Derbi senda xrace Tornado Red

Show hier je tweewieler.

Wat lijkt jullie het mooiste voor mijn velgen? je mag er twee kiezen.

Tornado red
1
8%
Two Tone Tornado red/zwart
3
25%
Tornado red met gepolijste rand
6
50%
Two Tone Tornado red/zwart met gepolijste rand
2
17%
 
Totaal aantal stemmen: 12

milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Hallo allemaal,
Ik heb al een tijdje mijn derbi maar had nooit echt de tijd om een gallery aan te maken, maar nu dat er grootse veranderingen op de planning staan maak ik er tog maar eindelijk één.
Laten we beginnen bij het begin. Ik begon eerst met een yamaha yz 50 crosser toen ik 14 was, gekocht in het blauw en later gemaakt tot dit:
Afbeelding
Was leuk om wat mee te crossen in de bossen maar ja na een tijdje kwam er de drang voor iets legaals voor als ik zestien werd. Ik keek al lang rond en om een of andere reden las ik altijd verhalen over een yamaha tzr en andere race modellen, derbi zei me toen nog niks en het werd dus een yamaha tzr 50! :wub:
Afbeelding
Ik kocht hem volledig origineel met 20000km op de teller ofzo, reed gewoon 50 en had dus nog niks geleden. ook niks geen revisie ofzo gehad.
Na een tijdje stonden de kappen mij niet echt meer zo aan, waren ook al wat krasjes op van de vorige eigenaar. Toen begon de zoektoch naar DE beste kleur en stickerset. Ik twijfelde eerst nog aan de rossi-uitvoering (had hier een project van gezien) maar toen zag ik dat er nog een ander yamaha team is in de motogp, namelijk yamaha tech3. Ik koos voor de Crutchclow uitvoering:
Afbeelding
Nadat ik hier een tijdje mee had gereden begon ik meer en meer interesse te tonen in derbi's en ik vond een goedkope, deze gaan ophalen maar toen bleek dat hij er twee had, en omdat ze toch redelijk goedkoop was en omdat ik er dan een heleboel snelle onderdelen erbij kreeg had ik ze alle twee genomen.
De ene was motorisch in orde en had ik snel opnieuw gespoten en dan verkocht:
Afbeelding
Toen kwam ik echter met het probleem dat ik het motorblok van de andere derbi niet gemaakt kreeg, iets met de versnellingsbak. Op internet zag ik motorblokken te koop maar voor 300 euro ofzo terwijl ik een brommer had gezien voor 250, draaiend maar uiterlijk was niets. Die opgehaald en dan het motorblok in mijn brommer. Terwijl de derbi dan terug reed had ik het kapotte motorblok (airsal 70, 21mm dellorto en tecnigas g-box) terug gemaakt. duurde wel een tijdje maar dan was het terug helemaal gereviseerd. Het reserve motorblok verkocht voor iets van een 200 euro en de voorvork voor 90. Dus dat was al winst. Maar de airsal 70 ging tog niet zo snel als verwacht dus heb ik deze overlaatst verkocht en een motorblok van derbi-ftw gekocht zodat ik wist dat alles goed zat (had al vaker zaken gedaan met hem). Dit motorblok is hij nu dan ook aan het opbouwen, met een malossi krukas en airsal 80.

Set-up wordt:
airsal 80
26mm dellorto
malossi krukas
metrakit pro race bovenlangs.
De uitlaat zal wel passend gemaakt moeten worden en deze heb ik ook nog niet, door problemen met postnl is hij nog steeds onderweg..

Terwijl ik met het motorblok bezig was is er ook veel aan het uiterlijk gebeurt, ik heb geen fotos van tussendoor, enkel van achteraf:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nu vond ik echter de senda radkappen niet zo mooi, en zag ik drd kappen, dus kocht ik deze.

Afbeelding

Zoals je ziet is het frame en achterkappen hoogglans zwart gespoten en de radkappen en voorkappen en velgen Tornado Red.
Dit heb ik allemaal zelf gedaan met spuitpistool en compressor. De tornado red is kwaliteitsverf, de zwarte van action.

Nu twijfel ik nog of ik twotone rood zwart zou doen (heb nog een setje velgen liggen dus kan wat proberen) of gepolijst en dan eventueel ook two-tone. mocht ik geen gepolijste rand doen twijfel ik ook nog aan een wit reflecterend velglint maar dan wel onderbroken ofzo.

Voor de rest heb ik niet echt meer iets te vertellen denk ik, motorblok zal er eind deze maand in komen want ik vertrek eind deze week op vakantie. Als er me nog iets te binnen komt edit ik het wel.

Tot de volgende. :wave:
Laatst gewijzigd door milhuysmans op vr 24 jul 2015, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door D25 »

prachtig mooie brommer :wub:
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
Gebruikersavatar
WV
Tuner
Berichten: 403
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
Locatie: De Lier (Westland)

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door WV »

mooie brommert :wub:
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

De tzr of de derbi?
Zelf vind ik de tzr echt perfect afgewerkt en nergens geen ergernissen ofzo, de derbi is dit ook maar dan in potenti, nog veel kleine dingetjes die veranderd moeten worden.
Maar de tzr is eigenlijk vervoer om mee te gaab werken enzo terwijl de derbi enkel voor plezier wordt, cross toeren of eventueel miss wel eens een circuit, ik wil altyd al eens naar pottendijk ofzo (A)
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Mooie TZR! En de Derbi is ook heel netjes :thumbup: en die radkapjes hebben toch nog een goede plek gevonden (A) Vind de kleur echt mooi, mag ik vragen welke RAL code dat is, of waar je die kan kopen (voor mijn voorspatbord)? En een DRD koplamp zou ook mooi staan op je Derbi :happy:
Afbeelding
kaj7kaj
Tuner
Berichten: 440
Lid geworden op: di 22 okt 2013, 16:05
Vervoersmiddel: Derbi senda SM X-Treme 2005 (verkocht)
Slomos a35 1990(verkocht)
Panda Classic
Senda' 07 (verkocht)
Gillera Citta Eco 2001 (verkocht)
Senda nr3
Locatie: Drenthe

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door kaj7kaj »

De xrace is erg mooi geworden, vooral die velgen :wub:

Maar heeft hij wel een kenteken, aangezien ik verlichting en de plaat mis?
Yezzz schreef:
Shh, kleine details. Dat was speciale roest-look wrap. Geeft karakter. Snap dat nou eens :think:
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

@Eber, ik had de verf gekocht bij een spuitbedrijf, was gewoon tornado red en dan mocht ik uit een paar kleurtjes kiezen met lichte variatie, ik zal eens kijken of er iets op de pot staat. Anders als ik binnekort mijn andere velgen twotone ga spuiten wil ik jouw voorkapje ook wel meedoen. En er komt waarschijnlijk een yz plaat op omdat deze echt lelijk is.

@kaj7kaj dit frame heeft geen kenteken en daarom had ik nog niet de moeite gedaan om er verlichting enzo op te zetten. Maar ik heb al een ander frame dat ik aan het schuren ben om dan ook terug zwart te spuiten, maar verlichting is niet het belangrijkste omdat ik er amper mee in politie-omgeving ofzo rijdt
Gebruikersavatar
WV
Tuner
Berichten: 403
Lid geworden op: do 06 mar 2014, 15:30
Vervoersmiddel: derbi senda SDR 2001
Locatie: De Lier (Westland)

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door WV »

De tzr of de derbi?
Zelf vind ik de tzr echt perfect afgewerkt en nergens geen ergernissen ofzo, de derbi is dit ook maar dan in potenti, nog veel kleine dingetjes die veranderd moeten worden.
Maar de tzr is eigenlijk vervoer om mee te gaab werken enzo terwijl de derbi enkel voor plezier wordt, cross toeren of eventueel miss wel eens een circuit, ik wil altyd al eens naar pottendijk ofzo (A)
bij de brommers zien er goed uit :thumbup:
De weg is een circuit alleen zonder curbstones.
julian
Tuner
Berichten: 395
Lid geworden op: di 10 jul 2012, 23:05
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)
Locatie: valkenswaard

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door julian »

mooi derbi'tje :thumbup:
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Derbi senda xrace Tornado Red //Pro Race en...

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Zo, ik ben terug van een leuke vakantie, maar hetgeen wat mij allemaal stond op te wachten was ook niet mis :wub:
Als eerste de Metrakit Pro Race:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

KTM demper, moet wel opgeknapt worden zoals je ziet.
Afbeelding
Afbeelding

DRD tankkapje, het xrace kapje pastte totaal niet meer, hopelijk deze wel..
Afbeelding

En ja, wie kan er nu een supermoto voor slechts 100 euro weerstaan?
Deze stond mij op te wachten in een wel heel leuk geknutseld doosje, ductape te veel denk ik :D
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Mooie uitlaatjes tog? zullen wel nog mooier gemaakt worden, opnieuw opschuren en lasnaden inbranden.

Nog leuk nieuws:
Het motorblok is nu ook helemaal gereviseerd en opgebouwd en staat klaar om naar mij opgestuurd te worden, hopen dat hij er tegen het weekend is en dan kan alles hopelijk getest worden! ik zal waarschijnlijk met de supermoto beginnen, ik denk dat deze het makkelijkste zal passen, hoewel hij wel rechtsom is? we zullen wel zien..

Binnenkort zal ik met de velgen beginnen en als ik het motorblok binnen heb kan ik gaan kijken wat ik aan het frame moet aanpassen om beide uitlaten passend te maken.

Tot de volgende :wave:
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Vandaag het motorblok binnengekregen en natuurlijk meteen gemonteerd. Ik heb nu nog gewoon de 17.5mm dellorto en de tecnigas g-box en hij draaide al goed. Ik heb hem nu enkel laten warm draaien, straks nog twee keer en dan kan ik morgen eerste stukje gaan rijden :wub:
Daarna zal ik eens beginnen te kijken welke uitlaat past of welke aanpassingen ik zal moeten doen.
En als ik dan nog tijd heb kan ik met de velgen beginnen (A)
Ik maak ook even een poll aan want ik zit met een dilemma:
gewoon rode velgen
two-tone rood/zwart
rood met gepolijste rand
two-tone rood/zwart met gepolijste rand..

Ik heb twee setjes velgen dus spuit ik ze allebei rood. het ene setje met gepolijste rand en dan doe ik met van die speciale zwarte verf hem two-tone maken, zo die verf die je er makkelijk af kan trekken. Ik kan even niet op de naam komen..

Dat zijn dus mijn plannen, morgen komen fotos en misschien een video!
Jellepeute
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:37
Vervoersmiddel: Derbi Senda Extreme

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door Jellepeute »

Plastidip bedoel je
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Ja dat bedoel ik ja!
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Afbeelding

Is dit te schuin? Want ik had eerst de 17.5mm gemonteerd en alles werkte, ik monteer deze en hij start niet..
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Hij draait nu zo wel maar trekt ergens serieus wat valse lucht, hij schot meteen vol in toeren.. En met het rechte spruitstuk was dit ook al. Eerst maar eens de 17.5mm terug monteren om te kijken of daarmee alles nog goed werkt
D25
Pro tuner
Berichten: 1024
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 22:51
Vervoersmiddel: Xtreme 2003 sold
honda mt5 80cc sold
honda mtx OT 80cc
deutz d25
Rieju RR
Locatie: onder een steen in overijssel

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door D25 »

weet niet of het mooi staat maar is two tone rood-zwart met op de zwarte helft een rode velg rand en op de rode helft een zwarte velg rand?
Yezzz schreef:
kevrie schreef:Psssstt! Derbi Kopen? :haai:
Jij hebt geen derbi, jij hebt een groene vespa op noppen. Nou shh
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Mmm ja is misschien wel een leuk idee.. Maar als ik er langer bij nadenk, gaat dat er niet raar uitzien? Ik heb ook liever niet al te veel kleuren doorheen gegooit, two tone is het maximum wel.
Maar als ik de tijd heb wil ik het wel eens proberen!
Tog bedankt!
milhuysmans
Schakelrijder
Berichten: 132
Lid geworden op: wo 27 aug 2014, 10:21
Vervoersmiddel: Yamaha tzr 50 origineel
derbi senda xrace: Airsal 80, pro race en 26mm dellorto!

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door milhuysmans »

Zo even een update:

Weekje geleden kreeg ik het motorblok weer terug:
Afbeelding

Meteen alles gemonteerd natuurlijk, eerst met 17.5mm dellorto en de tecnigas g-box, maar tog al snel de supermoto gemonteerd:
Afbeelding
Afbeelding

Maar natuurlijk niet zonder problemen:
Afbeelding
-hij zit tegen de radiateur
Afbeelding
-en hij zit tegen de radkap, waarschijnlijk de ophangpunten van de radiateur en van de radkappen wat omhoog doen dan?

Vervolgens natuurlijk de 26mm dellorto gemonteerd, en ik heb tog voor het rechte spruitstuk gekozen voorlopig:
Afbeelding
Hij draait nu al wel maar de carb heeft geen vacuumaansluiting en het spruitstuk ook niet dus heb ik beslist om een handkraantje te kopen in plaats van het vacuumkraantje. Dit heb ik besteld bij josdijkman, samen met de twin air filter alleen merkte ik pas na mijn bestelling op dat zij nog even in vakantie zijn...

Omdat ik dus voorlopig niet verder kan met het motorische gedeelte ben ik al begonnen met de velgen:
Afbeelding
-de velgenset die ik nog had liggen afgeplakt en rietjes rond de spaken, hier in de primer.

Afbeelding
-en bij mijn huidige velgen al 1 randje geschuurd met korrel 80

Afbeelding
-en dan ziet het er allemaal zo uit :wub:

Afbeelding
Ook nog een killswitch gemonteerd en een tweedehandse temperatuurmeter, die het al begeven heeft? blijft op 150 graden staan..

Zometeen nog even de rode verf op de velgen en dan kan ik morgen weer verder.
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Is die MHR supermoto niet bedoeld voor een pro?? Aangezien hij rechtsom gaat. En kun je hem niet verwarmen en dan een beetje proberen te verbuigen?
Afbeelding
stefanwinter
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: do 10 apr 2014, 20:14
Vervoersmiddel: KTM 525 EXC
Merc CLS500
Merc S500
Derbi 85cc
Locatie: Ijmuiden

Re: Derbi senda xrace Tornado Red

Ongelezen bericht door stefanwinter »

Hoe de f*ck zou jij zo'n ding willen verbuigen. Als het je al lukt verneuk je dat hele expansie verhaal van zo'n pijp :sad:

Of kap hoger hangen, of wat weghalen uit de kap
Fabioxz schreef: Overtoeren.. makkelijk gezegt: Je blok maakt steeds meer toeren maar je snelheid blijft het zelfde..
Plaats reactie