blok trilt+geen verbranding soms.

Algemene vragen over Derbi.
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder
Vervoersmiddel: '07 Aprilia MX 125, '11 Derbi Senda DRD X-treme SM

blok trilt+geen verbranding soms.

Ongelezen bericht door -Tommy DRD'11- »

beste leden,

sinds twee dagen heeft me '11 senda flinke kuren. het zijn hoofdzakelijk twee problemen met misschien dezelfde oorzaak.
allereerst trilt mijn blok echt onwijs. dit is het meest merkbaar stationair (eigenresonatie), en wanneer hij van toeren terugkomt naar stationair. ik ben de bevestegingsbouten van het blok en uitlaat nagegaan en kon niets vinden dat los zat. hieronder filmpje van het trillen. dit doet zich voor met of zonder koppeling. al merk ik wel dat de versnellingspook met kracht omlaaghouden het wel enigzins een beetje dempt.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Bln8s0g5mc0[/youtube]

vervolgens merk ik dat wanneer het blok loopt en ik de kickstart omlaagdoe (een hoop hoorbare trillingen komen van de kickstart zelf af), een vreemd geluid. ik ben me echter niet bewust of dit geluid normaal is sinds het de eerste keer is dat ik dit probeerde. hieronder weer filmpie voor t gemak.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zeL49HExtQA[/youtube]

als laatste het probleem tijdens het rijden. vanaf 3000 toeren ongeveer beginnen er slechte verbrandingen op te treden. echt merkbaar kun je zien op het filmpje hieronder dat tijdens het rijden hij inhoud af en toe. ik zat zelf te denken dat dit misschien aan de ontsteking lag. het doet zich exact hetzelfde voor met of zonder choke. vandaar dat ik stotteren door te weinig/te veel benzine uitsluit.
het is niet heel goed te zien op t filpmje door bv. windgeruis.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VpY87pTHlgU[/youtube]

maatje van me opperde versleten krukaslagers, maar dat leek me echt behoorlijk sterk aangezien het blok pas een paarduizend km heeft gemaakt.
set-up is volledig origineel ontgrenst, afstelling is goed. bij voorbaat dank aan iedereen die meedenkt!
Aprilia MX 125 S2 Replica-2 stroke dream
derbi crd schreef:Heuj eindelijk eens niet zo'n lelleke ktm die je op elke straathoek ziet en nog vaker in 1000 delen op de werkbank.
+'je voor jou
derbi-ftw
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc

Re: blok trilt+geen verbranding soms.

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

De tweede video.... ....
Dat moet je ook niet doen als die al loopt, doet iedere brommer.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Beunhaas321
Pro tuner
Vervoersmiddel: Xtreme R: Airsal 80

Ongelezen bericht door Beunhaas321 »

Probeer eerst een nieuwe bougie voor dat je van alles gaat vervangen, en maak anders de carb even schoon met wasbenzine of remmenreiniger.
En trilt hij in het stuur? misschien moet je die eens vastdraaien.
No cams, No valves, No problems...
Te koop: ~Nieuwe Doppler Vortex Zuiger en Pakkingset (NT)
~Olietankje
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder

Beunhaas321 schreef:Probeer eerst een nieuwe bougie voor dat je van alles gaat vervangen, en maak anders de carb even schoon met wasbenzine of remmenreiniger.
En trilt hij in het stuur? misschien moet je die eens vastdraaien.
stuur trilt niet echt, niet meer dan het frame doet. nieuwe bougie zal ik morgen even gaan halen. bedankt.
derbi crd schreef:Heuj eindelijk eens niet zo'n lelleke ktm die je op elke straathoek ziet en nog vaker in 1000 delen op de werkbank.
+'je voor jou
garra432
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Derbi Extreme SM 2008, Aprilia SX 2009

Ongelezen bericht door garra432 »

Heb je geen dealergarantie als die van 2011 is?
Beunhaas321
Pro tuner

Waarschijnlijk niet aangezien hij de uitlaat verwisseld heeft.
~Olietankje
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Kan hij de standaard uitlaat er dan niet onder doen, en dan naar dealer?

Of werkt dat niet zo? :think:
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Jasper
Beheerder
Vervoersmiddel: Derbi drd racing 2007 supermoto(verkocht)
Derbi pro race crosser (verkocht)
Derbi gpr 70cc Sprinter
Derbi DRD PRO (verkocht)
Husaberg FE570 Supermoto (verkocht)
TM SMX450 2015 (verkocht)
Husqvarna TE300 (verkocht)
Honda CRF1000 2016 Tresoldi replica
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jasper »

Dat werkt vaak niet zo.

2de filmpje is gewoon normaal.

Kijk is ofdat je vliegwielspie niet kapot is. En of dat je blok nog goed vast zit in het frame. Als dat het geen van beide is, heel je rijwiel gedeelte nalopen of daar niks los zit. Als dat ook niet het geval is zijn het waarschijnlijk toch je krukas lagers.

Ik heb wel is verhalen gehoord dat bij mensen die een nieuwe derbi gekocht hadden, na 50km de krukas lagers er al uit waren gelopen. Verkeerde montage kan daar de oorzaak van zijn.

Hoe je enigsinds kan voelen of je krukas lagers kapot zijn is je hand op het carter leggen in de buurt van de krukas. Als je daar stevige vibiraties voelt kan je er eigenlijk van uitgaan dat ze eruit liggen.
JoostDerbiDRD
Tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda extreme
Contacteer:

Ongelezen bericht door JoostDerbiDRD »

Jasper je bent net een lopende encyclopedie :happy:
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder

allemaal bedankt voor de reacties.

me dealer zit aan de andere kant van het land, dus dat wordt hem niet... :sad:
Jasper schreef:Dat werkt vaak niet zo.

2de filmpje is gewoon normaal.

Kijk is ofdat je vliegwielspie niet kapot is. En of dat je blok nog goed vast zit in het frame. Als dat het geen van beide is, heel je rijwiel gedeelte nalopen of daar niks los zit. Als dat ook niet het geval is zijn het waarschijnlijk toch je krukas lagers.

Ik heb wel is verhalen gehoord dat bij mensen die een nieuwe derbi gekocht hadden, na 50km de krukas lagers er al uit waren gelopen. Verkeerde montage kan daar de oorzaak van zijn.

Hoe je enigsinds kan voelen of je krukas lagers kapot zijn is je hand op het carter leggen in de buurt van de krukas. Als je daar stevige vibiraties voelt kan je er eigenlijk van uitgaan dat ze eruit liggen.
bedankt, uitgebreide uitleg. ik zal morgen de vliegwielspie checken, en nogmaals de ophangpunten nalopen om vervolgens echt te hopen dat het probleem daar ligt.. carter trilt behoorlijk, maar net als de rest van het blok.. :(

wat me opvalt is ook dat ik geen enkel prestatieverlies heb, hij lijkt (op het stotteren na dan) gewoon zijn volle vermogen te hebben en zijn top is ook niet lager. maarja ik vermijd maar verder erop te rijden voordat t hele zooitje straks in mekaar loopt. zou echt zwaar moedeloos worden als ik nu vlak voordat ik m verkopen wil nog het blok moet gaan lopen splitsen. :thumbdown:
+'je voor jou
Beunhaas321
Pro tuner

Dat stotteren, doet hij dat sinds het kouder is?
~Olietankje
Venlonaer
Pro tuner
Vervoersmiddel: Rieju KTMRX
Honda CR125 '93

Ongelezen bericht door Venlonaer »

Dat haperende, dat had ik ook toen mijn bougie niet meer goed was. Kijk daar eens na, dat geratel...

Nja,
- lagers
- blokbouten
- kickstarter
- zuiger?

2 en 3 zijn uitgesloten dus, misschien dat je zuiger(veer) versleten is of idd de lagers zoals Jasper zegt.
sendaDRD2012 schreef:Heeft iemand een tip hoe ik verroeste schroeven kan loskrijgen?
the skullkid schreef:Je kan ook gewoon wenen en je tranen er op laten vallen.
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder

stotteren dee hij nog niet met de sneeuw, of beter gezegt haperen indd. juist nu het iets warmer is gaat ie stoer doen. maarja, morgen nieuw bougietje zal t ophelderen.
Venlonaer schreef:Dat haperende, dat had ik ook toen mijn bougie niet meer goed was. Kijk daar eens na, dat geratel...

Nja,
- lagers
- blokbouten
- kickstarter
- zuiger?

2 en 3 zijn uitgesloten dus, misschien dat je zuiger(veer) versleten is of idd de lagers zoals Jasper zegt.
2 controleer ik morgen even, voorderest ziet het er indd naar uit dat me krukaslagers de schuldige zijn. zuigerveren zie ik evt toch wel al ik t blok splitsen moet. bedankt jongens.
+'je voor jou
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder

goed nieuws! probleem uno is verholpen. :happy: best wel stom van me, de eerste keer dat ik checkte zette ik misschien niet genoeg kracht ofzo :emo: , maar nu ik de achterbrugmoeren (die dus ook het blok op zijn plek houden) opnieuw aandraaide kon hem wel degelijk moeizaam, maar strakker draaien. heb m uiteindelijk driekwartslag strakker gedraait. dit heeft het trilprobleem compleet (naja, derbiel trilt altijd wel iets) verholpen! ben wel verrast dat dat stukje zon verschil kon maken :blink:
bedankt heren!

bougie vervangen is nog niet gedaan. de eerste zaak die ik afging had ze niet, de tweede was dicht.. :eerie: , naja morgen zal ik dan maar even opnieuw gaan. dan laat ik het wel even weten, t zal wel goed wezen aangezien deze bougie al best lang meedraait .
+'je voor jou
derbi-ftw
Pro tuner
Derbi Senda X-Treme 50cc

Jij wel gelukkig :happy: , scheelt je een hoop geld.
ja derbi trilt altijd wel iets :)
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder

nieuwe bougie er gisteren ingesmeten (br9es, 1 hittegraadje hoger gepakt), vandaag naar me studie heen en weer (nat) en toch is het haperen niet weg. lag dus blijkbaar niet aan de bougie. volgende stap wordt de carberateur deruit om schoon te maken. als het dan nog niet opgelost is gok ik zelf op openliggende elektra oid. :eh:
+'je voor jou
-Tommy DRD'11-
Schakelrijder

vandaag de carb even helemaal schoongemaakt, hij loopt weer goed :happy:

bedankt iedereen die geholpen heeft :wub:
+'je voor jou
Plaats reactie