Pagina 1 van 3

Derbi Sdr restyling project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 12:24
door pieterjan81
Hallo allemaal, ik heb dus vorige week mijn eerste derbi gekocht.
Ik ben helemaal nieuw in het brommer gebeuren en heb me dan ook geregistreerd in de hoop hier wat meer info en hulp te vinden.
Nu is het de bedoeling dat ik deze brommer natuurlijk wat ga aanpassen totdat die mij wat meer bevalt.
Dus maak ik er ineens een topicje over.
Afbeelding
Er zit een leovince v6 op maar deze gaat vervangen worden door een onderlangse uitlaat, gewoon omdat ik dat mooier vind en die leovince niet zo prettig rijden vind ( kan ook aan mijn afstelling liggen, moet ik nog eens nakijken ).
To do lijstje:
Onderlangs uitlaat ( of een 125cc demper voor een dieper geluid )
custom paint job
gouden voorvork
en nog veel andere dingen waar ik nu niet op kan komen.

Dus het eerste probleem dat ik ben tegen gekomen.
Als ik rijd heeft de brommer het zeer moeilijk om in toeren te komen, in de eerste en tweede versnelling trekt die goed. Maar als ik dan schakel naar de derde moet ik boven de 7000 toeren zitten of je hoort hem gewoon afzwakken. Ook komt er een zwart goedje uit de uitlaat Afbeelding
Dus heb ik dat hier eens gevraagd en jullie antwoord was dat die te rijk loopt. Dus kleinere sproeier.
MAAR, ik heb ook het probleem dat die zeer slecht start als die enkele uren heeft stilgestaan. Dus heb ik gistere avond de ontsteking is na gekeken met de papa en daar was niks mis mee. Dus kwam mijn vader op het idee om eens te starten met de choke erop. Nu startte die onmiddelijk, is het dan nog altijd het probleem van een te grote sproeier als die met de choke dan wel start? Want dan geef ik toch nog extra benzine?
Alvast bedankt, updatetjes zullen er wel komen want heb nu vakantie :box:
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 17:04
door JridesDerbiW
Met choke sluit je deels de lucht toevoer af... dus welke spoeier maat heb je der nu in zitten?

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 17:09
door pieterjan81
JridesDerbiW schreef:Met choke sluit je deels de lucht toevoer af... dus welke spoeier maat heb je der nu in zitten?
Dat ik het niet weet eigenlijk :s
Hoe kan ik zien welke maat er in zit?
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 17:11
door Joram
Vlotterbak eraf en kijken welke maat je in je carb. hebt;)

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 17:11
door Smitbram
Staat in je sproeier gegraveerd.

Hoeveel km staat er eigelijk op? Misschien kan dat verklaren waarom hij niet op toeren komt en zo slecht start. Bij een brommer waar je dagelijks mee rijd, en goed afgesteld is hoef je niet eens te choken. Bougie eruit draaien en zuiger eens bekijken?

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 17:23
door pieterjan81
Smitbram schreef:Staat in je sproeier gegraveerd.

Hoeveel km staat er eigelijk op? Misschien kan dat verklaren waarom hij niet op toeren komt en zo slecht start. Bij een brommer waar je dagelijks mee rijd, en goed afgesteld is hoef je niet eens te choken. Bougie eruit draaien en zuiger eens bekijken?
De clinder zou zo goed als nieuw zijn maar wel in gereden.
Er staat in totaal zo een 7600km op maar deze heeft dus een nieuwe cilinder,
ik zal morgen eens zien naar de sproeier.
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 19:23
door hondafreak1
sproeier hoort ongeveer maat 86 88 in, gouden upside down voorvork heb ik voor je voor 80 euro plug en play

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 19:33
door JridesDerbiW
hondafreak1 schreef:sproeier hoort ongeveer maat 86 88 in, gouden upside down voorvork heb ik voor je voor 80 euro plug en play
Sproeier maat kan je niet echt een ritme aan geven hoor... bij ieder blok anders! Ook al hebben ze de zelfde set up...

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 19:38
door pieterjan81
Afbeelding
Die gouden voorvork weet ik zo niet meer met deze paintjob :wub:
Is het eigenlijk niet mogelijk om hem af te stellen zonder dat ik de sproeier verander?
Met de luchttoevoer ofzo en de gasnaald?
Ken er niets van maar had dit ergens opgevangen :geek:
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 19:53
door Joram
Nee :emo:

Afstellen doe je met je sproeier.

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 20:23
door pieterjan81
Ow ok :oops:
Ik ken er niets van zoals ik al zei :oops:
Morgen eens beginnen met het schuren van de kappen :box:
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 20:28
door JridesDerbiW
Grof afstellen doe je idd met je sproeier daarna het fijn tunen met de gasnaald en luchtschroef... maar als je nou eens je luchtschroef helemaal indraait en dan 2 slagen terug draait. Dat is ongeveer de standaard afstelling, kijk eens hoe hij dan start?

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 20:29
door JridesDerbiW
Wel mooie photoshop trouwens :wub: Mwuahaha :happy:

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 22:25
door pieterjan81
Ok, soort van updateje.
Juist de bougie eens nagekeken en die zag er nog helemaal perfect uit. Als ik een te grote sproeier heb zou deze toch helemaal vettig en zwart moeten zijn?
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:19
door DaanS
Hij moet wat bruinig zijn.

Koffiebruin met een vleugje melk

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:21
door pieterjan81
DaanS schreef:Hij moet wat bruinig zijn.

Koffiebruin met een vleugje melk
Jup zo was ie, en volgens de papa was die ook helemaal perfect. Dus de sproeier zou het eigenlijk niet kunnen zijn.
Verdorie toch :wall:
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:23
door Pieke
Leuk ding. Op de bougiekleur moet je niet zoveel vertrouwen. Het afstellen moet je echt baseren op hoe die verder rijdt ;)

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: zo 31 mar 2013, 23:30
door pieterjan81
Pieke schreef:Leuk ding. Op de bougiekleur moet je niet zoveel vertrouwen. Het afstellen moet je echt baseren op hoe die verder rijdt ;)
Bedankt :happy:
Daar ik er eigenlijk echt niet veel van af ken kan ik ook niet zeggen of die nu goed draait of niet. Ik voel gewoon dat die zeer veel moeite heeft om voorbij de 6000 toeren te geraken, eenmaal daar voorbij schiet die weg. Maar altijd rijden met zoveel toeren is nu niet echt aangenaam. Zou graag ook "rustiger" kunnen rijden als je snapt wat ik bedoel :happy:
pj

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: ma 01 apr 2013, 00:09
door JridesDerbiW
Komt natuurlijk ook door je uitlaat he =) T is een "snellere" uitlaat en die hebben meestal een zo genaamde powerband (dit is dus van welk toerental tot welk toerental hij echt trekt! De powerband van een leovince v6 is ongeveer 6500-10500rpm dus daarom trekt hij daar opeens goed!
Ik heb een yasuni cross en heb beetje zelfde verhaal alleen trekt ie wel gewoon maar houd hij even in voor de powerband... redelijk gewoon is dit=P
Niet om stom te doen maar heb nog een originele uitlaat incl demper liggen die ontgrensd is (70 kmph haal je wel) maar rijd wel wat gelijker... die mag je kopen haha ;) prijs etc kan natuurlijk in overleg!
http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=52&t=11266" onclick="window.open(this.href);return false;

Laat maar weten :thumbup:

Re: Piejie's eerste derbi project

Geplaatst: ma 01 apr 2013, 00:21
door pieterjan81
Dat die een beetje inhoud weet ik maar het kan toch niet zijn dat ik als ik schakel van mijn 2-3 versnelling bove de 7000 toeren moet zitten of hij blijft hangen in zijn 3 bij 6000 toeren.

pj