Ik zat laatst te zoeken over verhalen van 'Euro-begrenser'.
Na een tijdje zoeken, kwam ik op iets bizar uit.
Namelijk dit:
"Goed om te weten:
Is dat als je het pinnetje niet bij je hebt (gewoon weggooien voor de controle...) je geen strafbaar feit pleegt, omdat je niet in het bezit bent van een sleutel om de begrenzing eraf te halen en de politie kan je dan niets maken, zelfs niet bij een technisch onderzoek! De pinnetjes zijn universeel en kan je van een koptelefoontje gebruiken."
Klopt dit eigelijk wel?
Xenophobe
Waar een weg is, is een Derbi en waar een Derbi is, ben IK!
Gewoon strafbaar hoor.
Ze kunnen je wel degelijk iets maken, als jij mee moet voor technisch onderzoek, ga jij dan zeggen 'Neeen, dat mag niet, ik heb een begrenzer, jullie mogen niks doen'.
Nee, dat doe je niet.
Vroeger(ja ik weet t, ben een ouwe l@l) deden we de olie toevoer dicht voordat t circus op de rollerbank ging. Dan draaide die blauwe petten je lok vast en kreeg je nog ruilmateriaal terug(wat ze waarschijnlijk hadden afgepakt van een andere ongelukkige ziel) Verbazend hoe snel een cilinder vast loopt zonder olie.
kijk zo zit het;
ze mogen de begrenzers wel verkopen
maar het mag niet gebruik worden voor het misleiden van rollerbanken
dus je mag er gewoon niet mee op straat PUNT.
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door: http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false; http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
AlexSenda schreef:Je mag er wel mee op straat.
Alleen je werkt niet mee aan het onderzoek, en dat is strafbaar.
Met onderzoek heb ik het over de rollerbank.
Lijkt me niet, als je er van uit gaat dat het waar is wat Freek zegt.
Want anders zou je wel kunnen zeggen dat je hem altijd begrenst rijd.
Ja, en wat hoor en zie je daar?
Bij een rollerbank controle, dus bij een politie onderzoek.
Vind dat filmpje dan maar een slechte uitleg , of het wel of niet mag.
Het is niet verboden om er een te kopen alleen het gebruik is strafbaar.
Dus je mag hem kopen maar niet gebruiken om onder een politie onderzoek uit te komen.
Freek schreef:Het is niet verboden om er een te kopen alleen het gebruik is strafbaar.
Dus je mag hem kopen maar niet gebruiken om onder een politie onderzoek uit te komen.
In dat filmpje word het laatste niet gezegt.
Is dus een super onduidelijke uitleg. "Je mag hem wel kopen, maar niet gebruiken." Alleen aan niet? Of ook uit?
Ja oke dat word niet gezegd maar volgens mij is het installeren van een begrenzer op je brommer strafbaar of je hem nou gebruikt of niet.
Maar het gebruik ervan is zeker weten strafbaar.
Beter zorg je gewoon dat ze hem niet vinden of waag je er niet aan. je kan er fors op besparen als je er een paar keer mee weg komt maar als ze hem vinden kan je volgens mij wel rekenen op een honderdje of 3