Derbi DRD Racing Mini-Project (Af en Verkocht)

Show hier je tweewieler.
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Derbi DRD Racing Mini-Project (Af en Verkocht)

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

Halloo,

Ik heb sinds een tijdje een Derbi DRD Racing, na veel gedoe in het begin, werkt ie goed.
Ook heb ik een goede camera en vind ik het leuk om foto's te maken, dus hieronder een paar goede leuke foto's zonder filter :)
Hij liep eerst 80, maar ik kwam terecht op de rollerbank en had daar geluk, want om de een of andere reden ging ie niet harder dan 65. Ik heb hem nu teruggevoerd naar 70 (hij loopt iets harder maargoed) en er een eurobegrenzer opgezet.

Wat ik zelf heb gedaan:
-85 Stickers eraf gehaald
-Nieuwe kickstarter
-Blauwe velgen
-Blauw voorspatbord (zat een zwarte op)
-Eurobegrenzer erop
-Teruggevoerd naar 70 - 73

Wat ik nog wil doen:
-Dubbele RVS Dempers (Heb er nog eentje extra, dus waarom niet gebruiken ;) )
-De voorbocht zwart spuiten met hittebestendige lak, net als de topjes van de dempers (is mooier naar mijn mening)
-Crossfilter erop (een maatje van mij heeft dat ook en dat klinkt echt super vet!)
-Eventueel witte stickers op mijn voorspatbord

Ik zal binnenkort wat meer foto's maken. Morgen ga ik de voorbocht spuiten en in de loop van volgende week de dubbele dempers maken met een vriend van me. (Hij is pro lasser haha)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En een kort filmpje na een koude start met alles origineel.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=KXhdxfhaNfo[/youtube]

------------------------------------------------------------------UPDATE!---------------------------------------------------------------------------
Vandaag het begin gemaakt! Samen met een vriend van me heb ik de dempers allebei zwarte topjes gegeven!
Waarschijnlijk volgende week ergens de dubbele demper maken! Ook zit ik er over te denken ipv van een crossfilter een twin air powerfilter erop te zetten, iemand ervaring daarmee? Ik wil nml een zwaarder geluid ipv dat hoge gepiep.
Ik ben erg blij met het eindresultaat, wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------UPDATE!---------------------------------------------------------------------------
Na wat lang getreuzel hem toch maar naar M&H Parts gebracht in s'Hertogenbosch. Mijn electronica werkt namelijk niet naar behoren en ik ben niet slim genoeg om het zelf op te lossen. Hopelijk heb ik hem snel terug zodat ik de dubbele dempers erop kan maken!

------------------------------------------------------------------UPDATE!----------------------------------------------------------------------
Vrijdag de brommer terug gekregen en zondag aan de dubbele demper gewerkt. We hadden helaas geen tijd meer om hem ook daadwerkelijk vast te lassen! Ook heb ik de voorbocht zwart gespoten met hittebestendige lak!
Hier wat fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit is hoe hij er nu tijdelijk uitziet. Tot we het vastlassen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze week komen ergens mijn zelfgemaakte stickers binnen die ik op de achterbrug ga plakken ;) Ook lassen we in het weekend de demper ook echt vast. En ga ik waarschijnlijk diezelfde avond nog een crossfilter erop leggen, tegen die tijd update ik nog wel als de stickers erop zitten, wat vinden jullie er al van?
------------------------------------------------------------------UPDATE!---------------------------------------------------------------------------
Vandaag de stickers binnen gehad die op mijn achterbrug nu zitten! Met het design voor de stickers op de achterkap ben ik nog bezig en daarvan upload ik morgen een schets!
Hier de fotoo
Afbeelding
Zoals ik al zei, morgen upload ik ff een schetsje van de stickers voorop de achterkappen! (Binnen 2 weekjes af)
------------------------------------------------------------------UPDATE!---------------------------------------------------------------------------
Hier het eerste schetsje van de sticker :D Als je zelf interesse hebt in zo'n sticker kan ik er wel eentje voor je designen, voor meer informatie heb ik daarover een apart bericht gemaakt op de uiterlijk pagina. Zoals ik al zei, binnen 2 weken is ie af.
Afbeelding
De kwaliteit is zo slecht door tinypic. Ik werk namelijk in een Vector bestand, wat inhoud dat het dus zo groot of klein kan gemaakt worden, zonder kwaliteitsverlies. Zoals wel het geval is in Pixels (Pixels zitten in fotos)
Maar goed het is een schetsje, laat me weten wat jullie ervan vinden en voor interesse in eigen stickers kun je kijken bij de uiterlijk pagina en dan mijn bericht!
------------------------------------------------------------------UPDATE!---------------------------------------------------------------------------
Vandaag weer even verder gewerkt aan het design, ik heb wat gespeeld met de kleuren, het contrast, het lettertype, de kleuren van het lettertype en ik heb het derbi logo gemaakt in vector! Dit is hoe het er momenteel uitziet (screenshot van het programma waarmee ik het allemaal design) Zelf vind ik dat ik al redelijk op weg ben, twijfel alleen aan de plek van het Derbi Logo en of de blauwe omlijning wel werkt rond '97'
Afbeelding
Op of aanmerkingen? Ik hoor het graag!
------------------------------------------------------------------UPDATE!----------------------------------------------------------------------
Gisteren dan ook echt alles vast gelast! Alles ging goed en we waren binnen 2 uurtjes klaar. :)
Hier even wat foto's van hoe het er nu uitziet, en een filmpje van hoe die klinkt.
Ik heb een Crossfiltertje besteld en die komt morgen binnen als het goed is, zaterdag zet ik die erop en maak ik weer even een filmpje. Zodat je het verschil hoort etc. Oja, de stickers worden momenteel geprint en zijn binnen 1,5 weken klaar!
Het design zien jullie dan wel ^^ Ik geef binnen een week weer een update!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zonder Crossfilter
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ubli1VKb ... e=youtu.be[/youtube]
(PS zet hem wel op 1080p voor het beste resultaat, de video is RAW, dat betekent zonder bewerkingen)
MET Crossfilter
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=se6DgjGS ... e=youtu.be[/youtube]

------------------------------------------------------------------UPDATE!----------------------------------------------------------------------
De stickers zitten erop! Interesse in dit soort stickers? Stuur een PM
Afbeelding
Afbeelding

Betere fotos komen binnenkort!

------------------------------------------------------------------UPDATE!----------------------------------------------------------------------
Hier nog wat foto's. Wat ik nog gedaan had was de kettingeleider zwart gespoten, nieuw voortandwiel & brommer verder ontgrensd en licht vertand. (top van 75 met 12/53)

Anyway hier de foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

------------------------------------------------------------------UPDATE!----------------------------------------------------------------------
Na veel wikken en wegen, de brommer verkocht. Een heel mooie prijs voor gekregen en dit lekkertje rijdt nu ergens rond in Zeeland. Weggedaan wegens autorijbewijs. Inmiddels zijn we een tijdje verder en heb ik alweer een andere gekocht. Over deze maak ik nog wel een Gallery :box:
Mijn nieuwe is een Derbi xTreme Special Edition uit 2014. Deze was gebruikt als 'Demo' dus heb ik deze voor een mooie prijs over kunnen nemen, met een jaartje garantie en alles! Ben van plan deze brommer toch wel te houden omdat ik het begon te missen. Auto rijden vind ik tof maar omdat ik nog geen auto kan betalen zelf en redelijk dichtbij op school zit is een brommer ideaal!
Laatst gewijzigd door Jeffreygoossens op ma 27 okt 2014, 18:56, 15 keer totaal gewijzigd.
Daantjeuuuu
Pro tuner
Berichten: 1144
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 22:22
Vervoersmiddel: Derbi senda drd
Locatie: huizen

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Daantjeuuuu »

dit vraagt om betere fotos :wub:
Afbeelding
Timmerman101 schreef:Planking with Derbi's
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

Daantjeuuuu schreef:dit vraagt om betere fotos :wub:
Er staan er nu meer op! En een filmpje. Ik zal morgen een beter filmpje maken met mijn goede camera ipv mijn telefoon ;)
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

Vandaag het begin gemaakt! Samen met een vriend van me heb ik de dempers allebei zwarte topjes gegeven!
Waarschijnlijk volgende week ergens de dubbele demper maken! Ook zit ik er over te denken ipv van een crossfilter een twin air powerfilter erop te zetten, iemand ervaring daarmee? Ik wil nml een zwaarder geluid ipv dat hoge gepiep.
Ik ben erg blij met het eindresultaat, wat vinden jullie ervan?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jeffreygoossens op wo 05 mar 2014, 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Ceaceles
Schakelrijder
Berichten: 129
Lid geworden op: vr 27 sep 2013, 17:42
Vervoersmiddel: Derbi Senda x-Trem
Locatie: Lemelerveld

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Ceaceles »

Netjes, Ziet er stukken beter uit dan ik verwacht had dubbele dempers staat vast ook nice :wub:
En een powerfilter op een 50cc kost alleen maar meer benzine voor mijn gevoel.
Glasparel / Speedblast Straalwerkzaamheden: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=15396" onclick="window.open(this.href);return false;
WiebevZ
Beginnende tuner
Berichten: 298
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 20:30
Vervoersmiddel: TM Racing 125 2t
Sherco HRD 70cc Pro Race (verkocht)
Derbi Senda DRD Black Edition (verkocht)
Derbi GPR Nude (verkocht)
Aprilia RS NM (verkocht)
Lancia Delta
Locatie: Woerden

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door WiebevZ »

Ceaceles schreef:Netjes, Ziet er stukken beter uit dan ik verwacht had dubbele dempers staat vast ook nice :wub:
En een powerfilter op een 50cc kost alleen maar meer benzine voor mijn gevoel.
Dat valt wel mee, het geeft vooral een leuk geluidje.
Alleen als het bijvoorbeeld hard regent dan is zo'n filter gewoon kut.
Dus dan zou je hem in zo'n luchtfilterbox moeten doen.
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

Enig idee wat ik buiten een powerfilter nog kan doen voor een zwaarder geluid?
WiebevZ
Beginnende tuner
Berichten: 298
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 20:30
Vervoersmiddel: TM Racing 125 2t
Sherco HRD 70cc Pro Race (verkocht)
Derbi Senda DRD Black Edition (verkocht)
Derbi GPR Nude (verkocht)
Aprilia RS NM (verkocht)
Lancia Delta
Locatie: Woerden

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door WiebevZ »

Jeffreygoossens schreef:Enig idee wat ik buiten een powerfilter nog kan doen voor een zwaarder geluid?
luchtfilterbegrenzer er uit halen.
of een andere uitlaat.
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

Ik wil sowieso geen andere uitlaat, en t luchtfilter eruit halen lijkt me niet bepaald goed voor het verbruik enz. is er niet voor niks ingebouwd toch?
Xtreme06
Pro tuner
Berichten: 1282
Lid geworden op: ma 06 mei 2013, 18:51

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Xtreme06 »

De luchtfilterbegrenzer zegt hij,das een rubberen bochtje bovenop je luchtfilterbox (kijk maar is onder je zadel)
Als je deze eruit haalt zuigt die meer lucht aan en krijg je dus een ruwer geluid,moet je natuurlijk ook opnieuw afstellen en zal hij meer verbruiken.

Eigenlijk hetzelfde effect als een powerfilter maar in mindere mate.
Daantjeuuuu
Pro tuner
Berichten: 1144
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 22:22
Vervoersmiddel: Derbi senda drd
Locatie: huizen

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Daantjeuuuu »

ik heb ook dubbele dempers en ik kan je vertellen, tis puur voor de looks, geluid veranderd niet (A)
Afbeelding
Timmerman101 schreef:Planking with Derbi's
MikeR
Pro tuner
Berichten: 768
Lid geworden op: ma 22 jul 2013, 13:28
Vervoersmiddel: XRace SM 07
DRD Limited 07 Pata Negra project
Locatie: Barneveld

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door MikeR »

Je kunt ook nog 3 gaatjes in de luchtfilter box boren. (meer mag ook, maar dat moet je zelf weten)
Dit zorgt ook voor een zwaarder geluid maar het verbruikt ook meer benzine.
IK heb het zelf ook en je merkt het verschil :thumbup:
Gestopt met Zandstralen :haai:

Afbeelding
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

Ik maak de dubbele dempers ook alleen voor de looks :eerie:
Alfred
Tuner
Berichten: 396
Lid geworden op: ma 01 jul 2013, 13:46
Vervoersmiddel: DRD Racing #85
Locatie: Gelderland

Re: Derbi DRD Racing 2010

Ongelezen bericht door Alfred »

mooie brommer deze ga ik volgen.
Derbi DRD Racing #85
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010 (UPDATE)

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

------------------------------------------------------------------UPDATE!----------------------------------------------------------------------
Vrijdag de brommer terug gekregen en zondag aan de dubbele demper gewerkt. We hadden helaas geen tijd meer om hem ook daadwerkelijk vast te lassen! Ook heb ik de voorbocht zwart gespoten met hittebestendige lak!
Hier wat fotos:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En dit is hoe hij er nu tijdelijk uitziet. Tot we het vastlassen!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze week komen ergens mijn zelfgemaakte stickers binnen die ik op de achterbrug ga plakken ;) Ook lassen we in het weekend de demper ook echt vast. En ga ik waarschijnlijk diezelfde avond nog een crossfilter erop leggen, tegen die tijd update ik nog wel als de stickers erop zitten, wat vinden jullie er al van?
RYZLuc
Tuner
Berichten: 334
Lid geworden op: do 21 mar 2013, 18:28
Vervoersmiddel: Motorhispania RYZ 2004 (Sold),
Motorhispania RYZ 2005 (project),
Aprilia SX 2010(sold),
Rieju SMX Pro

Re: Derbi DRD Racing 2010 (UPDATE)

Ongelezen bericht door RYZLuc »

Mooi ding! Vooral die Noord Brabant sticker maakt het af. Heb er ook nog zo eentje liggen, snel erop plakken ;). Ben benieuwd naar je eigen stickers, misschien heb ik wel interesse.
Afbeelding
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010 (UPDATE)

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

------------------------------------------------UPDATE---------------------------------------------------------------------
Vandaag de stickers binnen gehad die op mijn achterbrug nu zitten! Met het design voor de stickers op de achterkap ben ik nog bezig en daarvan upload ik morgen een schets!
Hier de foto (geupload vanaf telefoon dus kon hem niet omdraaien)
Afbeelding
Zoals ik al zei, morgen upload ik ff een schetsje van de stickers voorop de achterkappen! (Binnen 2 weekjes af)
Jeffreygoossens
Derbi fan
Berichten: 71
Lid geworden op: di 24 dec 2013, 12:14
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 2009 (Verkocht) Derbi Xtreme 'Special Edition 2014'
Locatie: Maaskantje
Contacteer:

Re: Derbi DRD Racing 2010 (UPDATE)

Ongelezen bericht door Jeffreygoossens »

------------------------------------------------------------------UPDATE!---------------------------------------------------------------------------
Hier het eerste schetsje van de sticker :D Als je zelf interesse hebt in zo'n sticker kan ik er wel eentje voor je designen, voor meer informatie heb ik daarover een apart bericht gemaakt op de uiterlijk pagina. Zoals ik al zei, binnen 2 weken is ie af.
Afbeelding
De kwaliteit is zo slecht door tinypic. Ik werk namelijk in een Vector bestand, wat inhoud dat het dus zo groot of klein kan gemaakt worden, zonder kwaliteitsverlies. Zoals wel het geval is in Pixels (Pixels zitten in fotos)
Maar goed het is een schetsje, laat me weten wat jullie ervan vinden en voor interesse in eigen stickers kun je kijken bij de uiterlijk pagina en dan mijn bericht!
JJDerbi
Schakelrijder
Berichten: 144
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 15:38
Vervoersmiddel: Aprilia SX 50 2010, Derbi Senda Xtreme 2006
Locatie: De Heen

Re: Derbi DRD CUSTOM Racing 2009/2010 (UPDATE + EIGEN DESIGN

Ongelezen bericht door JJDerbi »

Ziet er leuk uit :thumbup: !
Gas erop.
Daantjeuuuu
Pro tuner
Berichten: 1144
Lid geworden op: zo 17 jun 2012, 22:22
Vervoersmiddel: Derbi senda drd
Locatie: huizen

Re: Derbi DRD CUSTOM Racing 2009/2010 (UPDATE + EIGEN DESIGN

Ongelezen bericht door Daantjeuuuu »

heb je de rechter demper wel omgelast?
daarmee bedoel ik de ophanging
op orginele dempers zijn ze expres meer op de rechter kant van de demper gelast vanwege je band
als je hem niet aan de andere kant last staat die scheef en komt je band er tegen aan als er iemand achterop zit
heb zelf ook de ophangingen moeten verlassen op mijne
Afbeelding
Timmerman101 schreef:Planking with Derbi's
Plaats reactie