Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fabian

Show hier je tweewieler.
DerbiFanaatje
Schakelrijder
Berichten: 185
Lid geworden op: di 28 jan 2014, 17:43
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door DerbiFanaatje »

Filmpje 1 is hoe een Derbi hoort te lopen.
Filmpje 2 is dus niet hoe die moet lopen xD

Hoort trouwens bougie: (NGK) BR8ES in.
Bloody9angel
Schakelrijder
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 22 mei 2011, 17:45
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2007
Locatie: Den Helder

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door Bloody9angel »

De temperatuur er zeker wat mee te maken heeft als je hem "koud" start. Zou je bij beiden filmpjes eerst een lekker stuk gereden hebben zou het niet uit moeten maken lijkt mij. Ben blij dat het overigens slechts een bougie was en dat je nu weer lekker kan rijden.

Ik vind dat je een mooi remlicht heb weten te fabriceren. Je ziet het ook wel is vaker bij motoren. Ik zou alleen kabelschoentjes gebruiken ipv kroonsteentjes. Dit ziet er zo beun uit ;)

Wat betreft je knipperlicht zou ik hem maar in 1 gat van je handkappen doen als je daar voor kiest. Hou er tevens rekening mee dat het vanuit een grote hoek zichtbaar moet zijn he ;) Die gaatjes boren is ook een goeie optie als je er echte LEDjes in wilt doen ipv een strip.
It ain't much if it ain't Dutch!
fabiannmb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 21:50
Vervoersmiddel: Derbi SM 50 DRD black edition
Locatie: Heerlen

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door fabiannmb »

@DerbiFanaatje :

ah mooi, dan is die van mij dus in orde 8-)

@Bloody9angel:

Ben er ook blij mee, was al bang dat het me veel geld zou kosten!
Bedankt voor 't compliment! :thumbup: Kroonsteentjes ga ik zeker vervangen voor kabelschoentjes maar ik wilde eerst kijken of het wel mooi zou zijn voor ik het permanent maak.
Ik heb toch gekozen voor die ledstrips in die sleuven. Ik heb er in iedere kap 2 gebruikt, de onderste en bovenste. Je kunt het vanuit een hele grote hoek nog zien dus dat zit helemaal goed! Ik zal binnenkort ff een foto posten, kun je zien hoe het uiteindelijk geworden is.

grtz!
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door Mclaren »

Heb je trouwens al bijna alles bij elkaar om te kunnen rijden?
Het is nu hardstikke lekker weer,en mijn Pro rijdt weer eens. :thumbup:
KTMDERBI
Banden plakker
Berichten: 17
Lid geworden op: di 11 feb 2014, 17:22
Vervoersmiddel: Rieju RR VERKOCHT
Puch Maxi city 25
Honda MTX SH 80cc VERKOCHT
Derbi extreme R 2009
Locatie: Oss

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door KTMDERBI »

(Weet dat het een oud topic is) Maar toch de vraag: Wat voor diode/weerstand zit er tussen de rode led achterstrip om een verschil te maken tussen stad- en remlicht?
Gang is alles, remmen is angst
fabiannmb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 21:50
Vervoersmiddel: Derbi SM 50 DRD black edition
Locatie: Heerlen

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door fabiannmb »

Pff, is alweer een tijdje geleden dat ik dat gedaan heb. Verhaaltje is zo aangesloten:

kabel remlicht --> diode --> LEDstrips
kabel stadslicht --> diode --> weerstand --> LEDstrips

Er komen dus 2 kabels op de + aansluiting van de lEDstrips. Door de diodes gaan de 2 aanvoerlijnen niet op elkaar storen.
Die weerstand was bij mij niet persé nodig, omdat er al een redelijk verschil qua intensiteit tussen de 2 draadjes zat. Ik denk dat er ergens anders in de kabelboom al een originele weerstand zit omdat ik een origineel led achterlicht heb. Ik vond het verschil nog steeds te klein. Naar mijn mening zou je niet goed kunnen zien wanneer het remlicht aanging/de strips feller werden. Daarom wilde ik er dus een extra weerstand tussen zetten. Ik wist niet hoeveel dit moest zijn dus heb ik het volgende gedaan:

Ik heb bij de lokale elektroboer een potmetertje gekocht, dit kostte ongeveer een euro. Die heb ik tussen de draad van de ledstrips en het stadslicht gezet. Ik heb er aan gedraaid totdat de stadsverlichting genoeg gedimd was ten opzichte van het remlicht. Dit moet je wel kort doen want zo n potmetertje brandt nogal snel door, door de spanningspieken van je brommer. Daarna heb ik het potmetertje weer verwijderd en ben er weer mee naar de elektrozaak gegaan. Zij hebben toen met een multimeter doorgemeten hoe groot de weerstand was die ik heb ingesteld. Daarna hebben ze me daar een vaste weerstand van gegeven. Die heb ik dus weer tussen de leestrip en de stadslicht kabel gezet.

Zorg ervoor dat als je dit zou gaan doen dat het verschil tussen rem en stadslicht duidelijk zichtbaar is! Als dit te klein is kan het niet duidelijk zijn voor je achterliggers dat je remt, met alle gevolgen van dien...

Als je nog vragen hebt mag je ze gerust stellen, veel succes ermee!!
lars2254
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 11:49
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing
Locatie: Julianadorp

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door lars2254 »

Hoe heb jij het met je bougie opgelost? Heb hetzelfde probleem nu ook...
fabiannmb
Beginnende Derbi fan
Berichten: 45
Lid geworden op: di 03 sep 2013, 21:50
Vervoersmiddel: Derbi SM 50 DRD black edition
Locatie: Heerlen

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door fabiannmb »

Ik heb nog een hoop ellende gehad met dat oude originele blokje. Die zwarte vettige bougie kwam doordat er een lekke pakking/keerring ergens in mn blok zat waardoor er blokolie bij de cilinder kwam geloof ik. Om dat op te lossen moest het hele blokje uit elkaar met alle gevolgen van dien...... Slechte monteurs die voor veel geld mn hele blok gesloopt hebben. Inmiddels zit er een ander blokje op maar aangezien dat blokje veel nieuwe onderdelen nodig heeft ben ik nu opzoek naar weer een ander blokje dat al gereviseerd is. Dat met die bougie is dus nooit opgelost geweest bij het oude blokje. Hopelijk vind ik nu wel een blok dat helemaal in orde is en kan ik eens zonder gedoe rijden. Staat nu alweer sinds november stil. :thumbdown:
Mclaren
Tuner
Berichten: 492
Lid geworden op: ma 22 apr 2013, 15:31
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door Mclaren »

Nu zijn we gewoon probleem brommer maten :emo:
Nog effe en dan kunnen we weer beide rijden, het weer wordt nu ook weer beter dus wordt weer lachen.
Plaats reactie