olietank
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Motorhispania RYZ 2004 (Sold),
Motorhispania RYZ 2005 (project),
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro
olietank
Ik wil voor de zekerheid mijn oliepompje afdichten. Nu wil ik mijn olietankje behouden, om daar olie in te doen. Zo hoef ik niet altijd een smerige vette oliefles mee te nemen in mijn rugtas. Zou ik een universeel benzinekraantje op de olietank kunnen maken? Of zou olie te dik zijn voor zo'n kraantje? Zo zou ik het kraantje open kunnen zetten, en de olie in een maatbeker laten lopen om vervolgens het in de tank te gooien.

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: derbi senda sm x race
Re: olietank
dat kan best zo heel dik is die olie ook weer niet, je moet alleen een wat langer slangetje pakken dat je goed je maatbeker kan vullen maar het is gewoon mogelijk die je een stukje slang aan de olie tank dan een benzine kraantje die je eraan prik (en dan weer een stukje slang)
http://www.puchshop.de/catalog/benzinek ... anguage=nl
bijvoorbeeld zoiets ertussen zetten
http://www.puchshop.de/catalog/benzinek ... anguage=nl
bijvoorbeeld zoiets ertussen zetten
-
- Tuner
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro
Juist, had ik ook ingedachten. Het gaat om een Rieju smx, dus t tankje zit naast de radiateur zegmaar, dus kan er makkelijk bij. Thanks!

-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Geniaal idee dit
als m'n oliepomp het ooit begeeft ga ik zeker gebruiken. Succes, hopelijk lukt het

-
- Tuner
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro
Ja ik kwam erachter dat de gaskabel naar mijn oliepomp afgebroken was, dus heb ik preventief de oliepomp (tegen mijn principes) afgesloten. Ik laat het jullie weten als ik het kraantje erop gemonteerd heb.