Cilinders
-
- Banden plakker
- Berichten: 11
- Lid geworden op: vr 19 apr 2013, 22:00
- Vervoersmiddel: derbi x-treme 70cc derbi x-treme 50cc
- Locatie: maurik
Re: Cilinders
ik wou een redelijk leuke snel betaalbaar blokje maken door eem airsel 70cc yasuni r2
17,5 mm dellorto
wat is de snelhijd wat ik daar mee haal ongeveer graag idee tips of zo
mvg rowdy
17,5 mm dellorto
wat is de snelhijd wat ik daar mee haal ongeveer graag idee tips of zo
mvg rowdy
Het Leven Is Hard Maar Ik Ga Harder
- ron
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 17:17
- Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
- Locatie: Rijsbergen
Re: Cilinders
Mijn derbi is voor dagelijls gebruik, mij huidige school ligt aan mij kant van de stad (breda) maar volgend jaar moet ik naar de andere kant en is het elke week wrs wel raak met rollerbank. Daarom wil ik mijn barikit 50 vervangen voor een andere vervangingscilinders maar wat is dan de beste keus om de top zo laag mogelijk te houden (max 64) en nog wel fatsoenlijk doortetrekken zonder overtoeren?
Setum momenteel van mij derbi x-race 2008
Technigas e-nox
Barikit 50 alu
14mm carb met iets van 90 sproeier
Uitlaat wil ik graag behouden, maar de std 17,5 carb kan er gerust terug op als dat nodig is.
Mvg. Ron
Setum momenteel van mij derbi x-race 2008
Technigas e-nox
Barikit 50 alu
14mm carb met iets van 90 sproeier
Uitlaat wil ik graag behouden, maar de std 17,5 carb kan er gerust terug op als dat nodig is.
Mvg. Ron
- ron
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 33
- Lid geworden op: vr 06 apr 2012, 17:17
- Vervoersmiddel: Derbi X-race '08
- Locatie: Rijsbergen
Re: Cilinders
met twv 13/53 is de 110 wel te halen0344racing schreef:ik wou een redelijk leuke snel betaalbaar blokje maken door eem airsel 70cc yasuni r2
17,5 mm dellorto
wat is de snelhijd wat ik daar mee haal ongeveer graag idee tips of zo
mvg rowdy
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: do 14 mar 2013, 19:40
- Vervoersmiddel: Derbi extreme 2009
Re: Cilinders
rij derbi extreme 2009
mhr 50
yasuni r2
delorto 17,5 spr: 104
edurace krukas
op auto teller 115
mhr 50
yasuni r2
delorto 17,5 spr: 104
edurace krukas
op auto teller 115

-
- Banden plakker
- Berichten: 3
- Lid geworden op: di 26 feb 2013, 18:44
- Vervoersmiddel: derbi senda sm
Re: Cilinders
is een doppler vortex een aanrader of niet?
op internet staat: een snelle cilinder, maar dat zegge ze al gauw om het te verkopen.
graag meer info dus
?
op internet staat: een snelle cilinder, maar dat zegge ze al gauw om het te verkopen.
graag meer info dus

-
- Moderator
- Berichten: 2364
- Lid geworden op: do 11 nov 2010, 20:38
- Vervoersmiddel: Derbi Senda DRD03 Supermoto Project 2.0 SOLD
DERBI XTREME PRORACE 2 Crosser SOLD
Renault Clio 1.2 16v SOLD
DERBI SENDA MVT 90 Hypersessoins BROKEN
Derbi Senda BRK 88 BIGBORE SOLD
BMW E36 320i COUPE - Gallery: http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=10&t=4949
- Locatie: Beesd
Re: Cilinders
We gaan hier geen setups posten , cylinders aanraden en dergelijke daar is het topic voor
Blokrevisie en Carters Bewerken:http://www.derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=14&t=5568
-
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: ma 10 jun 2013, 18:18
- Vervoersmiddel: Derbi DRD EVO
- Locatie: Den Ham
Re: Cilinders
Heeft er iemand misschien een advies voor mij?
Ik ga binnenkort mijn zuiger vervangen en zit ook aan een nieuwe cilinder te denken, ik wil graag een laag toerige (50cc) ivm begrenzing. Ik ben op zoek naar een cilinder die goed trekt (ik wil nu vooral wat meer trekkracht), ik heb nu een top van 79 gewoon en 83 plat er op liggen met orgineel spul. Heb alleen m'n uitlaatbocht ontgrensd en passend gemaakt voor een dubbele Leovince V6 uitlaat. Ik wil graag deze top behouden (iets harder mag natuurlijk ook, zo lang hij maar dmv een eurobegrenzer 62 gaat net zoals nu).
Ik heb een evo uit 2010 dus met nieuw type blok.
Welke cilinderkit zouden jullie me aanraden? En welke is een goedkoop alternatief?
Zou je ook dmv alleen een andere zuiger (merk?) wat meer trekkracht kunnen krijgen?
Eventueel nog andere tips om meer trekkracht te krijgen?
Alvast bedankt
Ik ga binnenkort mijn zuiger vervangen en zit ook aan een nieuwe cilinder te denken, ik wil graag een laag toerige (50cc) ivm begrenzing. Ik ben op zoek naar een cilinder die goed trekt (ik wil nu vooral wat meer trekkracht), ik heb nu een top van 79 gewoon en 83 plat er op liggen met orgineel spul. Heb alleen m'n uitlaatbocht ontgrensd en passend gemaakt voor een dubbele Leovince V6 uitlaat. Ik wil graag deze top behouden (iets harder mag natuurlijk ook, zo lang hij maar dmv een eurobegrenzer 62 gaat net zoals nu).
Ik heb een evo uit 2010 dus met nieuw type blok.
Welke cilinderkit zouden jullie me aanraden? En welke is een goedkoop alternatief?
Zou je ook dmv alleen een andere zuiger (merk?) wat meer trekkracht kunnen krijgen?
Eventueel nog andere tips om meer trekkracht te krijgen?
Alvast bedankt

-
- Beginnende Derbi fan
- Berichten: 29
- Lid geworden op: di 21 mei 2013, 23:24
- Vervoersmiddel: derbi senda sm drd racing 2008
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12111
- Locatie: sint-katelijne-waver
Re: Cilinders
Heeft iemand ervaring met een TNT vervangings cilinder?
Heb in de week een vastloper gehad door krukaslager dat stuk liep nu word men
Blok gereviseert en de bromboer kon niet meer aan een airsal 50cc
Raken , ik ben bang dat de cilinder totaal geen vermogen gaat hebben
Heb in de week een vastloper gehad door krukaslager dat stuk liep nu word men
Blok gereviseert en de bromboer kon niet meer aan een airsal 50cc
Raken , ik ben bang dat de cilinder totaal geen vermogen gaat hebben
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 16 mar 2015, 19:44
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme-Sm 2009
Top Performance 50 NT
Heeft iemand ervaring met deze cilinder?
Top Performance 50cc Nieuw Type blok.
Ik heb deze cilinder gezien bij twins in Nuenen. De man achter de bali vertelde mij dat het een snelle duurzame stalen cilinder is. De cilinder zag er op het oog heel goed uit.Ik wil die cilinder misschien kopen voor op mijn Senda. Heeft iemand er ervaringen mee?
Alvast bedankt.
Setup:
Krukas Doppler Endurance RACE Derbi NT
Originele Carb 17,5mm ontgrenst
Gianelli Conti
Originele Luchtfilter ontgrenst
Top Perf. 50cc NT ?????
link:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
Top Performance 50cc Nieuw Type blok.
Ik heb deze cilinder gezien bij twins in Nuenen. De man achter de bali vertelde mij dat het een snelle duurzame stalen cilinder is. De cilinder zag er op het oog heel goed uit.Ik wil die cilinder misschien kopen voor op mijn Senda. Heeft iemand er ervaringen mee?
Alvast bedankt.
Setup:
Krukas Doppler Endurance RACE Derbi NT
Originele Carb 17,5mm ontgrenst
Gianelli Conti
Originele Luchtfilter ontgrenst
Top Perf. 50cc NT ?????
link:
http://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en- ... ousPage=lr
-
- Banden plakker
- Berichten: 5
- Lid geworden op: ma 16 mar 2015, 19:44
- Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme-Sm 2009
Re: Cilinders
Ik heb de Top Performance 50cc cilinder inmiddels gemonteerd en ingereden.
Deze gietijzeren cilinder is langzamer dan de originele cillinder. Dit komt omdat deze maar 11.000Rpm aankan en de originele (met mijn conti) 12500Rpm aankon. De trekkracht (koppel) is wel verbeterd. Je hebt vanaf de 8.000Rpm echt flinke trekkracht.
Hij rijd nu 75- echt km/h Ipv 85km/h met originele cilinder. Maar zoals gezegd is de trekkracht beter.
Echter heb ik de cilinder gemonteerd zonder mijn carter aan te passen. De spoelpoorten van de cilinder zijn namelijk net wat groter dan die van je carter(origineel). Als je deze op maat maakt voor je cilinder zul je denk ik wel beter resultaat krijgen.
Samenvatting: Top Performance 50cc is een (laagtoerige) cilinder voor dagelijks gebruikt met veel trekkracht. De cilinder is duurzaam.
Maar wil je echt lekker optrekken haal dan een Alu Cilinder. lekker hoogtoerig. Dan heb je onderin de toeren geen trekkracht maar als je gaat, ga je ook echt!
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
Deze gietijzeren cilinder is langzamer dan de originele cillinder. Dit komt omdat deze maar 11.000Rpm aankan en de originele (met mijn conti) 12500Rpm aankon. De trekkracht (koppel) is wel verbeterd. Je hebt vanaf de 8.000Rpm echt flinke trekkracht.
Hij rijd nu 75- echt km/h Ipv 85km/h met originele cilinder. Maar zoals gezegd is de trekkracht beter.
Echter heb ik de cilinder gemonteerd zonder mijn carter aan te passen. De spoelpoorten van de cilinder zijn namelijk net wat groter dan die van je carter(origineel). Als je deze op maat maakt voor je cilinder zul je denk ik wel beter resultaat krijgen.
Samenvatting: Top Performance 50cc is een (laagtoerige) cilinder voor dagelijks gebruikt met veel trekkracht. De cilinder is duurzaam.
Maar wil je echt lekker optrekken haal dan een Alu Cilinder. lekker hoogtoerig. Dan heb je onderin de toeren geen trekkracht maar als je gaat, ga je ook echt!
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
-
- Banden plakker
- Berichten: 2
- Lid geworden op: zo 30 apr 2017, 21:05
- Vervoersmiddel: Derbi Gpr 50 2007
Re: Cilinders
Hallo daar,
Ik heb recent een Derbi Gpr 50 uit 2007 gekocht als projectje, en wij hebben geconstateerd dat de gehele cilinderkit vervangen moet worden, nu zit ik te twijfelen tussen een 50cc Airsal kit(€150) voor D50B0 en een 50cc Naraku kit(€80). Nu hoor en lees ik overal wel dat airsal wel redelijke kwaliteit is maar ik hoor en lees maar weinig over Naraku, is het die geld besparing waard? Of kan ik beter gewoon een airsal kopen om een miskoop te voorkomen? Ik heb trouwens zo goed mogelijk gezocht al op dit forum, maar ben hier nog niet zo bekend dus als ik iets verkeerd doe kunt u er mij op wijzen.
Ik heb recent een Derbi Gpr 50 uit 2007 gekocht als projectje, en wij hebben geconstateerd dat de gehele cilinderkit vervangen moet worden, nu zit ik te twijfelen tussen een 50cc Airsal kit(€150) voor D50B0 en een 50cc Naraku kit(€80). Nu hoor en lees ik overal wel dat airsal wel redelijke kwaliteit is maar ik hoor en lees maar weinig over Naraku, is het die geld besparing waard? Of kan ik beter gewoon een airsal kopen om een miskoop te voorkomen? Ik heb trouwens zo goed mogelijk gezocht al op dit forum, maar ben hier nog niet zo bekend dus als ik iets verkeerd doe kunt u er mij op wijzen.
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 04 mei 2017, 15:16
- Vervoersmiddel: derbi DRD Racing limited edition 2008
Re: Cilinders
over naraku cilinder kits hoor ik ook niet veel maar volgens mij is airsal wel een degelijke cilinderkit voor het geld en ik denk dat het ook best lekker zal lopen met een redelijk hoogtoerige uitlaat
kortom: ik zou voor de airsal gaan als ik jouw was
maar het kan ook goed zijn dat ik erlangs zit hoor
kortom: ik zou voor de airsal gaan als ik jouw was

maar het kan ook goed zijn dat ik erlangs zit hoor

hard rijden of gewoon niet rijden
-
- Banden plakker
- Berichten: 15
- Lid geworden op: do 04 mei 2017, 15:16
- Vervoersmiddel: derbi DRD Racing limited edition 2008
Re: Cilinders
zal zo een top performance het ook goed doen op een leovince x fight?
want ik zoek zelf een een leuk cilindertje met aardig wat koppel omdat ik vind dat er toch maar weinig 70cc koppelcilinders zijn voor het NT bok.
want ik zoek zelf een een leuk cilindertje met aardig wat koppel omdat ik vind dat er toch maar weinig 70cc koppelcilinders zijn voor het NT bok.
hard rijden of gewoon niet rijden
- René Verburg
- Banden plakker
- Berichten: 12
- Lid geworden op: do 20 aug 2020, 14:21
- Vervoersmiddel: derbi senda xtreme sm 80cc malossi
derbi senda xtreme sm 50cc airsal
vespa piaggio ciao 50cc
gilera ice 70cc
piaggio zip 2000 80cc top performance
zelfbouw bobber gx160
buggy met gx120 blok - Locatie: WAARDER
Re: Cilinders
heeft iemand ervaring met top perforamance 50 cc ?
ik hoor t graag
voor ot derbi
ik hoor t graag
voor ot derbi

whop whop gas dr op
eyy ik ben René en spreek slecht 50cc
hoe ik derbi kom ? geen idee
eyy ik ben René en spreek slecht 50cc
hoe ik derbi kom ? geen idee