Ik ben ondertussen 17 jaar en ben veel met muziek bezig, maar hou ook van alles op 2 en 4 wielen met een motor!
Toen ik 16 was geworden, heb ik een derbi gekocht (juni 2013) . wou dit al super lang, dus was zo blij dat ik er eindelijk mee mocht rijden! Have fun met het bekijken van dit bericht, en als je van drum&bass houdt zet dan ondertussen ineens muziekje op

https://soundcloud.com/haliux

Dit is mijn Derbi Senda SM DRD Racing 50 cc. Yasuni Cross ml uitlaat, polini hoogtoerige alu cilinder, marzocci usd vork, geen std velgen, .. zo gekocht!
bouwjaar: 2006
Km: (ondertussen al) +17 000
Geef je mening maar, wat er beter kan!
Ik heb over de tijd veel dingen vergeten, over het hoofd gezien en fouten gemaakt. Maar natuurlijk, uit je fouten leer je. In dit project, zal je deze zeker en vast te weten komen.
De sticker op de achterkap kleeft erop omdat ooit iemand erop heeft gestampt

Na enkele maanden vakantie, terug school. Resultaat na 1e schooldag: Ketting breekt. Even cool doen voor iedereen, het was namelijk de eerste keer dat ze men derbi zagen en ja, bam ketting kapot. Wat heb ik geleerd: Onderhoud is behoud. Ik vulde enkel men olie bij, maar dat was het dan ook. Men tandwielen waren ook compleet versleten. Dus, hele boel vervangen maar.

In het begin stonden men spiegels er nog op, maar deze zijn er na een tijdje toch wel af gevlogen. Veel cooler zo

Ook eens geprobeerd wat het geeft zonder handkappen, maar toch precies cooler met

Ik was al een tijdje aan het denken aan pinstripes op men velgen, dus heb ik dit ook maar eens stickerrolletje besteld en aangebracht

Het word weer winter, ik vroeg me af of ik wel zou blijven rijden met men derbi, de hele winter door. Het ijs baarde me toch enkele zorgen.
Ik was een toertje aan het rijden met een maat, en hij is uitgegleden op een gladde ijsplek in een bocht. Ookal gingen we nog geen 30 km/h, omdat we moesten afslagen, is hij toch hard neergeslagen. Ik ree voor hem, en gleed even weg met men voorwiel, waar deze vond meteen terug grip. Men maat ree achter me en had dit gezien. Probeerde een andere lijn in de bocht, en ging recht om zen smoel. Resultaat: voorwielas vervrongen, voorwiel vervrongen, koplamp helemaal, pinkers kapot, en een gescheurde broek. Hij rijd dan ook met een kleinere brommer, een skyteam cobra. Die kleine wieltjes, toch niets voor mij.
Wat hebben we weer geleerd vandaag: als het nog maar een beetje ijzelt, zou je met je brommer op je schouder door een bocht moetten gaan. Veel te gevaarlijk.
We hadden een zeer zachte winter, het heeft bijna nooit meer gevroren en geen sneeuw. Ik ben dus lekker blijven doorrijden de winter door.
Ik heb er nu geen foto's van, maar een tijdje later is het rempompje van men voorrem lek geslagen. Kostte me dat een flinke duit seg

Mijn achter remschijf was ook versleten, deze moest dus ook vervangen worden. Maar die domme garagist kon blijkbaar geen remschijf vinden zoals degene die erop stond

Even later toch moeten terug gaan met men voorrem, want die remde voor geen hol. Ik kon deze helemaal induwen en mn derbi gewoon voortduwen. Wat hebben ze gedaan: rempompje eruit genomen en schoongemaakt, er gingen blijkbaar enkele bramen in, en hierna was het gelijk perfect in orde. Tip voor als je je rempomp vervangt: zie dat deze perfect schoon is. Domme garagist.
Men maat met zen cobra had zen achterlicht op 1 of andere manier gemold

Met wat rommelen vond ik deze coole sleutel in de werkkoffer van mn pa. Hier zijn er niet veel van hoor! Deze heeft men pa recht vanuit japan.

Ik heb ook tijdje rond gereden met men std uitlaat. Was wel leuk, beetje meer rustig cruizen ipv racen met die zenuwachtige yasuni. Maakte spijtiggenoeg wel een kut pussy geluid.

Ik hou er van als hij zo blinkt, net na ik hem heb gewassen. Ziet er wel egt een super vet machien uit vind ik

Net bijna stevig accident gehad, bijna frontaal op een gek met dikke jaguar xk gereden, en hij was stevig in fout. Op zulke momenten sta je toch even stil bij het feit dat brommer/motorrijden toch egt gevaarlijk is, maar ja. Toch blijven we rijden

Erna nog leuke veldweggetjes gedaan! Vind ik altijd super leuk

hier nog even in een veld met hoog gras, grip : 0,0000 fun : level 9999

Zo 's avonds nog een toertje doen, vind zalig om even te ontspannen

Ik ben niet echt van plan er nog dingen aan te veranderen. Vind hem wel echt af zo. Ik rij er nu al bijna een jaar mee, en ben nog steeds even tevreden. I hope you like my little story!
(ik heb mijn gallery opnieuw geplaatst, na een grote update