Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WEER
Geplaatst: ma 03 feb 2014, 23:06
Dames en heren van het forum,
Ik ben Joost Commandeur, ben 19 jaar en kom uit Hoogkarspel, wat ligt in West-Friesland (nee geen Friesland, maar een streek in Noord-Holland). Ik heb dagen lang op derbi-forum gekeken naar informatie en oplossingen voor me problemen. Vorig jaar een accountje aangemaakt maar vrij weinig mee gedaan, dus ik dacht laat ik nou maar es een pagina over mezelf maken.
Het begon allemaal met dé eerste derbi, gekocht begin 2011
Het was een X-race uit 2008 en ik mocht de 2e eigenaar wezen.
na een maandje rijden brak de demper af en me vader besloot (voor mij) dat er een nieuwe uitlaat op moest (op zijn kosten =D). Dit werd een leovince v6
Tijdje gereden met prop omdat ik er absoluut geen verstand van had.
Ik wilde hem toch harder hebben dus ik had de uitlaat eraf getrokken maar ik zag geen prop.
Samen met me vader de uitlaat doorgezaagd na de 1e bocht en jawel, daar zat een trechter.
Die eruit gehaald, gemonteerd en zo blij als een kind op pakjesavond.
stond er zo bij na een jaar ongeveer (precies hetzelfde maar dan met leovince xd)
Natuurlijk verveelt dat ook na een tijdje dus kocht ik een gianelli enduro (conti).
De mooie top van 100-105 mocht er wezen
Heb me vriendin een beetje besmet met het brommer virus. Ze wilde deze brommer van mij overnemen. 100 is nog fv te snel voor haar dus de leovince er weer onder gelegt.
Moge zij vrolijk rondtuffen ^.^
Ook nog eens een citta gekocht. Deze uitgeveild, andere carburateur, luchtfilter uitlaat en 63cc eronder. Liep wel hard voor de tijd dat hij liep. Ontsteking was beroerd en dat ding was gewoonweg bagger, dus die maar verkocht na een jaar stilstaan.
Die conti verveelde ook weer na een tijd haha.
Toen maar nog een senda uit 2005 gekocht, met de bedoeling het blok uit elkaar te halen en er een 80cc op te zetten.
thuis na aankoop
Ding was van een meissie geweest, en dr vader was totaal niet technisch. Had zo zn mankementjes, maar alles verholpen. Blok uit mekaar, poorten uitvijlen, reviseren etc.
set-up:
polini 80cc gietijzer
doppler endurance
scr crose hm 50/70
malossi vl6
stage6 24mm pwk black
dmp 5 plaats met mhr veren
stage6 luchtfilter
twv. 13-53
Haalde 110 en trekt hem in ze 1 achterover. Soms lachen, soms niet
en jawel, die 80cc went natuurlijk ook dus er moest wat snellers komen.
Geen zin om steeds stapjes omhoog te gaan ivm het geld enzo dus na overleg met me ouders heb ik een grote bestelling gedaan.
Eerst een blokje gekocht.
Extra radiateur voor evt dubbele rad bouwen =)
Daarna wat gemailt voor onderdelen en toen besteld.
Eens kijken wat we daar allemaal uit kennen halen.
De tafel bezaaid met onderdelen helaas ook wat verkeerde
de set-up van het blok wordt:
Bidalot Racing Factory 88cc cilinder
Bidalot Racing Factory 45mm slag krukas
Bidalot Racing Factory 88-94cc uitlaat
Top Vforce membraan (bewerkt)
Malossi spruitstuk (bewerkt)
Pwk 30mm carburateur (imitatie)
DMP 5 plaats koppeling met MHR veren
Twin-Air Luchtfilter
Originele ontsteking (toekomst wordt binnenrotor, geen idee welke dus tips?!)
Een mooi blok hoort onder een mooie brommer toch?
Na een jaar steeds weer op marktplaats kijken, op zoek naar dé brommer, kwam deze Derbi DRD Pro uit 2009 in huis. Het is die white/silver/purple edition ofzo. Werd gezegt dat het aantal op 1 hand is te tellen dus ik vind hem speciaal!
Na een aantal middagjes rustig vijlen, reviseren, opknappen en bouwen was het blok af.
Toen onder de brommer gehangen en alles aangesloten
(Me vader zit in de electrische rolstoelen vandaar die foto's en rolstoel op de achtergrond)
Heeft helaas nog niet gelopen omdat me carb geen vacuum heeft.
Kut scooterpower is sloom dus ik ga weer voor de 20e keer een mail sturen
zal denk ik lopen over 1 of 2 weken. Bij genoeg animo wil ik wel filmpjes maken van de brommer en hoe die het doet. Heb ook nog fotos van al het vijl en bouw werk
Dit was zon beetje mijn verhaal. Het gaat nog steeds door dus er zullen vast toevoegingen aan komen.
Reacties, tips en ideeën zijn van harte welkom!
Ik ben Joost Commandeur, ben 19 jaar en kom uit Hoogkarspel, wat ligt in West-Friesland (nee geen Friesland, maar een streek in Noord-Holland). Ik heb dagen lang op derbi-forum gekeken naar informatie en oplossingen voor me problemen. Vorig jaar een accountje aangemaakt maar vrij weinig mee gedaan, dus ik dacht laat ik nou maar es een pagina over mezelf maken.
Het begon allemaal met dé eerste derbi, gekocht begin 2011
Het was een X-race uit 2008 en ik mocht de 2e eigenaar wezen.
na een maandje rijden brak de demper af en me vader besloot (voor mij) dat er een nieuwe uitlaat op moest (op zijn kosten =D). Dit werd een leovince v6
Tijdje gereden met prop omdat ik er absoluut geen verstand van had.
Ik wilde hem toch harder hebben dus ik had de uitlaat eraf getrokken maar ik zag geen prop.
Samen met me vader de uitlaat doorgezaagd na de 1e bocht en jawel, daar zat een trechter.
Die eruit gehaald, gemonteerd en zo blij als een kind op pakjesavond.
stond er zo bij na een jaar ongeveer (precies hetzelfde maar dan met leovince xd)
Natuurlijk verveelt dat ook na een tijdje dus kocht ik een gianelli enduro (conti).
De mooie top van 100-105 mocht er wezen
Heb me vriendin een beetje besmet met het brommer virus. Ze wilde deze brommer van mij overnemen. 100 is nog fv te snel voor haar dus de leovince er weer onder gelegt.
Moge zij vrolijk rondtuffen ^.^
Ook nog eens een citta gekocht. Deze uitgeveild, andere carburateur, luchtfilter uitlaat en 63cc eronder. Liep wel hard voor de tijd dat hij liep. Ontsteking was beroerd en dat ding was gewoonweg bagger, dus die maar verkocht na een jaar stilstaan.
Die conti verveelde ook weer na een tijd haha.
Toen maar nog een senda uit 2005 gekocht, met de bedoeling het blok uit elkaar te halen en er een 80cc op te zetten.
thuis na aankoop
Ding was van een meissie geweest, en dr vader was totaal niet technisch. Had zo zn mankementjes, maar alles verholpen. Blok uit mekaar, poorten uitvijlen, reviseren etc.
set-up:
polini 80cc gietijzer
doppler endurance
scr crose hm 50/70
malossi vl6
stage6 24mm pwk black
dmp 5 plaats met mhr veren
stage6 luchtfilter
twv. 13-53
Haalde 110 en trekt hem in ze 1 achterover. Soms lachen, soms niet
en jawel, die 80cc went natuurlijk ook dus er moest wat snellers komen.
Geen zin om steeds stapjes omhoog te gaan ivm het geld enzo dus na overleg met me ouders heb ik een grote bestelling gedaan.
Eerst een blokje gekocht.
Extra radiateur voor evt dubbele rad bouwen =)
Daarna wat gemailt voor onderdelen en toen besteld.
Eens kijken wat we daar allemaal uit kennen halen.
De tafel bezaaid met onderdelen helaas ook wat verkeerde
de set-up van het blok wordt:
Bidalot Racing Factory 88cc cilinder
Bidalot Racing Factory 45mm slag krukas
Bidalot Racing Factory 88-94cc uitlaat
Top Vforce membraan (bewerkt)
Malossi spruitstuk (bewerkt)
Pwk 30mm carburateur (imitatie)
DMP 5 plaats koppeling met MHR veren
Twin-Air Luchtfilter
Originele ontsteking (toekomst wordt binnenrotor, geen idee welke dus tips?!)
Een mooi blok hoort onder een mooie brommer toch?
Na een jaar steeds weer op marktplaats kijken, op zoek naar dé brommer, kwam deze Derbi DRD Pro uit 2009 in huis. Het is die white/silver/purple edition ofzo. Werd gezegt dat het aantal op 1 hand is te tellen dus ik vind hem speciaal!
Na een aantal middagjes rustig vijlen, reviseren, opknappen en bouwen was het blok af.
Toen onder de brommer gehangen en alles aangesloten
(Me vader zit in de electrische rolstoelen vandaar die foto's en rolstoel op de achtergrond)
Heeft helaas nog niet gelopen omdat me carb geen vacuum heeft.
Kut scooterpower is sloom dus ik ga weer voor de 20e keer een mail sturen
zal denk ik lopen over 1 of 2 weken. Bij genoeg animo wil ik wel filmpjes maken van de brommer en hoe die het doet. Heb ook nog fotos van al het vijl en bouw werk
Dit was zon beetje mijn verhaal. Het gaat nog steeds door dus er zullen vast toevoegingen aan komen.
Reacties, tips en ideeën zijn van harte welkom!