Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fabian

Show hier je tweewieler.
fabiannmb
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: Derbi SM 50 DRD black edition

Re: Derbi sm 50 DRD black edition (2005) zwart/oranje van Fa

Ongelezen bericht door fabiannmb »

Ik ben nog niet mer Derbi op school geweest dus ik denk dat je iemand anders gezien hebt. Zag vanochtend wel iemand met een mooie sm50 met blauwe velgen etc. Lopen met een meisje langs de school. Was jij niet toevallig?
:P
Bryan-Smeets
Tuner
Vervoersmiddel: Tijdelijk geen Derbi.

Ongelezen bericht door Bryan-Smeets »

Nope heb ook een drd2003 net zoals jou.
Je bent pas gay als je met een vario rijd :-)
mark27
Schakelrijder
Vervoersmiddel: Schuur vol KTM's...

Ongelezen bericht door mark27 »

Hoe kan dit.. Echt waar, ik heb nog nooit een gebruikte brommer gezien in zoooo'n mooie staat. Klasse! :clap:
Gebruik je gas op een positieve manier.
Danny97
Beginnende tuner
Vervoersmiddel: Derbi senda Xrace 09 50cc
rieju rs2 airsal 80cc in opbouw
Derbi sdr 05 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 50cc (sold)
Yamaha tzr 06 70cc opknapper (sold)

Ongelezen bericht door Danny97 »

prijs was er waarscheinlijk ook naar...
maar zeker een mooi ding! :wub:
Sommigen mensen kunnen beter de olie laten zitten en de brommer verversen.
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

Ik heb deze brommer gekocht van iemand die er helemaal verliefd op was. Dat is te merken, hij heeft hem echt altijd perfect onderhouden! Prijs was zelfs iets te laag voor wat hij waard is vond ik eigenlijk. Maar dat is natuurlijk alleen maar in mn voordeel :P
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

Inmiddels weer vanalles veranderd! Ik heb het led achterlicht er af gehaald en vervangen voor Ledstrips. Kentekenplaatje helemaal naar achteren geschoven zodat ik ook van die lelijke dikke kentekenplaathouder af ben. Resultaat ziet u hier :geek: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zlSr8x_pJ98[/youtube]

Afbeelding
Zo is het verhaaltje aangesloten. In het blauwe (krimpkous) gedeelte zitten diodes. Als die er niet tussen zitten slaat m'n hele brommer op hol en gaat m'n voorlamp uit doordat je 2x tegelijk (rem + normaal licht) een + op een - zet en dat vindt die minder leuk..

Afbeelding
Hier zie je 1 rode ledstrip in werking en 1 oranje knipperledstrip. Is wel een oudere foto van toen het nog niet helemaal werkte. Morgen ga ik knipperlicht relais ophalen en op zoek naar een stuurschakelaar met knipperlicht knop want die had mijn brommer nog niet, aangezien die uit 2005 komt. Heeft iemand toevallig nog een linker stuurschakelaar liggen? Dan hoor ik 't graag! 8-)

Ook heb ik de voorlamp vervangen door een booskijker en dat maak de hele brommer veel mooier vind ik!

Afbeelding

reacties zijn welkom!
Bryan-Smeets
Tuner

Ziet er netjes uit man!

Ga je ook wel eens vaker touren, omdat hier bij ons in de buurt van Heerlen weinig derbi's zijn? :thumbup:
julian
Tuner
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)

Ongelezen bericht door julian »

ziet er goed uit :thumbup:
kevinbakker
Tuner
Vervoersmiddel: derbi DRD anniversary #85

Ongelezen bericht door kevinbakker »

staat goed die drd koplamp :thumbup:
derbi DRD anniversary #85
Mclaren
Tuner
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Ongelezen bericht door Mclaren »

Bryan-Smeets schreef:Ziet er netjes uit man!

Ga je ook wel eens vaker touren, omdat hier bij ons in de buurt van Heerlen weinig derbi's zijn? :thumbup:
Anders kunnen we een Mini toerrit organiseren hier ^^
Ik zie wel vaker een nieuwe Xtreme rondrijden hier, hij zit niet op het forum, en ik ken hem niet in het echt.

Je Derbi ziet er nu wel echt nice uit, zelf moet ik nog met de optische dingen beginnen.. :emo:
mathijsb
Tuner
Vervoersmiddel: Puch maxi S, Derbi senda R xtreme 2007

Ongelezen bericht door mathijsb »

heb je best netjes gedaan met die led strips. ben wel benieuwd naar het resultaat met kappen.
blackidentity schreef:Brb, ff bier halen.
Bryan-Smeets
Tuner

Mclaren schreef:
Bryan-Smeets schreef:Ziet er netjes uit man!

Anders kunnen we een Mini toerrit organiseren hier ^^
Ik zie wel vaker een nieuwe Xtreme rondrijden hier, hij zit niet op het forum, en ik ken hem niet in het echt.

Je Derbi ziet er nu wel echt nice uit, zelf moet ik nog met de optische dingen beginnen.. :emo:
Hey man, thanks voor het compliment.
Ja, als je veel man weet (alleen schakel) dan kunnen we eens een leuke lentetour maken!
Jij komt uit Brunssum, toch?
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

Thanks voor alle reacties! :D

Ik ga vanmiddag de kappen er terug opzetten en dan maak ik nog wel een foto. Ik ga op het uiteinde van de achterbrug nog 5 cm ledstrip maken voor rem en knipperlicht omdat je het vanuit sommige hoeken door de kappen de verlichting niet goed ziet. problem: Natuurlijk wel subtiel allemaal want ik wil een mooie derbi en geen johnny aerox ofzo!:

Ik heb pas een week geleden m'n rijbewijs gehaald. Heeft heel lang moeten wachten door wat privé gedoe. Nu nog een maandje wachten tot ik weer geld heb en dan gelijk helm kopen, verzekering aanvragen en gas geven! :woot:

Toertje lijkt me zeker leuk om te doen met de mensen hier uit de omgeving! Ik zie iedere week wel een paar derbi's rijden hier in de buurt van Arcus en Bernadinus college. Miss zitten die mensen hier ook op het forum? :think:
Bryan-Smeets
Tuner

Hey Fabian,

Hier in deze omgeving zijn relatief weinig derbi's aanwezig.
Ik heb er zelf ook niet veel gezien, ja op arcus techniek zie je er een paar.
Als we wat kunnen ondernemen kunnen we indien mooi weer een mooie tourrit maken.
Laat maar wat weten als jullie mee willen touren.
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

zal ik zeker doen! Ik zag gisteren langs sintermeerten ook een mooie zwarte derbi rijden richting voerendaal :happy: . Zit de eigenaar daarvan ook hier op het Forum? We kunnen voor een tour ook nog even kijken op het aprilia forum of daar nog mensen uit de omgeving zijn met een sx die mee willen rijden?
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

vandaag weer wat nieuws gemaakt. Ik zou graag willen weten of jullie dit wat vinden of dat ik beter ergens anders m'n knippers kan maken. Ik had dus al Acerbis kappen waar van dit openingen in zaten. Ik wil zo onopvallend mogelijk m'n knipperlichten maken dus leek het me wel mooi om oranje ledverlichting te maken achter de gaten/sleuven van de handkappen. Heb vandaag wat zitten solderen en dit is dus maar tijdelijk om het te proberen. Ik vind het zelf erg vet uit zien en komt best veel licht af. Zou het beter/mooier zijn om in een rechte lijn onder het Acerbis logo gaatjes te boren en daar die led achter? Moet alleen ff bedenken hoe ik die ledstrips dan echt goed ga vastzetten. Iemand ideeën? :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In real-life komt er echt veel meer licht af dan het op de foto lijkt!
Dit zo permanent maken?

grtz! :wave:
Mclaren
Tuner
Vervoersmiddel: Fiat 500L (origineel model)
Alfa Romeo 156
DRD Pro

Ongelezen bericht door Mclaren »

Ik denk dat het misschien wat mooier zou zijn om alleen de 2 buitenste ledjes aan te houden, anders ziet het er wat te druk uit, wel een origineel idee. :thumbup:
Bryan-Smeets schreef:
Hey man, thanks voor het compliment.
Ja, als je veel man weet (alleen schakel) dan kunnen we eens een leuke lentetour maken!
Jij komt uit Brunssum, toch?
Misschien ietsjes te laat, maar ja ik kom inderdaad uit Brunssum, en ik bedoel ook alleen schakelbrommers.
Bryan-Smeets
Tuner

:thumbup: :thumbup: :thumbup:
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

weer een nieuwe update!

Vrijdag heb ik ff de brommer laten draaien omdat die alweer een tijdje stil stond, niks aan de hand. Dag later wilde ik 'm starten, valt die na 5 sec meteen weer uit. Kreeg 'm daarna ook absoluut niet gestart. Aanrennen lukte niet. alles geprobeerd maar niks hielp. Vandaag bougie eruit geschroefd en ja hoor, helemaal knetter zwart! Was wel duidelijk dat die kapot was dus meteen naar de cycleshop om 'n nieuwe te halen. Zegt die verkoper me ineens dat de bougie die er al in zat eigenlijk een bougie was voor een crossmotor van +/- 500 cc.... WTF! :eerie: Dus voor een paar euro maar een juiste versie gekocht voor mijn brommer. Toen ik thuis kwam meteen erin gezet en hij startte weer bij de 1e x kicken! Super blij natuurlijk... Maar wat me dus opviel was dat m'n brommer nu totaal anders klinkt. Hij maakt minder geluid, draait wat lager in de toeren bij stationair draaien en het geluid is wat lager meer "bopbopbobbop" ipv "kedengdengdengdengdengdeng" zegmaar :P Eerst klonk die alleen zo als ik het pinnetje van m'n begrenzer had uitgetrokken. Moet ik nu dan m'n hele brommer opnieuw gaan afstellen of is het goed zo? Aan het filmpje kunnen jullie misschien horen of dit goed klinkt of niet?

Dit is die met nieuwe bougie:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FeyiGzF- ... NkIEupPn4g[/youtube]

en met de oude verkeerde bougie (Heb ff geen ander filmpje waar je 'm op kunt horen):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zlSr8x_p ... NkIEupPn4g[/youtube]

Wat me ook opviel was dat m'n voorlamp nu heel lichtjes meeflikkert met het geluid van de brommer terwijl die eerst mooi constant brandde (bij stationair draaien he)
Laatst gewijzigd door fabiannmb op zo 09 mar 2014, 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.
fabiannmb
Beginnende Derbi fan

Nog een berichtje:

Ik heb net nog een filmpje bekeken dat op de dag is gemaakt toen ik voor het eerst deze brommer ging bezichtigen bij vorige eigenaar. En daar klinkt die wel goed zoals die nu dus klinkt met de goede bougie.
filmpje hieerrrrrr:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KnZYLDkm ... NkIEupPn4g[/youtube]

Ik heb de brommer pas een maand later gekocht en hij heeft toen in de tussentijd veel bezichtigingen gehad. Ik denk dat in die periode de goede bougie miss kapot is gegaan en dat de vorige eigenaar die toen heeft vervangen voor een exemplaar dat hij nog had liggen. (Hij deed zelf ook aan motorcross dus wss daarom ook die bougie voor een 500cc crossmotor). En dat hij daarna de brommer (onbewust) met de verkeerde bougie aan mij heeft verkocht. En ik kom er dan nu wss pas achter omdat de brommer nu pas lang genoeg heeft gedraaid om de bougie kapot te krijgen.

Zou mijn theorie kunnen kloppen of zou er een andere oorzaak kunnen zijn voor het verschil in geluid? Ik moet er wel nog bij vermelden dat het filmpje bij eerste bezichtiging gemaakt is in hartje zomer bij +25 graden buiten en het filmpje van die achterlichten is gemaakt bij +6 graden. Misschien maakt dat ook iets verschil?
Plaats reactie