Soms als ik m'n brommer aan doe terwijl hij koud is en ik zet hem in z'n 1 dan soms schiet hij naar voren als ik gas geef (ik heb de koppeling de hele tijd in) als ik hem dan in z'n neutraal zet en eventjes wacht en een beetje gas geef en dan naar z'n 1 ga is het goed. Maar wat kan dit zijn? Ook als ik hem eerst in z'n een zet en dan aan doe met elektrische start dan schiet hij steeds naar voren als ik dat knopje in duw. Heeft dit met het blok olie te maken ofzo?
ik heb zo'n soort zelfde probleem, als ik hem aan zet en hij is koud en ik zet hem gewoon in zn 1 dan valt ie uit en schiet hij een stukje naar voren maar als ik eerst een paar keer gas geef met de koppeling in en dan in zn 1 zet doet hij het gewoon,
volgens mij licht dit aan de koppelings platen maar dat weet ik niet zeker
Heb ik ook last van , maar als ik gewoon er op ga zitten en hem een beetje naar voren laat rollen (duw met m'n voeten aan de grond) wil die wel gewoon.
everyone can pis on the floor be a hero and shit on the ceiling
Dat komt omdat je olie nog koud is. Dan plakt het heel erg. Dus dan plakken je platen nog een beetje aan elkaar. Wat ik altijd deed is, gewoon 10 keer je koppeling even goed hard inknijpen, en dan ingeknepen houden, en dan in zn versnelling zetten, als ik de motor 5 minuten heb warm gedraaid.
De motor goed warmdraaien helpt ook natuurlijk. En is ook geen overbodige luxe voor de soepelheid van je blok.
royvi schreef:Ja, jij bent nergens bang voor. Alle dames vallen als een blok voor jou! Bink!
Ja gister deed ik de brommer aan en had ik het weer, dus liep even een stukje verder maar toen kreeg ik hem niet meer aan. kicken niet en elektrisch deed hij het ook niet. Toen ff aanlopen en toen deed hij het wel.. Maar is er niks tegen te doen? Want bij de vorige 2 brommers heb ik het nooit gehad.. Wel bedankt alvast
weet iemand misschien een universeel lampje voor als ik een cross kap om mijn derbi zet!
dan heb je namelijk geen voor lichte meer. ik zag in filmpjes al dat er mensen waren die zelf een lampje naast of boven de kap hadden gemaakt.
weet iemand misschien een geschikt lampje hiervoor, en misschien een link?
van welk materiaal is een standaard derbi stuur gemaakt:
staal of aluminium??
want er moet iets aan gelast worden en we weten niet welk materiaal het gemaakt is dussss...
Hey,
Ik heb net een scr corse binnen en wil hem er zo snel mogelijk onder hebben,
Maar ik moet morgen nog ff een paar sproeiertjes halen maar ik heb echt geen idee welke maat ik ongeveer moet halen
Zouden jullie dit mischien weten? Dus bijvoorbeeld rond de 90 ofzo
wat is je carb maat? ik heb een 17.5mm en gianelli conti uitlaat. zit op sproeier 94. dus als je 17.5mm heb raad ik je aan om sproeier 90 t/m 100 te bestellen. vergeet trouwens niet voor het afstellen je filter goed schoon te maken
mijn voorvoork keerring is denk ik kapot. er zit wat olie op mijn linker vork. weet iemand van welk type derbi mijn voorvork afkomstig is ? (Aprilia SX)
dan kan ik een verse bestellen + olie bij josdijkman.
owh nu ik het er toch over heb... welke olie is nou de beste bij josdijkman? die goedkope? of die 10w of die 15w?