Het ''algemene'' kleine vragen topic
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-treme 2009
Re: Het ''algemene'' kleine vragen topic
Hallo , ik heb al een tijdje last van vieze zwarte olie die uit mijn cilinder komt.
als ik rij spettert het aan de onderkant van mijn cilinderkop en dan hangt heel mijn blok vol...
Ik heb het al aan paar kennissen gevraagt maar die weten ook niet wat er is.
Hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij. ( uitlaat zit er stevig en goed op ! )
Mvg simon
als ik rij spettert het aan de onderkant van mijn cilinderkop en dan hangt heel mijn blok vol...
Hopelijk hebben jullie een antwoord voor mij. ( uitlaat zit er stevig en goed op ! )
Mvg simon
- Derbi95
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
zie je het er ook uit komen spetteren? zo ja zou ik even een filmpje maken en posten voor de zekerheidMunty_Kush schreef:Hallo , ik heb al een tijdje last van vieze zwarte olie die uit mijn cilinder komt.
Mvg simon
haal je cilinderkop er eens af en kijk of die pakkingen nog goed zijn
ik heb een stukje gereden met mijn derbi en de koppeling pakte in eens niet meer?
Heb de koppelingshevel even eruit gehaald en weer terug gestopt op de goede plaats, maar hij pakt de koppeling lichtjes maar keert niet terug als het ware. Ik denk dat er iets is met de veren, andere?
Heb de koppelingshevel even eruit gehaald en weer terug gestopt op de goede plaats, maar hij pakt de koppeling lichtjes maar keert niet terug als het ware. Ik denk dat er iets is met de veren, andere?
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17076
Hallo,
misschien een domme vraag, maar is deze derbi senda een derbi senda extreme ? staat wel op de kappen maar je weet het maar nooit. zie link http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyer
ik ga deze brommer waarschijnlijk kopen, maar als ik een ander frame koop maakt het dan uit welke ? (in iedergeval geen pro haha) zijn de kappen uitwisselbaar met alle modellen ? zo niet welke wel ?
misschien een domme vraag, maar is deze derbi senda een derbi senda extreme ? staat wel op de kappen maar je weet het maar nooit. zie link http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... =mympBuyer
ik ga deze brommer waarschijnlijk kopen, maar als ik een ander frame koop maakt het dan uit welke ? (in iedergeval geen pro haha) zijn de kappen uitwisselbaar met alle modellen ? zo niet welke wel ?
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
Als je NT blok hebt, dan is er een kans dat je hevel niet de tandwielen (Of hoe men het ook noemt) van de koppeling goed pakt. Dusd at de tandjes van de hevel niet goed vallenbartvdl schreef:ik heb een stukje gereden met mijn derbi en de koppeling pakte in eens niet meer?
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
al opgelost, het was de as van de koppelingshevel die zeg maar niet goed vast zat op de hevel, gewoon boutje goed aandraaienkevrie schreef:Als je NT blok hebt, dan is er een kans dat je hevel niet de tandwielen (Of hoe men het ook noemt) van de koppeling goed pakt. Dusd at de tandjes van de hevel niet goed vallenbartvdl schreef:ik heb een stukje gereden met mijn derbi en de koppeling pakte in eens niet meer?
-
- Schakelrijder
je kan het niet zien omdat je ff moet rije voor dat hij het doet , maar een groot deel van men blok licht onder de zwarte olie, en het komt zeker uit de uitlaatlaat gang ( cilinder )Derbi95 schreef:zie je het er ook uit komen spetteren? zo ja zou ik even een filmpje maken en posten voor de zekerheidMunty_Kush schreef:Hallo , ik heb al een tijdje last van vieze zwarte olie die uit mijn cilinder komt.
Mvg simon
haal je cilinderkop er eens af en kijk of die pakkingen nog goed zijn
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
Dan lekt je uitlaat bij de flens.
spijker95 schreef:Heerlijk strak

-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi senda drd racing 2008
heb ik ook last van
denk dat ie te rijk afgesteld staat maar voorderest kan ik er niet achter komen 

-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Aerox
Derbi DRD Pro - Locatie: Amsterdam
Als ik schakel heb ik nu last van dat het voelt en klinkt alsof ik hem erin trap. Alsif je voelt dat die er in schiet als je de koppeling loslaat. Koppelingsplaten en veertjes zijn nieuw. Genoeg verse plutoline gp10. Ik hoorde iemand over oliedruk? Weet iemand hier iets van of een oplossing? Het voelt heel naar, alsof je zondr koppeling en zonder blokolie schakelt
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
1 tip: Ketting spannen.Blokje schreef:Als ik schakel heb ik nu last van dat het voelt en klinkt alsof ik hem erin trap. Alsif je voelt dat die er in schiet als je de koppeling loslaat. Koppelingsplaten en veertjes zijn nieuw. Genoeg verse plutoline gp10. Ik hoorde iemand over oliedruk? Weet iemand hier iets van of een oplossing? Het voelt heel naar, alsof je zondr koppeling en zonder blokolie schakelt
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi SDR
hoeveel verbruikt een volledig standaart derbi die ontgrenst is ongeveer? /100km
Joram schreef:Ohja, belgen![]()
Gewoon gas op die lolly dan.
- nielstheto
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
- Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=6921
Mijne rijd goeie 1 op 30 :)compleet standaard

Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi SDR
en hoe rap rijdt hij nielstheto? is hij ontgrensd
Joram schreef:Ohja, belgen![]()
Gewoon gas op die lolly dan.
-
- Schakelrijder
zou kunnen maar heb het met 2 verschillende uitlaten ...Joram schreef:Dan lekt je uitlaat bij de flens.

-
- Tuner
Heb er net een nieuwe op die gespannen is.derbi-ftw schreef:1 tip: Ketting spannen.Blokje schreef:Als ik schakel heb ik nu last van dat het voelt en klinkt alsof ik hem erin trap. Alsif je voelt dat die er in schiet als je de koppeling loslaat. Koppelingsplaten en veertjes zijn nieuw. Genoeg verse plutoline gp10. Ik hoorde iemand over oliedruk? Weet iemand hier iets van of een oplossing? Het voelt heel naar, alsof je zondr koppeling en zonder blokolie schakelt
Heeft 1-2 cm speling. Dus denk niet dat het dat is. Kan er alsnog even naar kijken
-
- Schakelrijder
Rij je er al lang zo mee ? gewoon om te weten of het kwaad kan of niet :pBveldhuizen82 schreef:heb ik ook last vandenk dat ie te rijk afgesteld staat maar voorderest kan ik er niet achter komen
-
- Tuner
Achterop het carterstukje van je kickstart zit een wit tuitje. Waar is die voor? Aflaat voor olie?
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Dat is voor je carter ontluchting.Blokje schreef:Achterop het carterstukje van je kickstart zit een wit tuitje. Waar is die voor? Aflaat voor olie?
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83 - Locatie: Heeze
Ik rijd er ook al lang mee, toch is het niet echt aan te raden want je blok gaat er echt goed ranzig uit zienMunty_Kush schreef:Rij je er al lang zo mee ? gewoon om te weten of het kwaad kan of niet :pBveldhuizen82 schreef:heb ik ook last vandenk dat ie te rijk afgesteld staat maar voorderest kan ik er niet achter komen