Ik ben Fabian, pas nieuw op dit forum, woon in Heerlen (Limburg) en zit in de 5e klas Havo.
Ik ben sinds gisteren de trotse tweede eigenaar van deze mooie Derbi!

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KnZYLDkmj-Q[/youtube]

Hij is helemaal origineel, alleen de prop is uit de uitlaat.
Ik zou er graag een andere koplamp opzetten omdat ik die wat er nu opzit niet heel erg mooi vind of een ktm voorkapje en dan gewoon een spotje op de linker poot. Verder twijfel ik nog tussen deze lampen/voorkapjes:

met de verticale lampjes
of deze

Er zitten geen knipperlichten op, dit zou ik wel graag willen. Daarom dacht ik er over om er achter gewoon een led achterlicht op te zetten met ingebouwde knipperlichten, of om achterop ledstrips te maken zoals hier op de foto van derbidylan:

Hier moeten dan wel nog weerstandjes tussen komen zodat er verschil gemaakt kan worden tussen gewoon licht en remlicht.
ook moet er dan nog een klein stukje oranje ledstrip naast als knipperlicht voor achter.
Aan de voorkant wil ik dan grijs/zwart racegaas maken zoals te zien is op deze foto van Robke123:

Achter het racegaas komen dan aan iedere kant 2 oranje ledstripjes waarvan 1 het racegaas (statisch) gaat verlichten en één naar voren is gericht (richting wiel) en als knipperlicht gaat dienen.
Ik moet alleen nog even uitzoeken hoe ik het ga doen met aansluiten. De ledstrips achter het gaas moeten op ongeveer 40% branden als ik mijn gewone licht aan heb. Als ze gaan knipperen moeten ze de 100% lichtopbrengst geven. Er moet dus iets komen zodat als ik mijn knipperlicht aanzet allebei de stripjes uitgaan en alléén de strip aan de goede kant knippert.
Heeft iemand tips om dit voor elkaar te krijgen?
Als er nog Andere mensen zijn met leuke ideeën voor de derbi en/of verlichting, hoor ik dat graag!