Eerst maar een verhaaltje over mijzelf...
In 2001 kocht ik een nieuwe Derbi GPR Ui replica 2000/2001.
Hier heb ik een heleboel leuke dingen mee gedaan en ben nog steeds in het bezit van het rijwielgedeelte.
Zo heb ik met heel veel verschillende setups gereden en had de eer om voor Jolly Moto de protoype 70cc pijp te testen.
In de tussentijd ben ik natuurlijk een heleboel te weten gekomen over de Derbi schakels en heb ook zelf een model ontworpen en gebouwd...
Dit was een Senda SM frame waarbij in een achterbrug van een DRD hebt gebruikt...ondersteboven!
Voorvork, achterveer, remmerij en wielen kwamen van een Derbi GPR.
Hieronder wat foto's om een indicatie te geven van wat ik bedoel:
Frame zoals ik die binnen kreeg:
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/img219560328.jpeg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/img219560327.jpeg)
Spulletjes laten coaten:
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/img219560326.jpeg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/img219560325.jpeg)
En dan dit als resultaat:
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/PICT0116.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/PICT0124.jpg)
Details:
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/DSC00409.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/DSC00410.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/DSC00411.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/DSC00412.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/DSC00414.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/PICT0119.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/PICT0120.jpg)
Bijzonder "toeval" is, dat Derbi een jaar later uit kwam met een soortgelijk model die ik nu ook hebt, de DRD Evo Limited
![Lach :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Na dit projectje heb ik nog een Peugeot Ludix /Blaster R-Cup omgebouwd...ook hier heb ik nog wat foto's van...
Zoals ik hem kreeg van m'n baas:
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/img1391208137.jpeg)
Eindresultaat:
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/b4.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/b5.jpg)
![Afbeelding](http://i91.photobucket.com/albums/k319/gprmike/foto%202014/b6.jpg)
Dit is de watergekoelde versie van de Peugeot Ludix...waarschijnlijk de enige in Nederland, want ze worden hier niet verkocht.
Goed, nu dan de huidige brommer die onder handen gaat worden genomen of al een beetje is.
Waarmee ik nu rijd, is dus een DRD Evo limited.
Wiellagers en banden heb ik al vervangen, ook ligt er een nieuwe kabelboom klaar omdat de vorige eigenaar het nodig vond hierin te knippen.
Qua project heb ik een 2e blok erbij wat ik ga gebruiken op straat.
Uiteraard niet met ori cilinder...maar met een Airsal 50mm "competition"
Hier ga ik niet de ori Airsal zuiger gebruiken, maar een mooie Vertex.
Dit blok ga ik op koppel baseren, dus we gaan lekker veel ruimte creeren achter de spoelers om dat te realiseren.
Van m'n baas mag ik de cilinder niet tunen...dus die laat ik dan ook voorlopig voor wat ie is.
Om de rollerbanken tegen te gaan, wil ik een mechanisme in het motorblok gaan maken waarmee de met een kleine handeling de schakelwals kan begrenzen.
Op de schakelwals zitten aan de linker en rechterkant 2 banen die niet worden gebruikt...die wil ik daarvoor gaan gebruiken.
Meer hierover verder in de toekomst.
Qua carburateur en uitlaat wil ik het origineel houden.
Inlaatsetje zal ik of zelf gaan maken...of er komt een Conti setje met kleppen aan de zijkant.
Verder zullen er nog nog wel wat kleine dingetjes gedaan worden qua uiterlijk denk ik...we zien wel...