Hallo allemaal , ik heb een klein vraagje.
ik heb onlangs mijn derbi gekocht , maar er staan een paar lelijke stickers op , weet iemand hoe ik die kan verwijderen zonder vlekken te maken op mijn blekken ? alvast bedankt.
Ik heb een klein vraagje aangezien ik niet veel van brommers afweet en hier wat ervaring wil opdoen..
Welk gereedschap heb ik in het algemeen nodig voor een derbi volledig uit elkaar te halen?
Volstaat een doppenset zoals deze? http://www.datona.nl/8-delige-diepe-doppenset.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Of moet ik nog meer hebben?
Ik denk wel meer Tijs, als je ziet hoeveel schroefjes en gedoe er allemaal wel niet op een brommer zit, moet je een beetje rondkijken wat voor schroeven jij er allemaal op hebt
Jon schreef:ga eerst maar is normaal leren typen voordat je een gallery aan gaat maken , anders is der helemaal niks van te lezen
Kan je ook een boete krijgen als je geen knipperlichten hebt? In het theorie boekje dat ik kreeg toen ik me rijbewijs ging halen stond dat je ook je hand mag uitsteken...
MikeR schreef:88mm turbo
Mag oppassen dat hij geen vogels naar binnen zuigt
Ze zijn niet verplicht, maar als je ze hebt moeten ze werken. Als je zelfs alleen de schakelaar nog op je stuur hebt moeten ze geloof ik al aanwezig zijn.
Ik vandaag dus m'n frame gescheurd tijdens het toeren, maar nu mijn vraag hoe kan dat in godsnaam en kan het weer terug komen? en zo ja, hoe komt dat dan?
Jon schreef:ga eerst maar is normaal leren typen voordat je een gallery aan gaat maken , anders is der helemaal niks van te lezen
als je een beetje setup hebt, kan door de kracht het frame gaan scheuren
die frampjes zijn er niet op gebouwd om zo hard te gaan, maar het zou eigelijk gewoon wel kunnen
mischien is je frame oud en niet goed onderhouden?
Framepjes zijn er echt wel op gebouwd om zo hard te gaan. Ik ken genoeg mensen met 20+ pk blokjes waar niks scheurt. Jouw frame is fout gelast lijkt het wel, waardoor het naast de las zwakker is geworden en is doorgescheurd. Lijkt me dus een Fabrieksfout. Je kunt het opnieuw lassen en hopen dat het houdt, maar je kunt ook een nieuw frame kopen en het framenummer overtikken.
Een vriend van me blijft maar beweren dat je met dubbele dempers minder hard gaat omdat de lucht makkelijker weg gaat ofzo. Kan iemand die bevestigen of zeggen dat het niet klopt?
jony schreef:Een vriend van me blijft maar beweren dat je met dubbele dempers minder hard gaat omdat de lucht makkelijker weg gaat ofzo. Kan iemand die bevestigen of zeggen dat het niet klopt?
bullshit, sterker nog, hoe sneller lucht weg is hoe harder hij zou lopen maar aangezien het maar een 50cc is gaat de lucht al zo snel weg dat je geen prestatiewinst er uit haalt, maar langzamer gaat hij zeker niet.
Oke bedankt voor jullie comment, het is inderdaad al weer gelast, maar binnenkort word er nog een 90 graden hoek plaatje bij op gelast wat het nog iets versterkt,