Pagina 1 van 2

Luc's GPR 50' Gevallen P2

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 21:59
door Gprfreak
Hee allemaal!

Ik zit al een tijdje op het forum en heb mijn brommer ook al sinds mei. Nu toch maar besloten me even voor te stellen.
Ik ben Luc, 16 jaar en zit momenteel in VWO 5. Ik woon in Willemstad Noord-Brabant. Ik heb in de mei vakantie van vorig jaar mijn eerste brommer gekocht. Ik was toen nog geen zestien maar toch een beetje er mee oefenen. Na veel gezoek en getwijfel is het toch deze prachtige GPR 50 uit 2012 geworden. De kilometerstand was maar 2000 km en de brommer was nog maar een jaar oud. Ik was natuurlijk super trots (A).
Hier wat foto's van het ophalen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik moet elke dag 50 km naar school dus een brommer was wel een stuk beter haha :box:. Toen ik de brommer kocht liep deze al 80 en was alles al ontgrensd. Tegen mij werd verteld dat de choke naar beneden uit was en naar boven aan. Achteraf bleek dat een leugen te zijn en heb ik dus altijd met de choke aan gereden :roll:. Dat ding was niet zo goed afgesteld. Hij reed wel prima op de choke, nooit problemen gehad.

Na een week toch het eerste probleem.. :thumbdown: lekker voorvork! Dus niet een klein grapje voor iemand die er niet veel verstand van heeft. Ik heb de voorvork laten maken en sinds dien nooit meer problemen gehad. Samen met mijn oom de voorvork er afgehaald. Afbeelding

Elke dag door de polder maakt hem ook wel heel erg goor. Dus na een grondige poets beurt, straalde hij weer als nieuw :wub:.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Na een tijd begon ik even te kijken naar wat er allemaal gedaan kon worden. Dus besloten een nieuwe uitlaat er onder te leggen! Giannelli street 2T werd het. Ik ben zelf niet super technisch en heb ook niet zo extreem veel ervaring. Met hulp van het forum en wouter (derbisendawouter op het forum) is toch een hoop zelf gelukt! Maar toen hadden we een beetje een probleem. Ik had een verkeerde uitlaat mee gekregen :wall:. Gelukkig kon ik hem gewoon wisselen, maar dit duurde wel weer twee weken. Toen de uitlaat binnen was even snel de kappen eraf.
Afbeelding
Het gekke was dat ik de uitlaat zonder prop binnen kreeg? Mooi voor mij :lolno:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lekker toeren!
Ik rijd nu rond met sproeier 102 en twv 12-53. Trekt best lekker op en heeft een mooie top van 93 km/h op de derbi teller.
Afbeelding

Nog even zonder kappen rond gereden
Afbeelding

Toch de kappen er maar weer eens opgezet vandaag
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iemand nog tips voor een leuke set-up of het uiterlijk? Ik hoor het graag :clap:
Set-up nu:
Giannelli street 2T uitlaat
voor de rest alles orgi

Ik denk zelf nog aan sowieso een raw achterlicht en dan de kentekenplaathouder + knipperlichten achter eraf en daarna het kenteken gewoon onderaan hangen. En qua set-up ben ik nog opzoek naar een mooie laagtoerige cilinder die goed is voor dagelijks 50km en iets van 1100 km in de maand. Dacht zelf aan een MHR 80 Replica.
Tips voor uiterlijk of set-up zijn zeer welkom.
Bedankt voor het lezen :thumbup:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 22:34
door LogicDutch
pfff mooi ding :wub:
maak me maar weer ff jaloers hoor ;)
setup is mooi , velglintje misschien? (blauwe)

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: zo 30 mar 2014, 22:37
door Gprfreak
Velglintje is misschien wel een goed idee! ik zal er eens naar kijken :clap:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 01:18
door Mclaren
Ik weet niet of je wel eens iemand achterop hebt zitten, maar je kan ook de stepjes achter weghalen, heel makkelijk om te doen en het ziet er beter uit.
Voor de rest ziet hij er al prima uit. :thumbup:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 13:27
door martinozz
andere kentekenhouder als dat mogelijk is

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 15:06
door daniel95
Mooi ding man :wub:
Stepjes voor passagier eraf halen, velgintje erop doen en kenteken schuin hangen.

Mvg Daniël

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 15:11
door Gprfreak
Andere kenteken houder wil ik inderdaad wel doen. Dan neem ik ook een Raw achterlicht. Maar wat moet ik dan met de voor knipperlichten doen. Zou dat er niet gek uitzien?
Stepjes kunnen er niet af. Mijn vriendin moet nog wel achterop kunnen zitten. (A)

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 16:02
door daniel95
Je zou de knipperlichten in je voorlicht kunnen inbouwen, of eraf halen. Wel moet je dan je hand uitsteken, dus is maar net wat je wilt.

Mvg Daniël

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 16:21
door wouter..
Kentekenplaathouder er af en wit velglint maakt hem helemaal af :)

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: ma 31 mar 2014, 22:39
door DerbiSendaWouter
Hey Luc, geweldig om dat ding te zien.
Super mooie brommer :wub:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: di 01 apr 2014, 22:09
door gprrijder
ziet er goed uit :thumbup: idd velglint andere kentekenhouder ik zou voorste knippers mooi laten zitten :happy:
(ff tip rijd zelf ook heel wat km´s iedere dag door de polder GOED smeren is belangrijk met al dat zand enz van die landweggetjes
deed ik eerst ook weinig maar dan slijt je ketting en tandwielen best snel :emo: )

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:15
door Koen
Mooie gpr!
Ik zou als ik jou was geen velglint erop doen, iedereen doet t en dan is t niet meer mooi vind ik.
Wel zou ik een nieuwe beugel maken voor je kenteken. Voor je knipperlichten moet je dan nog even wat bedenken :P
Wees creatief, ik heb ze gewoon half achter mn achterkappen vastgemaakt. Ik heb ze nog wel, en t ziet er een stuk strakker uit.
Ben nu al benieuwd naar je MHR replica :D

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: wo 02 apr 2014, 17:32
door Jasper blokhuis
Mooi ding :thumbup:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: do 03 apr 2014, 14:59
door casvanhelmond
Ziet er goed uit! :thumbup:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: di 13 mei 2014, 10:35
door DerbiSendaWouter
Ligt die MHR er al onder Luc ? :dry:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: di 13 mei 2014, 21:14
door Gprfreak
DerbiSendaWouter schreef:Ligt die MHR er al onder Luc ? :dry:
Ja, probleempje haha :emo:. Mijn vader vind 80cc niet goed in verband met de verzekering. Ik ben nu aan het kijken voor een snelle 50. Doppler vortex bijvoorbeeld :shh:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: di 13 mei 2014, 21:59
door jony
Maakt eigenlijk geen verschil met een snelle 50, zo gauw je harder als 45km/u gaat ben je al niet meer verzekerd. Dus of je nou een ongeluk krijgt met een MHR80 of Doppler 50, als je harder als 45 gaat ben je toch de lul (meestal), alleen voor verder onderzoek zou je een hogere boete kunnen krijgen als ze erachter komen dat je 80cc rijdt.

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: di 13 mei 2014, 22:27
door gprrijder
jony schreef:Maakt eigenlijk geen verschil met een snelle 50, zo gauw je harder als 45km/u gaat ben je al niet meer verzekerd. Dus of je nou een ongeluk krijgt met een MHR80 of Doppler 50, als je harder als 45 gaat ben je toch de lul (meestal), alleen voor verder onderzoek zou je een hogere boete kunnen krijgen als ze erachter komen dat je 80cc rijdt.
en als ze erachter komen dat je meer dan 49,9cc heb dan krijg je boete voor rijden zonder rijbewijs aangezien het dan technisch gezien een motor is kun je nog beter een 125cc kopen op motor kenteken en daar op rond rijden word je minder snel aangehouden en je boete zou net zo hoog worden maar je krijgt geen boete voor opgevoerd enz :emo:

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: wo 14 mei 2014, 18:13
door DerbiSendaWouter
Bij GPR ligt het toch allemaal wat achter de kappen, oom agent ziet niet zo snel dat het een 80 is op het eerste gezicht.

Re: Luc's GPR 50

Geplaatst: wo 14 mei 2014, 18:24
door segermans
je krijgt geen boete voor rijden zonder rijbewijs als je op een 80cc bromfiets rijdt hoor…. Staat gewoon op brommer kenteken -> dus het is een brommer.