ik ben tom de labie en kom uit zundert (plaatsje onderin noord-brabant), 15 jaar ( net 1 maandje 15 ), met hele history met gare,
baggel brommers om een beetje mee over de akker te crossen.
hier een lijstje met wat ik heb gehad, en bij een paar foto's:
- kreeg in het begin een skelter met motor, met een tomos blok . vast gelopen en weggegeven aan iemand.
*geen foto
-teon kreeg ik een gewone tomos, ook vastgelopen , naar 't stort gebracht,
*geen foto
-teon kreeg ik een honda mtx met een 70cc hebo erop, 21 mm. onsteking ging kapot, en toen gelijk verkocht.

-kreeg ik een suzuki tsx, met een 70 cc airsal en een 21 mm , opgehaalt in vught (50 km hier vandaan ), en volgende dag achter gekomen
dat de versnellings bak + koppeling gaar was.terug gebracht en geld terug gekregen.
*geen foto
-weer een tsx gekocht ergens in huijbergen, dicht bij ons hierzo. hier toch wel een half jaar op gereden, ook kapot gegaan, weet niet meer wat
en gelijk maar verkocht. voor hetzelfde geld dat als ik hem gekocht had.

-toen hebk een puchje gekocht, en later nog een 70 cc en 15 mm opgezet, koppeling kapot gegaan. en ook maar verkocht.

-toen maar weer een tsx gekocht, liep ook vast, toen een 70cc airsal gekocht, 21 mm mikuni en nog wat rotzooi,
yasuni spr 3 erop passend gemaakt:
*komt van de week
yasunu cross erop passend gemaakt :
*komt nog van de week
rm 125 kappen erop gemaakt :
*komt nog van de week
liep met de yasuni cross een 95 km/h,
- toen had me broer een gare drd pro uit 2007 gekocht voor 1800, gelijk redelijk netjes gemaakt.
later een 70cc airsal erop gezet, met een yasuni spr 3 en een dolorhto 17,5 , liep toen vast, krukas gaar, en verkocht
voor 1450 aan han vant forum, en met alle onderdelen erbij.

- toen hebk van een vreind, ( die zijn scooter naar de stort wou brengen omdat hij zei dat hij gaar was ) voor 15 euro een peugeot speedfight
gekocht, (stond ergens een plaatsje 12 km hier vnadaan fso.) starte heel slecht, toen daar met een boormachine gestart, onder weg naar huis
lieptie gelijk vast, cilinder opengehaald, zat gewoon een gat in de boven kan t van de zuiger, gek genoeg, cilnder in goede staat.
gelijk nieuwe zuiger gehaalt, en nieuwe krukas keringen erin gezet ( reden dat hij slecht starte ) olie pompje gemaakt, en verkocht
voor 330 euro

- toen kocht mijn broer ook een speedfight voor 450 euro,helemaal opgenknapt, nu nette staat. nou met 70cc dr, en een of andere gare technigas uitlaat.
*komt nog van de week
- maarja waar het nou eigenlijk allemaal om gaat is een gilera gsm uit het jaar 2001, zit een morini blok op, wat dus echt 3 x niets is ,
omdat er weinig onderdelen van de verkrijgen zijn.
komt binnekort ook een derbi blok onder te hange,
stond voor 200 euro op marktplaats met kenteken , dus maar even wiste kijken.
daar aangekomen, en gezien dattie extreem gaar was, dus maar voor 120 meegenomen, kank nooit een bult vor vallen.
zat een showa usd op en leuke aluminium velgjes, dus zag er opzich wel wat in zitten.
staat toen ik hem kocht :
dat ding geen meter mee gereden toenk thuis was want wist al wel dat alles er mee mis was,
blok haalde ik eraf, geen blokolie nergens te bekenne, koeling eraf, zat ook niets in.
zit wel een nieuwe zuiger, krukas lagers, keringen, en koppelingsplaten in.
koppeling was kapot toenk hem kocht dus die eerst maar gemaakt ,
toen heb ik het frame helemaal gestript en gespoten ( heb zelf niet echt veel geld, daarom nog niet gecoat dus maar gespoten ):
yz plaat van bart van t forum gekocht:
velgjes gepolijst:
remmen ontlucht
dik goud renthal stur gekocht
en terug inelkaar gezet:

word nog een hoop aan veranderd, zal whet wel up to date houden.
kzal ook nog wel een foto posten van de week hoe ik hem had gekcoht, moet k nog even op de computer zetten.
zit nou al dik 3 a 4 jaar op t forum, zat ook eerst op derbi-club.
niet echt bekend, maar zit er wel elke avond op te kijken:D,
vond het wel leuk om een keer er ook wat op te zetten ,
dus bij deze.
okee, terug van weggeweest , en weer een paar speeltjes gekocht, en verkocht.
ik had niet meer upgedated voor me gilera, omdat het niet veel meer werd,
heb hem nog wle helemaal opgeknapt , en toen verkocht. toch nog 300 euro voor gekregen met een gaar blok.
fototje voordat ik m verkocht:

nadat ik me brommer had gekocht , kwam ik weer een speedfight tegen, via via voor maar liefst 40 euro. stond 20000 km op teller, en jongen beweerde dat hij het nog deed, zat geen carterkap op dus kon hem niet starten, maar vooor 40 euro kon ik toch niet sukkelen.
-geen foto meer van hoe hij er in het begin uitzag
-helemaal op genkapt:

maar toen kwam ik een derbi senda senda uit het jaar 2004 tegen met een 35.000 km op de teller voor 350 euro, het was donderdag avond dat ik dat hoorde, mar had me scooter nog en nog maar 300 euro, niet genoeg dus om te kopen.
die avond me scooter op marktplaats gezet, voor maar 300 euro, en heb er niet heel veel winst op gemaakt , 50 euro ofso, was plan om voor 700 te verkopen, maar wou die derbi.
scooter de zelfde avond nog opgehalat door een 45 jarige man uit roosendaal, die er mee naar zn werk ging rijden.
de volgende dag derbi op gehaald, brommer was totaal niet onderhouden, maar was wel altijd als hij kapot was bij brommer boer onderhouden.
en toen even 2 weekjes genoten van een heerlijke vakantie !
, terug van vakantie, volgende dag weer aan t werk met mn derbi ,
blok van mn derbi eronderuit,
heb toen een blok van een maat gekocht met 12000 km erop (120 eu), maar had met 70 gereden en was vast gelopen., alleen krukas en lagers waren rot,en zat geen ontsteking op. koppeling en bak etc waren nog perfect !,
bestelling op josdijkman gedaan:
-top racing krukas(65 eu ) , maar kreeg een mailtje gestuurd dat deze niet op voorraad was, en hij wou een doppler endurance geven voor t zelfde geld, is nomraal 130 euro ofso., daar zei ik dus geen nee tegen, veel geluk dus !
-skf c4 lagers
-krukas keringen skf
-nieuwe blok olie,
- nieuwe wiellagers ( voor onderhoud)
en nog wat kleine dingen!
toen blokje gesplitst, krukasje eruit lagers eruit, nieuwe as lagers etc erin en toen was het weer 12 uur, en stopte ik er weer mee.
volgende ochtend blokje eronder gelegt, ori cilinder en carb en uitlaat etc, liep 65-70 toen...
begon naar 2 dagen saai te worden,
70 airsal gekocht,
21 mm delortho,
yasuni r 2
nieuwe ontsteking gekocht was 2000 km oud, bij brommer zaak in ruchphen voor 90 euro, maar werd ook weer tijd .
deze onderdelen zijn allemaal nieuw, behlave de uitlaat !.
, achterkapje was nog gaar, die ook nog even vervangen.
fotos van me derbi:

ik heb de fotos met me mas camera gemaakt , zoon scherpe camera, fotos zijn te groot om te uploaden

BROMMER IS TE KOOP, BLOK IS IN NIEUWSTAAT, MET DE ONDERDELEN IS 300 KM MEE GEREDEN.
BROMMER IS PERFECT, EN ALLES WERKT 100%
brommer wrod verkocht omdat ik een drd racing uit 2007 op t oog heb.
nu nog 16 worden

gr tom