Derbi start niet
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Derbi start niet
Als ik m'n brommer aankick, loopt ie eventjes een seconde of twee en valt daarna uit, alsof hij geen benzine meer krijgt. Hoe vaker ik dit achter elkaar doe, hoe sneller hij uitvalt. Als ik hem dus even laat staan, loopt ie een paar seconden langer voordat hij uitvalt. Heb hem al op de choke geprobeerd, valt nog sneller uit. Heb carb eraf gehad, schoongemaakt, verschillende sproeiers in gehad, benzineslangetje vervangen want die leek uitgedroogd, hele tank + filter schoongemaakt, andere bougie gestoken en deze vonkt nog goed, maar ik heb echt geen idee meer. Help? 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
-
- Pro tuner
Re: Derbi start niet
Genoeg compressie, bougie vonkt en was ook nat toen ik hem er net uithaalde.
-
- Derbi fan
- Vervoersmiddel: Seat ibiza 1.2 TSI 2014
Derbi DRD Racing 2009,
Yamaha Aerox 2007
zo ik weet heb je nodig om het draaiende te krijgen:
1compressie
2mengsel
3vonk
bij deze dingen zitten natuurlijk ook weer maten/waarden aan vast, compressie verhouding, waarden van de vonk, luchtmengsel verhouding etc.....
Zoals je al zij was je compressie goed
je hebt al carb schoon gemaakt/verschillende sproeiers geprobeerd
denk dat het dan toch aan het elektrisch licht (geen kabelbreuk kortsluiting oid ?)
1compressie
2mengsel
3vonk
bij deze dingen zitten natuurlijk ook weer maten/waarden aan vast, compressie verhouding, waarden van de vonk, luchtmengsel verhouding etc.....
Zoals je al zij was je compressie goed
je hebt al carb schoon gemaakt/verschillende sproeiers geprobeerd
denk dat het dan toch aan het elektrisch licht (geen kabelbreuk kortsluiting oid ?)
Don't dream your live, but live your live!
- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Als de ontsteking goed staat, en hij heeft een goede vonkt.
Is er niets mis met het ''elektrisch licht''
Is er niets mis met het ''elektrisch licht''
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi SDR 2003 80cc/88cc/110cc (verkocht)
Derbi senda Special 50cc (verkocht)
Derbi Drd Racing 2008 (verkocht)
ktm 625 smc - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=1 ... 95#p235795
goede masse met je ontsteking?
alle sproeiers er nog in(dus niet uitgetrilt)
membraan heel?
zou je misschien niet eens overwegen om je blok te reviceren?
dan check je direct alles op slijtage en evt kapotte onderdelen vervangen (aangezien je brommer vaker stuk is als dat hij het doet)
membraan heel?
dan check je direct alles op slijtage en evt kapotte onderdelen vervangen (aangezien je brommer vaker stuk is als dat hij het doet)
DIENST; Blokrevicie, Stralen, Carters tunen, Radiateurs lassen
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=71&t=11190" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Pro tuner
Toen hij voor de eerste keer uitviel toen ik met Robin reed en we thuiskwamen en de vlotterbak openhaalden, lag de chokesproeier er inderdaad los in. Ik was er dus van overtuigd dat, door deze er terug in te plaatsen, hij wel weer zou rijden. Maar nee.. Membraan heb ik nog niet gecontrolleerd. Heb die er nooit uitgehad dus had ik nog even mee gewacht totdat ik niks anders wist. Massa van m'n ontsteking is ook wel een goede. Had in de vakantie hele brommer gestript en kreeg de massa van m'n bobine met geen mogelijkheid normaal op een aardepunt geschroeft dus heb die heel krampachtig achter mijn claxon gezet geloof ik.
Was gister bij m'n vriendin en haar vader zit in de autohandel en haar neef in de scooterhandel. Ik was altijd tegen mensen mijn brommer te laten repareren omdat dat onnodig geld kost voor iets wat ik zelf kon, maar hij bood aan het hem gewoon te laten doen, dus waarom niet. Ga vanmiddag ook op familieweekend dus zal niet eerder horen of die het doet dan voor maandag of dinsdag..
Was gister bij m'n vriendin en haar vader zit in de autohandel en haar neef in de scooterhandel. Ik was altijd tegen mensen mijn brommer te laten repareren omdat dat onnodig geld kost voor iets wat ik zelf kon, maar hij bood aan het hem gewoon te laten doen, dus waarom niet. Ga vanmiddag ook op familieweekend dus zal niet eerder horen of die het doet dan voor maandag of dinsdag..

-
- Derbi fan
Derbi DRD Racing 2009,
Yamaha Aerox 2007
weet niet of ik gelijk heb hoor maar als je membraam kapot/beschadigd zou zijn merk je dat toch wel aan je compressie?basserd schreef:goede masse met je ontsteking?
membraan heel?
maar ik begrijp voor de rest wel wat je bedoeld

volgensmij is het idd wel belangerijk dat je aarde van je ontsteking/cdi goed bevestigd is geen idee of dit voor dit probleem kan zorgen.
alvast fijn (familie)weekend!

- derbi-ftw
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc - Locatie: Drenthe
Dat je membraan kapot is heeft niets met je compressie te maken.
Als je geen goede massa (aarde) van je ontsteking, zal die ook niet (goed) lopen.
Als je geen goede massa (aarde) van je ontsteking, zal die ook niet (goed) lopen.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
-
- Derbi fan
Derbi DRD Racing 2009,
Yamaha Aerox 2007
oke kan goed dat ik het fout heb maar zo ik dacht altijd dat bij inlaat klepjes van je membraam open gaan, en bij compressie slag sluiten zo houden die klepjes je mengsel in je cilinder. stel nou dat een klepje in afgebroken/niet naar behoren functioneert is daar toch wel duidelijk verschil aan je compressie te merken lijkt me? wel zou je als ze zouden zijn afgebroken een niet zo heer erg fijn geluid in je cilinder horen lijkt me, tenzij ze van carbon zijn gemaakt die zouden zo ik weet in theorie moeten verbranden zodat die geen schade aan je cilinder o.i.d kunnen toe brengenderbi-ftw schreef:Dat je membraan kapot is heeft niets met je compressie te maken.
-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Membraam heeft niets met compressie te doen. Menbraam zit niet direct aan de verbrandingsruimte maar zit aan de ruimte onder de zuiger in het blok, en houd het mengsel binnen voor de volgende klap. Als de zuiger naar beneden komt sluit membraam druk onder de zuiger bouwt op tot de spoelpoorten openen mengsel stroomt in cilinder en zuiger gaat weer omhoog en ....BOEM. etc etc.
On topic, ik denk benzine toevoer probleem. CHeck vlotter en pennetje aan vlotter wat benzine toevoer naar carb afsluit als vlotterbak vol staat. had onlangs zo een geintje met een tomos. Heb me suf gezocht bleek vlotter niet goed meer te werken.
On topic, ik denk benzine toevoer probleem. CHeck vlotter en pennetje aan vlotter wat benzine toevoer naar carb afsluit als vlotterbak vol staat. had onlangs zo een geintje met een tomos. Heb me suf gezocht bleek vlotter niet goed meer te werken.
Het is pas echt crises als het bier op is!
-
- Pro tuner
Vacuumkraantje is het in ieder geval niet, die spoot leeg toen ik hem even testte
Vlotter lijkt echt niks mis mee. Pinnetje zit gewoon los, vlotter beweegt zonder moeite op en neer en de vlotternaald ziet er ook niet vreemd uit..

-
- Beginnende tuner
- Vervoersmiddel: Mercedes
Heb je of kan je er ff andere carb onder zetten ( ff lenen ergens?)
Het is pas echt crises als het bier op is!
-
- Pro tuner
Nee heel toevallig niet haha