Koppeling doet vreemd
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Koppeling doet vreemd
Hee hoi,
Ik wou vanmorgen de brom starten. Was vrij koud maar met starten geen probleem. Toen ik hem in z'n 1 zette met de koppeling helemaal in schoot die ineens af? Heeft ie nooit eerder gedaan en koppelingskabel is gewoon nieuw en de koppelingshevel ging ook normaal rond op het blok. Toen hield ik hem in z'n 1, koppeling in en kickte ik weer en duwde die weer naar voor zoals ook gebeurt als je hem aankickt zonder koppeling in? Toen maar even flink gas bijgegeven omdat ik haast had en hem door de koppeling heen getrokken daarna was het weg. Ik neem aan dat de platen op de een of andere manier even bleven kleven nadat die een nachtje stil had gestaan maar waar kan dat aan liggen? Olie is maandje geleden ververst, zit genoeg olie in en heb al langer hiermee gereden (15w30 als ik het goed heb, op aanraden van brommerzaakje hier overgegaan van 15w40) en zelfs met kouder weer bleef die niet kleven? Kan het aan versleten platen liggen of is het gewoon zo'n kwaaltje die zo nu en dan eens voorkomt? Maak me er geen zorgen over maar als het kan duiden op versleten platen dan haal ik binnenkort even nieuwe.
Ik wou vanmorgen de brom starten. Was vrij koud maar met starten geen probleem. Toen ik hem in z'n 1 zette met de koppeling helemaal in schoot die ineens af? Heeft ie nooit eerder gedaan en koppelingskabel is gewoon nieuw en de koppelingshevel ging ook normaal rond op het blok. Toen hield ik hem in z'n 1, koppeling in en kickte ik weer en duwde die weer naar voor zoals ook gebeurt als je hem aankickt zonder koppeling in? Toen maar even flink gas bijgegeven omdat ik haast had en hem door de koppeling heen getrokken daarna was het weg. Ik neem aan dat de platen op de een of andere manier even bleven kleven nadat die een nachtje stil had gestaan maar waar kan dat aan liggen? Olie is maandje geleden ververst, zit genoeg olie in en heb al langer hiermee gereden (15w30 als ik het goed heb, op aanraden van brommerzaakje hier overgegaan van 15w40) en zelfs met kouder weer bleef die niet kleven? Kan het aan versleten platen liggen of is het gewoon zo'n kwaaltje die zo nu en dan eens voorkomt? Maak me er geen zorgen over maar als het kan duiden op versleten platen dan haal ik binnenkort even nieuwe.
-
- Schakelrijder
- Vervoersmiddel: Derbi Senda
Re: Koppeling doet vreemd
Hahhahahahaha 15W40
- mathijsb
- Tuner
- Vervoersmiddel: Puch maxi S, Derbi senda R xtreme 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8874
de brommers starten en dan voordat je weg rijd de koppeling eerst even een paar keer in knijpen, doe ik altijd. anders heb ik hier ook nog wel eens last van als die koud is.
blackidentity schreef:Brb, ff bier halen.
- ramonl
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD SM Racing 2009
CPI Supermotard - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=13987
rot A.U.B. op met je kansloze reactie.DerbiFanaatje schreef:Hahhahahahaha 15W40
OT:
ik denk dat het echt aan je olie ligt, ik heb zelf ook 10W40 in mijn blok zitten. ik heb hetzelfde probleem gehad. maar wel raar als je olie een tijdje terug ververst is.. je kan evt even je koppelingskant erafhalen en het dan even opmeten. succes

ramonl schreef:dan zullen we maar niet naar jou luisterenWiebevZ schreef:gewoon lekker luisteren wat je zelf mooi vind.
-
- Pro tuner
Oeps bedoel 10w40 en 10w30, tijdje geleden weer dat ik olie heb ververst. Heb niet zo heel zin om alles weer af te tappen en de koppelingsdeksel eraf te halen, dus ik zie wel of het aan blijft houden. En anders even dat trucje van Mathijs proberen. Bedankt!
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Extreme special edition
als het vaker voorkomt, kijk even of die uberhaupt wel maximaal ontkoppelt, dus of je palletje op je blok wel (vrijwel) helemaal over gehaald word.
-
- Pro tuner
Echt ver genoeg, ik kan normaal metde hevel half ingedrukt al colledig ontkoppelen.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold) - Locatie: Purmerend
hey dat heb ik ook, maar als mijn brommer op een bok zet (koud) dan blijft mijn achterwiel ook draaien met koppeling in, en ook als ik m wil starten (koud) in de versnelling, gaat dat niet omdat tie dan niet goed ontkoppeld
als deze warm is heb ik het soms, ook mn olie? of toch de platen zelf?
als deze warm is heb ik het soms, ook mn olie? of toch de platen zelf?
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
-
- Pro tuner
Dat op de bok heb ik ook maar is volgens mij vrij normaal omdat de platen niet ver genoeg uit elkaar gaan om genoeg ruimte te geven voor olie zodat ze helemaal niet meer mee bewegen. Komt gewoon omdat er vrij weinig wrijving tussen je velg en de as is en dus makkelijk ronddraait. Verbeter me als ik het me fout heb maar dat Maakt verder niks uit.
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
Dat is nou eenmaal zo, heb ik ook Maar volgens mij komt het gewoon omdat de olie nog helemaal koud is,
ook als ik hem aandruk en Koppeling inknijp als die koud is grijpt die niet aan
ook als ik hem aandruk en Koppeling inknijp als die koud is grijpt die niet aan
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.