Derbi warmloper / vastloper ?
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda
Derbi warmloper / vastloper ?
Goeieavond
Ik heb een derbi xtreme uit 2007 met een oud type blok eronder.
Mijn setup is:
80cc mhr
Dopler krukas
21mm delorto black edition
Malossi powerfilter
Polini 5 plaats kopeling
Ducati ontsteking
Ducati cdi
Vertanding: 15/53
Yasuni r3 carera onderlangs
Hebo membraan
----------------------------------------------------
De derbi is echt een beest en rijdt geweldig. 14,1 pk op de testbank met 115 km per uur. Dit nog niet zijn topsnelheid.
Gister reedt ik naar huis en wou hem ff doortrekken , toen ik ongv 100 reedt kapte hij er ineens mee en slipte. Ik kneep me kopeling in en ging langs de kant staan. Toen probeerde ik hem aan te kicken en deed niks. Aanlopen ook geprobeert en nog niks. Vanmiddag weer een heelmstuk geprobeerd hem aan te lopen en je hoort dat hij wilt. Maar er gebeurt niks. Toen ben ik naar huis gelopen. En kan me 80cc nu gewoon met 1 vinger kicken maar gaat niet aan. Dus totaal geen compressie. Er zat niet veel koelvloeistof meer in. Want dat was op en had er dus water in gedaan voor nood. Vandaag heb ik me cilinder eraf gehaalt en er zitten 2 krassen in en ook op me zuiger.
Ik heb geen idee wat er gebeurt is , en hoe dit kan..
Help me !
Gr 'Miquel
Ik heb een derbi xtreme uit 2007 met een oud type blok eronder.
Mijn setup is:
80cc mhr
Dopler krukas
21mm delorto black edition
Malossi powerfilter
Polini 5 plaats kopeling
Ducati ontsteking
Ducati cdi
Vertanding: 15/53
Yasuni r3 carera onderlangs
Hebo membraan
----------------------------------------------------
De derbi is echt een beest en rijdt geweldig. 14,1 pk op de testbank met 115 km per uur. Dit nog niet zijn topsnelheid.
Gister reedt ik naar huis en wou hem ff doortrekken , toen ik ongv 100 reedt kapte hij er ineens mee en slipte. Ik kneep me kopeling in en ging langs de kant staan. Toen probeerde ik hem aan te kicken en deed niks. Aanlopen ook geprobeert en nog niks. Vanmiddag weer een heelmstuk geprobeerd hem aan te lopen en je hoort dat hij wilt. Maar er gebeurt niks. Toen ben ik naar huis gelopen. En kan me 80cc nu gewoon met 1 vinger kicken maar gaat niet aan. Dus totaal geen compressie. Er zat niet veel koelvloeistof meer in. Want dat was op en had er dus water in gedaan voor nood. Vandaag heb ik me cilinder eraf gehaalt en er zitten 2 krassen in en ook op me zuiger.
Ik heb geen idee wat er gebeurt is , en hoe dit kan..
Help me !
Gr 'Miquel
Laatst gewijzigd door DerbiMHR80 op di 26 nov 2013, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
Re: Derbi warmloper / vastloper ?
warmloper aangezien je bijna geen kvs meer had en je geen compressie meer hebt
je kan je cilinder laten honen en een nieuwe piston erin of een nieuwe cilinder kopen
je kan je cilinder laten honen en een nieuwe piston erin of een nieuwe cilinder kopen
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Banden plakker
Wil hem laten honen idd , maar dan is hij geen 50mm meer. En op josdijkman is er geen malossi zuiger breeder dan 50mm voor een derbi..
-
- Banden plakker
Wat kan ik als beste doen zodat hij goed sluit en geen valse lucht aanzuigt ? Is er geen grotere zuigerveer dan hij goed sluit ?
- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
als je hem laat honen moet je een opmaat piston hebben, meestal kan diegene waar je het honen laat doen er wel aangeraken
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop
-
- Banden plakker
Bedankt , hier kan ik wat mee !
-
- Banden plakker
haalde met cilinder eraf en er zat gewoon nog koelvloeitstof in in me cilinder waar het hoort. bij de waterpomp lekte hij wel enorm voordat ik dit kreeg.. me pakkingen van me cilinderkop waren wel helemaal op, kan het misschien daar aan liggen ?
-
- Banden plakker
http://www.josdijkman.nl/shop/index.php ... uctId=8111" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
Je moet je cilinder laten opmeten dan, en niet zomaar een andere zuiger erin zetten
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Als het een mini krasje is kun je hem diamant honen en nieuwe zuiger.
Als het een grote kras is heb je 2 opties:
- nieuwe wand erin (kost veel € € €)
- nieuwe cilinder kopen
Als het een grote kras is heb je 2 opties:
- nieuwe wand erin (kost veel € € €)
- nieuwe cilinder kopen
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl