Ik ben joren en woon in België, en ik heb een tijdje geleden de brommer van daan22 gekocht, de meeste van jullie zullen deze wel kennen. Hierbij een kleine ''geschiedenis'' van wat ik er al allemaal mee heb gedaan, niet alles zal in de juiste volgorde staan en ik zal ook wel een paar dingen vergeten zijn

Hier een paar foto's van hoe ik hem ongeveer kocht in het begin:

Achteraf bekeken vond ik hem toch niet zo mooi met al die rode accenten, afgezaagd spatbord, blauwe ketting, blauw schakelpootje..
Toen ik hem kocht was de setup:
mhr 80
dellorto 21
vl6
mvt premium
scr corse
Ik kende toen nog niet heel veel van 2takt want had hiervoor altijd met 4takt bezig geweest, nu ik was al een tijdje opzoek naar een betrouwbare snelle derbi want had toen niet zo heel veel zin om te sleutelen en wou gewoon rijden, dus ik had het topic van daan22 al een paar keer doorlezen en dacht dat hij er wel verstand van had.
ding reed echt niet plezant, schokte heel hard op lage toeren, kon geen constante snelheid aanhouden en hij reed ook totaal niet hard, ik werd zonder moeite ingemaakt door een dr 70 met 17.5

na een tijdje kwam ik dit tegen:

cilinder en kop waren nog perfect, dus deze maar verkocht en terug de originele cilinder gestoken, ook maar meteen die lelijke blauwe ketting en tandwielen vervangen door een regina ketting , ook origineel schakelpootje en normaal achterspatbord gekocht

wou na een tijdje toch wat meer koppel dus en dmp 70 gekocht en gemonteerd,

maar reed ook weer niet hoe het zou moeten dus samen met een maat even naar de mvt gekeken, deze stond op 0.4 voorontsteking, ik vermoed dat dit te vroeg was en dat dat het schokkige rijden veroorzaakte, na een tijdje een originele ontsteking kunnen regelen eropgezet en ja hoor ding trok een pak beter op en ging een pak harder, ik had geen zin meer om de mvt goed af te stellen omdat ik toch maar met dmp 70 reed, dus deze maar verkocht.

Maar heb nog veel meer problemen gehad met deze brommer, kort samengevat:
radiator lekte ook een beetje maar die begon steeds meer te lekken, na de radiator eraf te halen bleek dat daan een te lange vijs had gebruikt om hem te bevestigen en zo een gat in de radiator had gemaakt.

Er zat een mega lange vijs door de prolink waardor de ketting er steeds tegenklapte.
5 keer een platte achterband in 2 weken

olieaflaatbout zat vastgeplakt met loctite,
Er zat speling op de krukas ( achteraf gehoord dat er c4 lagers inzaten)
wiel en balhoofdlagers verrot.
enzovoort kortom brommer heeft al meer stilgestaan dan gereden.

hier nog enkel foto's van toen hij wel reed,

nu ben ik een tijdje geleden begonnen met alle problemen deftig op te lossen en alles weer vers te maken en dingen die mij storen aan te pakken.
uitlaat was aardig verroest door strooizout en regen.

dan na het opknappen voor de eerste keer:

ook achterbrug gepolijst,

rode prolink opgeschuurd en nieuwe lagers:

wat random foto's:

rommel

Ik ging men brommer toch niet meer dagelijks gebruiken en wou weer wat snellers, en heb onlangs het kaal hebo blokje van sander gekocht en erin gehangen,

heb nog veel meer foto's maar zal maar tot het resultaat komen zeker

hier het voorlopige resultaat hij is nog niet helemaal af,
brommer rijdt eindelijk terug sinds gisteren

grtz