Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WEER
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot
Je bedoel dat me krukas stuk kan gaan met een 2e vastloper?
Ik krijg van me vader een nieuwe als ie stuk gaat met een volgende vastnaaier
Zouden er stukjes metaal in me blok kunnen liggen?
Merk je dat dan niet gelijk?
Nu twijfel ik eigenlijk wel of ik niet gewoon meteen een nieuwe kit koop, omdat ik anders ook kans heb dat alle lagers van me krukas stuk lopen (gewone lagers en big en small end)
Ik krijg van me vader een nieuwe als ie stuk gaat met een volgende vastnaaier
Zouden er stukjes metaal in me blok kunnen liggen?
Merk je dat dan niet gelijk?
Nu twijfel ik eigenlijk wel of ik niet gewoon meteen een nieuwe kit koop, omdat ik anders ook kans heb dat alle lagers van me krukas stuk lopen (gewone lagers en big en small end)
Laatst gewijzigd door Ezasta op wo 02 apr 2014, 09:45, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Nou na zo'n vastloper zou ik niet met het oude zooitje door gaan knoeien.
Blok spoelen en krukas checken.
Blok spoelen en krukas checken.
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
ja toch wel een goeie.
Ik ga de eerste keer wanneer ik tijd heb het blok netjes uit elkaar halen, en het carter en de krukas schoonmaken en alles controleren. Alles weer in mekaar en dan koop ik misschien een nieuwe cilinder, of ik laat een nieuwe wand zetten.
Maarja, dan moet ik weer een juiste zuigerspeling hebben etc. Wat een gezeik ok
Ik ga de eerste keer wanneer ik tijd heb het blok netjes uit elkaar halen, en het carter en de krukas schoonmaken en alles controleren. Alles weer in mekaar en dan koop ik misschien een nieuwe cilinder, of ik laat een nieuwe wand zetten.
Maarja, dan moet ik weer een juiste zuigerspeling hebben etc. Wat een gezeik ok
- mathijsb
- Tuner
- Berichten: 385
- Lid geworden op: do 30 aug 2012, 10:36
- Vervoersmiddel: Puch maxi S, Derbi senda R xtreme 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=8874
- Locatie: diepenheim
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
dus je rijd nu met een cilinder waar de wand uit ligt?
blackidentity schreef:Brb, ff bier halen.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Voor een klein deel loopt ie over de beschadiging heen. Heb voor 10 min gelopen.
Maar ik knal et volgende keer uit mekaar en ik koop denk ik een nieuwe cilinder.
Maar ik knal et volgende keer uit mekaar en ik koop denk ik een nieuwe cilinder.
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Alweer een tijdje geleden sinds de laatste keer. Ik was steeds aan het nadenken en uitzoeken wat ik met me dode cilinder aan moest. Ondertussen ook aan me andere (niet bijzondere) brommer gesleuteld.
Maargoed, het nieuwe plan is als volgt:
Er komt een compleet nieuwe cilinderkit op de brommer. Heb nu ook een benzinekraan, temperatuurmeter en een slangsensor. Nu kan ik de temperatuur beter in de gaten houden, en het laten lopen
Het blok gaat uit elkaar, ga het schoonmaken van binnen, en alles gaat weer in elkaar. Ik wil eerst een tijdje met ori ontsteking rijden. Dan waarschijnlijk een hpi met 2 curves (misschien andere?)
En waar kan ik het beste de slangsensor plaatsen?
Dat was hem zo
Maargoed, het nieuwe plan is als volgt:
Er komt een compleet nieuwe cilinderkit op de brommer. Heb nu ook een benzinekraan, temperatuurmeter en een slangsensor. Nu kan ik de temperatuur beter in de gaten houden, en het laten lopen
Het blok gaat uit elkaar, ga het schoonmaken van binnen, en alles gaat weer in elkaar. Ik wil eerst een tijdje met ori ontsteking rijden. Dan waarschijnlijk een hpi met 2 curves (misschien andere?)
En waar kan ik het beste de slangsensor plaatsen?
Dat was hem zo
-
- Pro tuner
- Berichten: 4484
- Lid geworden op: ma 08 nov 2010, 21:33
- Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing Special 2007
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=5499
- Locatie: Rotterdam/Woudenberg
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Slangsensor het beste vlak boven je cilinderkop, als ik de richting van het circuit goed voor me heb. Daar is de temperatuur bijna zoals het in de cilinder zelf ook is.
Open the Throttle and Smile
- Pieke
- Moderator
- Berichten: 3137
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 21:52
- Vervoersmiddel: KTM
- Locatie: Hoensbroek/Den Haag
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Kun je 'm dan niet beter vlak na je waterpomp doen? Het water komt boven je cilinderkop namelijk net uit je radiateurs en na de waterpomp komt het net uit de cilinder, dan is het dus nog niet gekoeld.
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Huh?
Kvs gaat van rad naar waterpomp, cilinder in en dan van kop weer naar rad...
Kvs gaat van rad naar waterpomp, cilinder in en dan van kop weer naar rad...
spijker95 schreef:Heerlijk strak
-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 25
- Lid geworden op: za 08 feb 2014, 21:29
- Vervoersmiddel: Aprilia RS50 MY
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Zonde van je cilinder, valt dit niet te honen? Of is dit z'n cilinder waar meteen een nieuwe wand in moet?
Wat is trouwens het nut van een HPI oid.? Een fellere gas reactie en geen licht? Dan zie ik het nut niet in van die 2 bankjes...
Wat is trouwens het nut van een HPI oid.? Een fellere gas reactie en geen licht? Dan zie ik het nut niet in van die 2 bankjes...
-
- Schakelrijder
- Berichten: 164
- Lid geworden op: ma 12 aug 2013, 11:05
- Vervoersmiddel: derbi senda sm xtreme
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
met een hpi loopt het allemaal veel beter dan met een ori ontsteking. ik neem aan dat hij die brommer toch niet dagelijks gebruikt dus is een hpi veel leuker
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Binnenrotor komt nog
Twijfel nog tussen hpi en polini ivm verlichting, maar de polini is mokerduur.
Het is idd niet voor dagelijks gebruik, maar mooi voor de hobby en zondags beetje blazen.
Doe het nu nog fvies rustig aan met ori ontsteking.
Twijfel nog tussen hpi en polini ivm verlichting, maar de polini is mokerduur.
Het is idd niet voor dagelijks gebruik, maar mooi voor de hobby en zondags beetje blazen.
Doe het nu nog fvies rustig aan met ori ontsteking.
-
- Tuner
- Berichten: 466
- Lid geworden op: wo 25 dec 2013, 08:01
- Vervoersmiddel: Mercedes c klasse derbi gpr nude vespa sprint iget 2018 grigio titanium edition
- Locatie: meerkerk
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Gisteravond en vandaag op de brommer gereden
Wat een power, zeker het geluid is super, (en hard )
Ook bezig met afstellen. Hij haperde voor de powerband, en met choke deed ie dat minder.
Dus van sproeier 170 naar 180 gegaan en nu hapert hij nietmeer, maar heeft wel een licht dipje.
Stationair verzoop ie al lichtelijk met hoofdsproeier 170, maar met 180 valt ie meteen uit als ik geen gas bij geef.
Volgende keer ga ik wat met me luchtschroef draaien, staat nu op 1,5 slag uitgedraaid.
Zal het handig zijn om stationairsproeierste halen of is dit onnodig?
Wat een power, zeker het geluid is super, (en hard )
Ook bezig met afstellen. Hij haperde voor de powerband, en met choke deed ie dat minder.
Dus van sproeier 170 naar 180 gegaan en nu hapert hij nietmeer, maar heeft wel een licht dipje.
Stationair verzoop ie al lichtelijk met hoofdsproeier 170, maar met 180 valt ie meteen uit als ik geen gas bij geef.
Volgende keer ga ik wat met me luchtschroef draaien, staat nu op 1,5 slag uitgedraaid.
Zal het handig zijn om stationairsproeierste halen of is dit onnodig?
-
- Pro tuner
- Berichten: 534
- Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
- Vervoersmiddel: DERBI
- Gallery: Derbi gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14532
Mallossi MHR 80 TEAM TE KOOP!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=14583
Onderdelen nodig van een limited '05??
PB,tje
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Kun andere stationairs sproeiers halen is wel beter
-
- Pro tuner
- Berichten: 1070
- Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 21:47
- Vervoersmiddel: derbi drd pro
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=11331
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
weet je wel wat een stationairsproeier is joost?Joost27 schreef:Kun andere stationairs sproeiers halen is wel beter
pizzabezorger schreef:Nee snelgas geeft meer hetzelfde effect als een mhr team 80. Zoals de naam al zegt ga je er gewoon veel sneller van. is zegmaar een goedkopere optie om op te voeren. Als je nog snelgas zoekt heb ik er nog wel een paar liggen.
-
- Pro tuner
- Berichten: 534
- Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
- Vervoersmiddel: DERBI
- Gallery: Derbi gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14532
Mallossi MHR 80 TEAM TE KOOP!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=14583
Onderdelen nodig van een limited '05??
PB,tje
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
haha natuurlijk Zorg jij maar dat je hem niet vergeet Gaat die hem inrijden maar wil niet in touren komen, is die rene ze sproeier vergetenrené schreef:weet je wel wat een stationairsproeier is joost?Joost27 schreef:Kun andere stationairs sproeiers halen is wel beter
-
- Pro tuner
- Berichten: 534
- Lid geworden op: vr 17 jan 2014, 21:18
- Vervoersmiddel: DERBI
- Gallery: Derbi gallery:
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14532
Mallossi MHR 80 TEAM TE KOOP!
http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=60&t=14583
Onderdelen nodig van een limited '05??
PB,tje
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Al filmpjes? hoever ishet??
-
- Beginnende tuner
- Berichten: 213
- Lid geworden op: di 19 mar 2013, 21:09
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM X-Race 2008 (Sold)
Derbi Senda SDR 2005 80cc
Derbi DRD Pro 2009 88cc - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=14770
- Locatie: Hoogkarspel
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Nee helaas nog niet.
Het gaat nog al matig. Me carburateur zit niet lekker, omdat me spruitstuk niet goed is. Heb dat malossi am6 spruitstuk. Me carburateur zit scheef en wil uit me spruitstuk floepen. Ook kan ik bijna geen luchtfilter op me carb doen, omdat daar te weinig ruimte voor is door me veer.
Ben al wezen horen aan anderen of die wat willen maken voor me, maar dat gaat nogal moeilijk
Het gaat nog al matig. Me carburateur zit niet lekker, omdat me spruitstuk niet goed is. Heb dat malossi am6 spruitstuk. Me carburateur zit scheef en wil uit me spruitstuk floepen. Ook kan ik bijna geen luchtfilter op me carb doen, omdat daar te weinig ruimte voor is door me veer.
Ben al wezen horen aan anderen of die wat willen maken voor me, maar dat gaat nogal moeilijk
-
- Pro tuner
- Berichten: 3671
- Lid geworden op: do 19 jan 2012, 18:18
- Vervoersmiddel: Phantom F12R (verkocht)
DRD EVO (verkocht)
Hyundai Coupé (verkocht)
DRD Black Edition Airsal Xtrem 88cc ( verkocht)
Honda CX500 Cafe Racer(verkocht)
Peugeot 206 2.0 GTI(verkocht)
Subaru Forester 2.5XT (Verkocht) - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=13206
- Locatie: Almelo
Re: Joost/Ezasta z'n Derbi's | DRD Pro 88cc Bidalot LOOPT WE
Welk filter heb je? Ik had een RamAir filter, deze was relatief klein, ookal zat ie alsnog ingedrukt tegen de veer.
Scheef is geen probleem, ligt eraan hoe scheef. Goede slangklem gebruiken, flink vast draaien. Desnoods een veertje achter de carb haken en achter boutje van spruitstuk doen.
Scheef is geen probleem, ligt eraan hoe scheef. Goede slangklem gebruiken, flink vast draaien. Desnoods een veertje achter de carb haken en achter boutje van spruitstuk doen.
spijker95 schreef:Heerlijk strak