wheelies zorgen dat je weinig KM maakt
Seppe
Derbi fan

Bedankt voor de goede raad. Ik ga deze toch niet kopen. Ik weet ondertussen ook wat meer over het merk ( TMS) Daar kon ik ook niet bepaald veel goeds over vinden. Het is een Scandinavisch merk dat imitatie AM6 laat maken in China.
Plaats reactie