Pagina 1 van 4

Jeroens Derbi Senda; Update p3 16/08

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 20:36
door drd_jeroen
yooooo de mannen ;)
enkele weken geleden een derbi gaan ophalen zonder papieren welliswaar, maar aangezien ik nog een derbi sdr kadertje heb staan, is dit dus ideaal :dry:
Ondertussen heb ik een zandstraler en coater gevonden om mijn sdr frame te behandelen, aangezien ik niet tevreden was van mijn werk :eerie:
de plannen:
-zwart kader stralen en spuiten
-voetstepjes, kroonplaten, standaart, achterbrug spuiten
-velgen polijsten
-eventueel mijn polini cilinder erop gooien maar dan heb ik nog een pakking nodig --"
-kappen in een kleurtje steken (geel, bordeaux, blauw?) ideeën?
-voorvork polijsten en in blanke lak
- en vast wel nog wat dingen vergeten...
het gecoate materiaal word allemaal zwart, heeft iemand ideeën voor de kappen dan? zelf wil ik het simpel houden
meschien geel of wit met rockstar stickers die ik dan kan laten drukken
hierbij al enkele foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
iemand enig idee of er eigenlijk wat potentieel in een giraudo cilinder zit?
en wat zou het nut hiervan zijn die scheiding? betere luchtdoorstroming
Afbeelding
tips, ideeën,... altijd welkom
mvg :dry:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 20:45
door chrizztian93
die scheiding noemt men een vlinderpoort.. :eerie:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 20:53
door drd_jeroen
ja dat dacht ik al, had ik ook al verschillende keren gelezen, maar wat is het nut hier nu vn ? :oops:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 22:40
door Daan22
vlinderpoort zijn sneller als ovale en W poorten

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 05 feb 2012, 22:46
door Royal-Tuning
het verbetert de flow van je uitlaat gassen.zo is het mij geleert, hierdoor kan je zien dat jhe cilinder hoogtoerig is de meest grote merken hebben dit stage 6 ,polini,mhr ,enz enz

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: do 09 feb 2012, 14:32
door drd_jeroen
Zaterdag word alles naar de straler en coater gebracht.
Nu had ik nog een vraag....
Hoe dek ik mijn framenummer het best af? Zijn enkele laagjes ducktape genoeg bescherming?
Mvg

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: do 09 feb 2012, 16:54
door williamxtreme
ga je er een soort van projectje van maken? :dry:
kappen misschien iets van zwart met wit ofzo? :)

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: do 09 feb 2012, 17:06
door Daan
Het voordeel van de vlinderpoort is dat deze vaak een groter/beter oppervlak heeft als een ovale of een w poort. Echter komt er wel een groot nadeel. De spleet die de twee poorten scheid van elkaar word slecht gekoeld. Deze kan daarom uit gaan zetten wat resulteert in een vast/warmloper. Wat er dus word gedaan in de het zogenaamde speeltje terugleggen, zodat deze meer ruimte heeft om uit te zetten.

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: do 09 feb 2012, 18:50
door jesper95
west coast choppers :dry: :emo:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 19:52
door drd_jeroen
blokje vandaag wat opgepoetst
morgen normaal gezien naar de straler en coater, maar men vader doet weer moeilijk :eerie:
Afbeelding

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: vr 10 feb 2012, 20:01
door Rikkert
Die ziet er weer vers uit! :thumbup:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: za 11 feb 2012, 13:13
door derbistarter
Vaders, wij zullen ze nooit begrijpen :emo:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: za 11 feb 2012, 13:57
door jony
ja was er ook een die had zo de derbi verkocht van zn zoon :blink: , ben ff ze naam vergete

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: za 11 feb 2012, 16:35
door drd_jeroen
Stralen en coaten word dus nog even uitgesteld...
Ondetussen vandaag wel de banden van de velg laten halen
Nu nog wachten op een fotoshopje met mijn ideeen en dan kijken wat ik zal doen ;)

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: za 11 feb 2012, 23:50
door williamxtreme
derbistarter schreef:Vaders, wij zullen ze nooit begrijpen :emo:
haha, ikke welhoor :lol:
die van mij vind het juist leuk dat ik er een drd pro bij heb gekocht :wub:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: za 11 feb 2012, 23:57
door Harrekiet
door jony » za 11 feb 2012, 13:57

ja was er ook een die had zo de derbi verkocht van zn zoon , ben ff ze naam vergete
ja mijn vader deugt niet egt -_- :wall: ,
maar effe on-topic het blok ziet er weer fresh uit man :happy:.
maar er iets moois van :)

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 12 feb 2012, 12:17
door Daan
Je kop moet andersom :lol:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 12 feb 2012, 12:21
door royvi
Daan schreef:Het voordeel van de vlinderpoort is dat deze vaak een groter/beter oppervlak heeft als een ovale of een w poort. Echter komt er wel een groot nadeel. De spleet die de twee poorten scheid van elkaar word slecht gekoeld. Deze kan daarom uit gaan zetten wat resulteert in een vast/warmloper. Wat er dus word gedaan in de het zogenaamde speeltje terugleggen, zodat deze meer ruimte heeft om uit te zetten.
Wat je ook kan doen is twee kleine gaatjes (2 mm of kleiner ofzo) in je zuiger boren, hier blijft olie in achter en dit smeert/koelt de uitlaatspijl beter.

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 12 feb 2012, 12:44
door Le derbi
heb ik Afbeelding

zo dus :dry:

Re: Jeroens Derbi Senda

Geplaatst: zo 12 feb 2012, 12:56
door Daan
royvi schreef:
Daan schreef:Het voordeel van de vlinderpoort is dat deze vaak een groter/beter oppervlak heeft als een ovale of een w poort. Echter komt er wel een groot nadeel. De spleet die de twee poorten scheid van elkaar word slecht gekoeld. Deze kan daarom uit gaan zetten wat resulteert in een vast/warmloper. Wat er dus word gedaan in de het zogenaamde speeltje terugleggen, zodat deze meer ruimte heeft om uit te zetten.
Wat je ook kan doen is twee kleine gaatjes (2 mm of kleiner ofzo) in je zuiger boren, hier blijft olie in achter en dit smeert/koelt de uitlaatspijl beter.
Precies Roy, dat word steeds vaker gedaan. Ik heb het alleen nog niet standaard bij cilinders gezien.