Derbi Senda MHR80 YBR85

Show hier je tweewieler.
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Yoo jullie hebben mij vast wel eens hier en daar op het forum gezien,
maar nu vond ik het wel tijd om mijn twee wielers maar eens te showen hier.

Luister dit gaat een lang verhaal worden, beslaat 2 jaar.

YBR staat voor yellow black red, lekker simpel.

Nou het gaat om dit model:

Afbeelding

Helaas was hij niet zo toen ik hem kocht, maar voor 250 mocht ik niet klagen. Kreeg er nog van alles bij, Bidalot 80cc, Hpi, polini koppeling, stage6 24mm, twinair filter, MK Thrower, tecnigas g-box en een extra blok.
En ik was dus zo stom om er geen foto van de maken :wall:

Na wat rondjes rijden hield hij ermee op helaas. Achteraf 2 jaar later bleek er als pakking siliconen kit gebruikt te zijn wat niet goed uitliep. Alleen toen wist ik niet wat ik ermee doen moest dus maar een andere derbi erbij genomen als donor.

Ook deze kostte mij 250 en was helemaal prima, alleen had deze geen kenteken meer. Dus wat doe je dan alles overzetten naar het andere frame.

Afbeelding

Ik weet het absoluut geen beauty :sad:
Hier heb ik 1 jaar op rond gecrosst omdat hij toch deed wat ie moest doen, rijden. Na wat gezeik van rijke tatta's bij mij op school met hun nieuwe DRD's en al vond ik toch dat ik er wel wat aan kon doen. Lag dat ding helemaal uit elkaar, besluiten je ouders te verhuizen om naar IJmuiden te gaan. Een plaats waar je dood nog niet gevonden wilt worden :thumbdown: .
De verhuizen heeft het me erg moeilijk gemaakt om onderdelen terug te vinden.
Hier een foto van mijn blokje toen na wat dingen bij elkaar gesprokkeld te hebben.

Afbeelding

En dan...
Kom je erachter dat er dicht bij een open crossbaan is. Ja dan komen bij mij de kriebels voor meer power.
En inderdaad na wat tips gelezen te hebben dit dingetje maar laten komen.

Afbeelding

En zie dat verschil met zo lullig klein 50cc zuigertje :lol:

Afbeelding

Dan ga je meer lezen en kom je erachter dat je er zo 85cc van kan maken, dus ik meteen mijn andere blok spuiten want ja wil het wel mooi hebben dan.

Afbeelding

Afbeelding

Helaas was me geld toen op om een 43mm krukas te kopen. En dus staat dit blokje nog op de zolder van me werkplaats.
De MHR is wel in gebruik op mijn huidige blok, en wat een ding 8-)

Na wat sparen vond ik toch dat optisch even voor ging omdat motorisch wel goed was voor even.
Dus netjes poetsen, achterbrugje spuiten, mooie velgen eronder.

Afbeelding

Geen mooie foto ik weet het ;)
Verlies je ineens een zijkap....
Het kan zo hard waaien hier in IJmuiden, dat toen ik over de sluizen reed de wind gewoon me zijkap deed afscheuren :shock:
Voor nood dus de witte zijkappen erop gedaan van die xrace die ik nog had. Op het eerste moment kon ik me er heel erg aan storen omdat het het enigste witte op me brum was, en nog veel ook ineens.

Neemt je ma ineens een stikker bedrijf over, ja echt :D
Dus ik effe iets simpels voor nood bedacht om dat witte toch wel mooi te laten blijken.

Afbeelding

Hier een foto dat het gemonteerd is, ondertussen nog wat protaper spulletjes gekocht.

Afbeelding

Renthal twinwall op de kop kunnen tikken voor 2 tientjes :D
Vind het zelf zoveel beter staan, en door de risers zit ik ook nog lekkerder met mijn 1,90

Afbeelding

Afbeelding

Weet effe niet meer waarom, maar ik bezocht een crossmotor zaak bij mij om de hoek. Hele aardige kerel, geeft ie me 2 dikke noppebanden mee voor 25 euro. Kon ik dus geen nee tegen zeggen, want dat maakte de crossbaan alleen maar leuker. Geeft hij me ook nog eens een Gilera GSM (For free :blink: )

Afbeelding

Helaas kon die Gilera natuurlijk niet veel zijn, en dat bleek dus ook maar. Gratis dus ik moet eigenlijk me muil houden :lol:

Afbeelding

Zoals je ziet, nette USD, goede banden, AJP klauwtjes. En onder die laag stof zaten toch nog mooie velgen.

1 poot van de USD bleek niet helemaal meer oke te zijn, maar ik had zo'n zelfde vork nog liggen in het goud. Eerst de gouden geprobeerd op me debi (De paoili was lek helaas), veerde dat ding niet. Maak je hem open zit er tussen de veer een lange bus zodat hij niet meer kon veren. helaas was de veer niet origineel meer en zo'n 15cm. Gelukkig kon ik met de gekregen USD samen 2 goede poten maken.

Ondertussen Lammers LCM gekocht (moet nog gespoten worden)
Die Gilera velgen passend gemaakt
USD erin, protectortjes passend gemaakt.
En vast nog wat meer.

Zo staat hij er nu dus bij.

Afbeelding

De ruimte waar hij in staat is mijn nieuwe werkplaats die ik sinds deze week heb. Deze word ingericht met werkbanken en machines en hier ben ik van plan om Derbi's op te gaan knappen. Er komt ook een spuit ruimte, mijn pa zit in het andere deel van het pand. Hij gaat een bedrijf beginnen met autolakken, super handig dus :thumbup:

Aan mijn eigen brommer heb ik nog wat plannen. Zo wil ik dus dat gespoten blok ombouwen naar MHR85, nu ik dus niet meer in de tuin hoef te werken kan ik dat plan uit gaan voeren :)
Ook wil ik er een drd achterbrug omgedraaid inzetten, velgen poetsen en binnenrand spuiten, en wat andere kappen, maar dat zul je vanzelf wel zien in een project pagina
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
ivogoertz
Banden plakker
Berichten: 7
Lid geworden op: za 07 mar 2015, 17:30
Vervoersmiddel: Derbi DRD Ltd '08
Locatie: Haelen, Limboland (Limburg)

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door ivogoertz »

:wub: :wub: :wub: :clap:
timcc schreef: ik ben op zoek naar een derbi drd racing of een drd pro (senda mag eventueel ook)
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door D25 »

HEHE maar dat heeft even geduurd :emo:
maar mooi dat je een pagina hebt aangemaakt en dat er eindelijk weer is een mhr project is
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Eigenlijk kon het niet he D25, zolang zonder eigen gallery :lol:
Kzit nu met gebroken vinger, dus dat project zal nu nog niet zo hard gaan lopen :lolno:
Onderuit gegaan net na het tanken, wss diesel eraan. klein beetje kapschade, de gevallen kant staat nu trouwens als laatste foto. Zie je gelukkig niet veel van.

Zit er ook aan te denken om de buitenpoten van mijn andere USD te pakken, die zijn wat korter en goudkleurig. :happy:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Ziet er goed uit, zou wel die andere buitenpoten pakken want die voorvork lijkt niet normaal lang :p En even dat lammers kapje mooi zwart spuiten :thumbup:
Afbeelding
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Binnekort even die buitenpoten omwisselen.
Velgen ben ik aan het polijsten, worden toch weer aardig netjes. Wil ook de opstaande rand in het midden van de velg zwart maken.

Vanavond foto's van de velgen denk ik :happy:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Ik zal binnekort wel wat foto's plaatsen. Zit momenteel even met wat prive dingetjes. Moet deze week helaas afscheid nemen van mijn opa :sad:
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door D25 »

stefanwinter schreef:Ik zal binnekort wel wat foto's plaatsen. Zit momenteel even met wat prive dingetjes. Moet deze week helaas afscheid nemen van mijn opa :sad:
sterkte
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Derbi Senda MHR80 YBR85

Ongelezen bericht door julian »

inderdaad veel sterkte
Plaats reactie