Krukassen

Gegevens verzamelt over oa. uitlaten, ontstekingen, krukassen, handboeken etc.
Gebruikersavatar
KREGO
Pro tuner
Berichten: 1313
Lid geworden op: za 16 okt 2010, 17:12
Vervoersmiddel: derbi parmakit 110cc'tje
aerox stage 6 racing 12p
Locatie: belgië

Krukassen

Ongelezen bericht door KREGO »

Krukassen

In dit topic kunnen jullie je ervaringen en kennis kwijt over krukassen
Parmakit 110cc @ derbi
mede mogelijk gemaakt door:
http://weschung.hyves.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://istuning.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
amanoh
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: zo 17 okt 2010, 21:11
Locatie: Manderveen

Re: Krukassen

Ongelezen bericht door amanoh »

Doppler endurance,

sterke krukas voor een superscherpe prijs!

let op bij aankoop, neem wel de race versie! dus de endurance!
- Uitlaatopknapservice
- Groot aanbod 2e hands uitlaten
- Groot aanbod nieuwe uitlaten
Gebruikersavatar
napster
Schakelrijder
Berichten: 165
Lid geworden op: do 20 jan 2011, 20:04

Re: Krukassen

Ongelezen bericht door napster »

Polini krukas Derbi Senda(EBE)
Afbeelding
Dit is met Malossi MHR/Metrakit Pro Race en Bidalot een van de betere krukassen. Polini staat bekent voor hun producten met een enorme kwaliteits eis (Bijvoorbeeld hun bijna onverwoestbare evo cilinders voor scooters)

-De krukas is opgevuld met plastic/teflon.
-Smeergatjes in small-end voor smering naaldlager
Deze krukas is geschikt voor alle setups.

Prijs € 195,95 @ Scootparts.nl


Metrakit Pro race krukas Derbi Senda(EBE)
Afbeelding
Deze krukas is misschien wel een van de meest gebruikte krukas bij veel derbi's(bij de snellere derbi's) Wordt gebruikt bij de Derbi Senda supermotard klasse (Nederlands kampioenschap),ik heb de krukas zelf ook en is erg netjes afgewerkt,en ook hier net zo als bij de polini as zijn er plastic/teflon stukken in de wangen gezet

-Smeergaatjes in small-end voor smering naaldlager

Deze krukas is geschikt voor alle setups

Prijs € 225,- @ Scootparts.nl

Malossi MHR Krukas Derbi Senda(EBS050)
Afbeelding
Malossi maakt al jaren lang veel producten van top kwaliteit, Deze krukassen zijn bij ons Nederlandse derbi rijders niet zo populair maar dat komt alleen door de prijs. Deze as heb ik niet in het echt gezien maar ik heb genoeg malossi krukassen in mijn handen gehad en het is prima spul wat wel wat kan hebben.

Eigenschappen(volgens fabriek)

-Uitgebalanceerd tot 16.000 rpm
-Verkoperde drijfstang
-Tot 5 keer gehard(warme behandeling,daardoor wordt metaal sterker,maar ook brosser)
-Smeergaatjes in small-end voor smering naaldlager

Deze krukas is geschikt voor alle setups

Prijs €285,- @ Scootparts.nl


Conti CRX Krukas Derbi Senda
Afbeelding
Deze krukas ken ik alleen van de foto's ik vind het zelf er niet zo netjes uitzien vergeleken met de Malossi/Metrakit/Polini.

De krukas op de foto is er echt een voor een Derbi GPR (te zien aan 1 kruktap die recht is en 1 die conisch is)

-Geen smeergaatjes in smal-end
-erg triest naaldlagertje op de foto
(neem aan dat die er bij zit voor die prijs...)

In ieder geval geschikt voor standaard setup.. Ik weet niet of ik hier een zware setup op zou toepassen..

Prijs €317,- @ Tiben.nl


Bidalot (normale) krukas Derbi Senda (EBE)
Afbeelding
Bidalot is bekend voor zijn producten(snel maar ook bekend voor hun erg hoge prijs) Dit is de instap krukas in hun assortiment. De foto is redelijk klein en vaag dus ik kan moeilijk op de foto oordelen...

Deze krukas is in iedergeval geschikt voor hoogtoerige 50's en krachtige laagtoerige 70's

Prijs €216,-


Bidalot Racing Krukas Derbi Senda (EBE)
Afbeelding
Deze krukas wordt in de race gebruikt, en er zijn 2 versies van,namelijk 1 met een 85mm drijfstang en een uitvoering met een 90mm drijfstang.( 85mm drijfstang is orgineel ook)

Met een 90mm drijfstang moet je wel je cilinder ophogen(dmv ophoogplaatje) Andere cilinderkop en je timing van je poorten moeten aangepast worden, het voordeel hier van is dat je minder toeren draaid maar relatief meer koppel creëert(met deze krukas maak je cilinder inhoud er niet groter van!)

-GEEN smeergaatjes small-end
-Opgevuld met Plastic/teflon

Deze krukas is geschikt voor alle setups

Prijs €345,- @ Tiben.nl
Drive It Like You Stole It
http://bit.ly/2koQiW9[url][/url]
Gebruikersavatar
Daan
Beheerder
Berichten: 4446
Lid geworden op: do 14 okt 2010, 21:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD Racing
Contacteer:

Re: Krukassen

Ongelezen bericht door Daan »

Doppler ER1/Endurance
De Doppler ER1, ook wel Endurance genoemt, is een erg fijne en relatief goedkope vervangings krukas. Kan de gemiddelde 50cc en laagtoerige 70cc en 80cc cilinders wel aan. Zelf heb ik deze krukas ook wel eens op een Malossi MHR TEAM 80cc gereden zonder problemen. Advies is om een Malossi Naaldlager aan te schaffen, omdat de meegeleverde naaldlagers van slechtere kwaliteit zijn en willen dus wel eens kapot lopen.

Pro's
- Goedkoop
- Mooie vervanings krukas

Con's
- Standaard slecht naaldlager
- Big-end niet van hoogwaardige kwaliteit.

Afbeelding

Doppler Race
Goede krukas, word vaak gebruikt bij hoogtoerige 50cc, 70cc, en 80cc cilinders. Bestand tegen zo'n 18.000 rpm. Relatief goedkoop en een bekend merk. Te herkenen aan de blauwe vuldoppen en de nikkel kleurige drijfstang. Ook hier adviseer ik een Malossi Naaldlager.

Pro's
- Goedkoop
- Sterke krukas

Con's
- Meegeleverd naaldlager

Afbeelding

Rito
Sterke en goedkope krukas, kan veel toeren hebben en zijn netjes afgewerkt. Helaas zijn deze alleen voor het Oud Type model te krijgen (Senda en GPR) en niet voor Nieuw type (D50b0)

Pro's
- Goedkoop
- Sterke krukas

Con's
- Niet voor nieuw type blok te krijgen

Afbeelding

MVT normale slag krukas
MVT krukas met de normale slag is een prima krukas voor normaal en race doeleinde. Zijn gunstig geprijsd en van prima kwaliteit. Afwerking kan op sommige puntjes beter.

Pro's
- Sterk
- Gunstig geprijsd

Con's
- Afwerking kan beter

Afbeelding

MVT 43mm slag krukas
De 43mm slag krukas is een leuke krukas voor oa. de BRK 85cc cilinder. Zijn van prima kwaliteit en gunstig geprijsd. Deze krukas kan ook gebruikt worden met een 50cc, 70cc of 80cc cilinder. Hiermee kun je meer inhoud creëren. Hier is wel een ophoogplaat voor nodig of, op de juiste manier de cilinder aanpassen (kop, voet etc.)

Pro's
- Sterk
- Gunstig geprijst
- Leuk om meer inhoud en koppel te creëren

Con's
- Afwerking

Afbeelding

MVT 44.8mm slag krukas
Zelfde verhaal als ander MVT krukassen. Deze krukas past bij de MVT 80cc of MVT 90cc cilinder. Kan ook gebruikt worden om meer inhoud en koppel te creëren dmv. een ophoogplaat.

Pro's
- Sterk
- Gunstig geprijst
- Leuk om meer inhoud en koppel te creëren

Con's
- Afwerking

Afbeelding
Plaats reactie