In dit topic kunnen jullie discussiëren over cilinders en jullie ervaringen delen.
DMP 50CC Nieuwe blok

DMP 70CC Nieuwe blokPrima vervangings cilinder. Slecht afgewerkt. Lijkt op de originele cilinder.

DR50Nog geen ervaringen.

DR70Gietijzeren cilinder. Erg slijtvast.

Airsal 50CCGietijzeren cilinder. Erg slijtvast

Airsal 70CCLeuke cilinder met vlinderpoort. Veel potentie tot tuning. Standaard wel slecht afgewerkt en staat vrij tam getimed.
Uitlaat: 178 graden
Inlaat: 142 graden
Blowdown: 18

Airsal 80CCDe 70cc versie, heeft een vlinderpoort maar zijn erg slecht afgewerkt. Heeft ook potentie om wat leuks mee te doen.

Polini EVO 50CCDe 50mm versie. Moet concurreren met de MHR80. Voordeel is dat deze wel een vlinderpoort heeft en ook aardig getuned kan worden.

Polini EVO 70CCDe EVO serie staat erom bekend zeer snel te zijn.
Uitlaatpoort: 180 graden
Inlaatpoort: 124 graden
Blowdown: 28 graden

Polini 75CC 50MMHeeft een ovale uitlaatpoort.

Athena 50CCGietijzeren cilinder met ovale uitlaatpoort.

Athena 70CCLeuke aluminium cilinder met aardige poorten.

Metrakit Pro Race 50CCLeuke aluminium cilinder met vlinderpoort. Zeer goede kwaliteit.

Metrakit Pro Race 70CCDe bekende Pro Race serie van Metrakit met gouden kop. Snelle cilinders met losse binnenkop. Alleen te gebruiken met de Metrakit Pro Race krukas voor 50CC aangezien deze een kleinere slag gebruikt. Waardoor die ook hoogtoeriger is. Kan eventueel ook op een andere krukas, dan is een ophoogplaat nodig.

Metrakit SP 50CCDe bekendste cilinder die er is. Gouden cilinderkop met losse binnenkop. Grote poorten. Lopen meestal vast op de belachelijk grote uitlaat poort. Erg rap in combinatie met de Metrakit Pro Race uitlaat. Word meestal rond de 18pk mee gescoord. Niet echt geschikt voor dagelijks gebruik.

Metrakit SP 70CCCilinder met veel tunings potentie.

Gilardoni 50CCZelfde verhaal als de 70CC.

Gilardoni 75CCStaan bekend als goede cilinders.

Malossi MHR 50CC ReplicaZelfde verhaal als de 50CC.

Malossi MHR 50CC TeamLeuke aluminium cilinders. Zijn vrij snel.

Malossi MHR 80CC (50MM)Verreweg de meest favoriete 50cc cilinder. Met losse binnenkop en mooie timingen is het een top cilinder. Erg snel, misschien wel de snelste 50CC die er is.
Uitllaatpoort: 195 graden
Inlaatpoort: 130 graden
Blowdown: 32,5 graden

Malossi MHR 80CC Replica (50MM)Leuke cilinder niet de snelste heeft leuk koppel onderin. Zeker één van de leukste straat cilinders die er zijn.

Malossi MHR 80CC Team (50MM)Leuke cilinder. nog tammer dan de gewone MHR 50mm. Te herkennen aan de zuiger met dubbele zuigerveren.

Doppler 50CCLeuke cilinder met losse binnekop. Zeker een hele snelle cilinder.

Hebo Manston 50CCErg mooie cilinder! Vlinderpoort met veel tuning potentie!. XSH had pas nog 15pk uit zo`n cilinder gehaald. Wel even opletten hoe je hem koopt, want word vaak ook zonder kop aangeboden.

Hebo Manston 70CCLeuke cilinder, broertje van de Manston Racing. Vrij snel, beetje het idee van een Athena. heeft vlinderpoort etc.
Uitlaatpoort: 168 graden
Inlaatpoort/spoelers: 124 graden
Blowdown: 22 graden

Hebo Manston Racing 50CCLeuke cilinder, vlinderpoort etc. Vergelijkbaar met de Athena. Erg leuke cilinder dus.

Hebo Manston 2 70CC RacingErg snel. Met vlinderpoort en te herkennen aan de koperen binnenkop. Maakt gebruik van een platte zuiger in plaats van een bolle zuiger. Worden niet meer gemaakt. Staan bekend om hun slechte wand, lieten vaak na enkele KM `s los.
Hebo Manston Revolution 70CCErg snel met vlinderpoort ook te herkennen aan de koperen losse binnenkop. Met de juiste uitlaat etc word er vaak zo’n 18pk mee gescoord, maar is zeker nog meer uit te halen.
Hebo Manston 70CC Pata NegraSnelle 70cc cilinder. Heeft de gewone Manston opgevolgd. Heeft ook een vlinderpoort etc en koperen losse binnenkop. Is te herkennen aan de rode cilinderkop.

Erg snelle cilinder. Is de “home tuned” versie van de Revolution. Te herkennen aan de zwarte cilinderkop.