Derbi xtreme 05 80c

Show hier je tweewieler.
Reinier Extreme
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi
Locatie: woudenberg

Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door Reinier Extreme »

Hallo,

Ik ben Reinier kom uit Woudenberg ben 17 jaar en heb nu 1 jaar een Derbi senda xtreme in me bezit.
Voordat ik deze Derbi had had ik 2 jaar een rieju gehad om beetje te leren rijden over achteraf weggetjes en bospaadjes.

De setup van me Derbi nu:
80cc airsal
Doppler endurance krukas
yasuni R3 (Op foto is die nog met originele)
Stage 6 28mm carb
HPI ontsteking
twinair luchtfilter

Hoop dat de brommer beetje in de smaak valt (A)
Afbeelding
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Setup ziet er leuk uit, betere foto's maken zou wel mooi zijn :emo:
Afbeelding
Reinier Extreme
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi
Locatie: woudenberg

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door Reinier Extreme »

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De laatste paar zijn het recentst

Sorry van de slechte kwaliteit foto's :roll:
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door julian »

leuk ding hoor!
Reinier Extreme
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi
Locatie: woudenberg

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door Reinier Extreme »

setup veranderd waarschijnlijk een beetje ik heb 2 blokken de ene blok is de setup;
airsal 80
doppler endurance krukas
yasuni R3
dellorto 21
twin air luchtfilter
hpi of malossi eprom

Andere blok;
airsal 88cc
hpi ontsteking
airsal krukas
stage 6 28mm carburateur
twin air luchtfilter
Yasuni R3

Mijn vragen zijn
slijt zon 88cc nou veel harder dan 80cc?
en welke is betrouwbaarder?
lolowns2
Schakelrijder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 02 mar 2014, 19:18
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 Full malossi & Bidalot94
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door lolowns2 »

Zien er twee leuke setups uit.
Bij de 2de setup raad ik wel een andere uitlaat aan dan de yasuni R3, bv yasuni r4, most 90cc, bidalot factory 88cc, voca 90cc, scr 85... want de yasuni R3 zal het vermogen knijpen vrees ik aangezien die bedoeld is voor 70-80cc. Tevens moet je erbij stilstaan dat je je carters zal moeten kotteren / uitfrezen en alles pasgemaakt zal moeten worden voor de langeslag krukas etc... Denk maar aan kotteren voor krukas, verder extra ruimte voor de lange slag maken en spoelpoorten laten aansluiten. Met een lange slag krukas heb je wel een breed uitgestrekt vermogen en dit vind ik persoonlijk lekker rijden maar ik denk persoonlijk dat een airsal 80 betrouwbaarder is. Nu heb ik wel gelezen dat een airsal 88 een toerenbeuker is i.p.v. een koppelmonster. Dus hieruit kan je ook al concluderen dat hij dus veel toeren zal draaien en dat dus de slijtage aanzienelijk zal verhogen. Tevens raad ik je ook een leuk membraam aan zoals een top v-force, moto-tassirini v-force 3 van een ktm sx65 of honda cr85. Voor de laatste twee genoemde membramen moet je wel je inlaat aanpakken en aanpassen, maar dan heb je ook wel wat :dry: Ook moest je een doppler endurance krukas nemen bij je 1ste setup, vervang de naaldlager door een malossi naaldlager die iets breder is en neem goede krukaslagers.
Reinier Extreme
Banden plakker
Berichten: 6
Lid geworden op: wo 03 feb 2016, 19:54
Vervoersmiddel: Derbi
Locatie: woudenberg

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door Reinier Extreme »

dankjewel voor de brede informatie
die R3 knijpt hem wel beetje ja maar had er een poos terug mee op de testbank zonder de hpi 22,4pk uit gehaald dus nu is het iets meer door hpi dus dan vind ik het wel genoeg opzich maar blijf wel iets zoeken naar wat moois.
blok is al helemaal gedaan dus dat werk heb ik allemaal al gehad :thumbup: alleen heb ik hem nu uit elkaar om het na te kijken en krukaslagers te vervangen en te stralen en blok zwart te spuiten.
heb nu een malossi vl16 membraam is dat veel verschil met die jij opnoemt?
bij dat 80cc blok zit al een malossi naaldlager in had ik al gedaan voor de zekerheid en C3 krukaslagers :happy:
lolowns2
Schakelrijder
Berichten: 119
Lid geworden op: zo 02 mar 2014, 19:18
Vervoersmiddel: Honda crf250R (SOLD), Ktm sx 125 (SOLD) HM CRM 50 (SOLD), 2x Derbi sdr 50 (SOLD), Rieju spike 50 (SOLD), Aprilia rs 50 (SOLD) , Yamaha yz 125 (SOLD), Skyteam pbr 50 (SOLD) Honda cr85R (FOR SALE) Derbi x-treme 50 Full malossi & Bidalot94
Locatie: Ouwegem/ Zingem, België

Re: Derbi xtreme 05 80c

Ongelezen bericht door lolowns2 »

Wel, als je het volledige inlaat-traject aanpakt zal dit wel een hoop schelen.
Tevens raad ik een moto-tassirini membraan aan i.p.v. het top-performance membraan want mijn broer had deze namelijk op zijn bidalot factory 94cc blokje (ex-remy limited) en dit membraam zijn platen platen gingen zéér snel versleten en open staan. Dus niet top qua kwaliteit als je het mij vraagt... Ik had vroeger een malossi vl6 membraan in mijn malossi mhr team blokje en dat reed op zich niet verkeerd. Ik had wel dit membraan in combinatie met een malossi selletra ontsteking en e-prom cdi en koso 32mm dus daar zal de gasreactie ook wel deels aan te wijten geweest zijn. Tevens mooi score heb je behaald voor een airsal 80, 22,4pk :clap:
Plaats reactie