Derbi GPR monster energy - finished!
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy - hulp bij starten?! :/
Luchtschroef staat op 1,5 slagen uit (standaard afstelling)Royal-Tuning schreef:probeer het met een nog lagere sproeier en kijk wat tie dan doet.
en je zegt je wilt hem minder rijk laten lopen en dan zeg ja me stationair schroef staat helemaal in![]()
voor minder rijk moet je hem uitdraaien niet in draaien.
en speel eens met je lucht daar kan het ook aan liggen dat hij moeilijk start en dat je maar tot 3000 toeren kan.
Stationairschroef indraaien = gasschuif hoger zetten, dus meer gasmengsel en bijgevolg hogere toeren.
Dus inderdaad zal hij meer gasmengsel krijgen (lucht +benzine), maar niet rijker lopen (enkel benzine). Of redeneer ik verkeerd?

In ieder geval, ik zal eens proberen met een sproeier 78 (volgens mij echt wel laag voor men setup) en zien wat het geeft!
Zal ook eens stationairsproeier meer open zetten. alleszins merci voor de hulp!

-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy - hulp bij starten?! :/
Kleine update na effe weggeweest te zijn. Brommer kreeg ik maar niet gestart en deftig stationair draaiend + stond veel te rijk.
oorzaken van probleem:
- nieuwe gelbatterij was niet 100%, deze d.m.v. druppellader hersteld
- bougie gaf geen vonk meer, deze gekuist in white spirit
Nu start hij practisch direct en blijft mooi draaien op 1500rpm maar...
Het is nu net een stoomboot met superveel witte rook.
Dit is koelvloeistof dat in de cilinder lekt juist?
Straks eens cilinderkop eraf doen, 1 van de 2 koppakkingen verwijderen. Dan cilinder eraf halen en een 2e voetpakking steken (kwestie van de squish boven 0,6mm te krijgen).
Nu alleen nog hopen dat ik dit kan doen zonder heel het blok van het frame te moeten halen..
Ik hou jullie op de hoogte!
oorzaken van probleem:
- nieuwe gelbatterij was niet 100%, deze d.m.v. druppellader hersteld
- bougie gaf geen vonk meer, deze gekuist in white spirit
Nu start hij practisch direct en blijft mooi draaien op 1500rpm maar...
Het is nu net een stoomboot met superveel witte rook.
Dit is koelvloeistof dat in de cilinder lekt juist?
Straks eens cilinderkop eraf doen, 1 van de 2 koppakkingen verwijderen. Dan cilinder eraf halen en een 2e voetpakking steken (kwestie van de squish boven 0,6mm te krijgen).
Nu alleen nog hopen dat ik dit kan doen zonder heel het blok van het frame te moeten halen..

Ik hou jullie op de hoogte!

- drunken org
- Pro tuner
- Berichten: 985
- Lid geworden op: zo 08 jan 2012, 12:42
- Vervoersmiddel: Senda R 2x (Sold
Derbi Drd Pro 2007 (Sold)
Derbi Drd Limited 2005 ombouw '7/'8 project
^ Parma blok hiervan verkocht, komt een leuk blok weer!
Derbi Drd Evo Limited 2009 (Sold)
Derbi Drd Racing 2008 2x (Sold)
Ktm Exc 2002 met 525 uiterlijk (: - Gallery: Ktm 520 Gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13507
Drd Ltd 2005 ombouw project log:
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=10538
Zie mijn aanbod topic voor vele onderdelen!:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388 - Locatie: Emmen, Rietlanden
Re: Derbi GPR monster energy - update P5
is dan idd dat hij kvs lekt
Zie mijn aanbod topic!
vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

vele onderdelen: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=61&t=13388" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Pro tuner
- Berichten: 5110
- Lid geworden op: za 17 sep 2011, 20:09
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Black Edition (Sold)
Sachs SpeedJet R (Sold),
Yamaha Aerox (Sold),
Puch Maxi Sprinter (For Sale),
Yamaha YZ250F 2004 (Sold),
Derbi DRD Racing 2008 (Sold)
Yamaha Aerox 70,
Peugeot 205 CTi,
Derbi DRD Racing 2008 Project 3x - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8087
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=13148 - Locatie: Mierlo en Leende, Noord-Brabant
Re: Derbi GPR monster energy - update P5
Squish moet je altijd aanpassen met voetpakkingen!
Joep schreef:Aaah Daan kijk eens, je bent een held!
Boeki schreef:Kleine Daan is gewoon een mooiboy, dat mag ik wel.
-
- Pro tuner
- Berichten: 972
- Lid geworden op: di 01 mei 2012, 00:53
- Vervoersmiddel: rieju rr sport limitid(verkocht)
derbi drd 2003 full prorace
derbi drd racing 2010 #85 blauw - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=8039
- Locatie: budel-dorplein
Re: Derbi GPR monster energy - update P5
deze volg ik !
Xrace_supermotard schreef:Zit er een afneembaar stuk tussen bocht en demper?


-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 38
- Lid geworden op: za 05 mei 2012, 15:57
- Vervoersmiddel: Zhenhua dax
- Locatie: Leuven
Re: Derbi GPR monster energy
Na een hele tijd weggeweest te zijn, toch maar even een update plaatsen:
Problemen zijn opgelost. Oorzaak was: keerring zat scheef bij montage, waardoor olie van versnellingsbak naar krukasruimte lekte en dus de cilinder verzoop.
Tevens nog enkele nieuwe zaken erop gezet dewelke kapot/versleten waren:
- koelvloeistofslangen
- koppelingshendel + kabel
- schakelpoot
- bougie
Draait nu mooi stationair op 1800 toeren en....
Vandaag eerste rijtesten gedaan!
Nu dus eerste 1000km roderen, waarvan de eerste kilometers aan 30km/u en max 5000 tpm.
Foto's volgen!
Ik wil alvast bij deze iedereen bedanken voor de goede raad en inzichten. Heb echt heel veel bijgeleerd en het volgende project staat dan ook al in de schuur.. een Honda CB250 kader met een Yamaha SR250 motorblok van 1981, wordt een cafe-racer.
Problemen zijn opgelost. Oorzaak was: keerring zat scheef bij montage, waardoor olie van versnellingsbak naar krukasruimte lekte en dus de cilinder verzoop.
Tevens nog enkele nieuwe zaken erop gezet dewelke kapot/versleten waren:
- koelvloeistofslangen
- koppelingshendel + kabel
- schakelpoot
- bougie
Draait nu mooi stationair op 1800 toeren en....
Vandaag eerste rijtesten gedaan!

Nu dus eerste 1000km roderen, waarvan de eerste kilometers aan 30km/u en max 5000 tpm.
Foto's volgen!
Ik wil alvast bij deze iedereen bedanken voor de goede raad en inzichten. Heb echt heel veel bijgeleerd en het volgende project staat dan ook al in de schuur.. een Honda CB250 kader met een Yamaha SR250 motorblok van 1981, wordt een cafe-racer.

- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: Derbi GPR monster energy - finished!
1000km inrijden is wel erg veel. 200 is prima.