drd extreme

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
robooh
Schakelrijder

drd extreme

Ongelezen bericht door robooh »

na een goed ongeluk meegemaakt te hebben, kon ik een echte drd 2003 kopen welke ik heb gebruikt voor onderdelen omdat er een wok opzat en het blok eigenlijk gereviseerd moest worden. deze heb ik daarna met winst verkocht.

zoals hij was toen ik em kocht met een vastloper waarmee die jongen op zn bek is gegaan(derbi senda xtreme 2009):
Afbeelding
toen klopte er visueel al niks aan de derbi, hij had oud type xrace kappen, een xtreme toerenteller..

hierna heb ik zelf een ander blok eronder gehangen in augustus voor het eind van de zomervakantie(overgekocht van de bekende atilla op marktplaats)(ot blok)
Afbeelding

toen op 4oktober een ongeluk gehad waarbij ik met geheugenverlies, open kin, en nog wat wonden 2dagen in het ziekenhuis heb mogen logeren.

brommer was meegenomen voor technisch onderzoek omdat ik letsel heb opgelopen. vreemd genoeg had ik mazzel dat mijn uitlaat helemaal gescheurd en verbogen was waardoor ze em niet konden starten. ik heb em met cilinder en carb in een zak teruggekregen.

toen omdat ik dacht dat me brommer helemaal dood was, gezorgd voor een donor, bleek later dat me voorvork en alles nog helemaal goed waren.

Afbeelding

Afbeelding
ik ben van plan om een koplamp van een drd evo te kopen en erop te zetten. waarschijnlijk gaat dit net passen omdat me koplamp door het verdeelstuk van de voorremleidingen niet verder omlaag kan.
Afbeelding

hebben jullie nog wat ideetjes?
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Re: drd extreme

Ongelezen bericht door Gooncy »

Een booskijker zou hem ook niet verkeerd staan denk?

Voor de rest is die erg netjes
DRD EDITION
robooh
Schakelrijder

Gooncy schreef:Een booskijker zou hem ook niet verkeerd staan denk?

Voor de rest is die erg netjes
bedankt!

ik kan met een vriend van me me oude handkappen( die niet in mijn stuureinde passen :( ) ruilen tegen een originele drd evo limited koplamp, die komt dan in de plaats voor de huidige. dit zou wel moeten passen denk ik aangezien ik me koplampkap niet te laag kan zetten door het verdeelstuk voor de remleiding
julian
Tuner
Vervoersmiddel: derbi sm x-race 2006 (verkocht)
derbi DRD racing rood 2009 (verkocht)
derbi DRD evo 2010
tomos flexer 2006 (in beun stand)

Ongelezen bericht door julian »

netjes, ik zou zeggen probeer het ,maar met dat lipje op de evo koplamp hmmm.....
robooh
Schakelrijder

julian schreef:netjes, ik zou zeggen probeer het ,maar met dat lipje op de evo koplamp hmmm.....
ja ik snap je, maar als ik het 'gat' opmeet, kom ik ongeveer op 3 cm ruimte,dus met dat lipje kan ik dat mooi opvullen. en als ie te lang is, dan zou het misschien een cm zijn en zaag ik em gewoon af :emo:

verder zit ik te denken wat ik er nog meer aan kan veranderen...
met de nieuwe koplamp heb ik geen knipperlichten meer dus daar knapt ie ook al van op.
momenteel staat ie bij een zaak voor me achterrem, of het gebrek eraan, ik wilde em laten reviceren en had zelf een setje gehaald:ajp achterrem revisie setje 25x13 op josdijkman, dus die man wil em maken, zegt ie dat ie blijft lekken, en dan die rubbere ringen om de zuigers uitedroogd zijn, is ie 2uur mee bezig geweest en nog niks mee opgeschoten.. nu wil hij dus de goede bestellen en dan moet het goed zijn, maar het gaat me wel iets van 140 euro kosten, als ik het had geweten had ik een nieuwe klauw gekocht(130euro)
het eerste wat ik daarna wil doen, wanneer ik weer werk heb :thumbdown: is me voorremschijven vervangen, deze stotteren enorm,dus zijn zeer waarschijnlijk krom, het worden dan wel goedkope schijven,misschien zelf van die universele, weet alleen niet welke maat ze moeten zijn?
hierna moet er een nieuwe cilinder komen.. er stroomt olie uit me demper als een waterval, dus zijn dus waarschijnlijk me zuigerveren?

als bovenstaande allemaal gedaan is dan wil ik alleen nog een keer me kabelboom fixen, me accu laad namelijk niet op, maar als ik er een volle accu in doe dan werkt alles, voor ongeveer een dag.. en daarna is ie weer leeg en gaat het via me lichtspoel
miloir
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: DRD PRO 2007 / Octavia 2015

Ongelezen bericht door miloir »

het is geen viertakt dus olie uit je uitlaat ligt niet aan je zuigerveren,
misschien meng je te vet? even je oliepomp nakijken of de streepjes gelijk staan
als je zelf mengt is 1:45 vet zat.
robooh
Schakelrijder

miloir schreef:het is geen viertakt dus olie uit je uitlaat ligt niet aan je zuigerveren,
misschien meng je te vet? even je oliepomp nakijken of de streepjes gelijk staan
als je zelf mengt is 1:45 vet zat.
ooh oke, dat is toch beter, het is wel een leovince xfight, weet niet of die ook het bekende v6 kwaaltje heeft? me vorige uitlaat(standaard) had dit niet, nu is de cilinder er wel afgehaald door de politie en daarna weer opgezet door een scooterzaak samen met de nieuwe uitlaat.
ik zal, wanneer de derbi hier weer staat, even het oliepompkapje eraf halen om te kijken, me hele achterbrug word namelijk zwart na een ritje, zoveel olie komt er uit de demper
Coen_O
Tuner
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Ongelezen bericht door Coen_O »

Nette brommert man!
robooh
Schakelrijder

Coen_O schreef:Nette brommert man!
bedankt! veel werk aan gehad vind ik, nu nog steeds(helaas) maar ik ben der zuinig op, word dagelijks op naar school gereden etc, nu alleen nog onderhouden en geen nieuwe dingen meer mee doen,tenzij ik een drd brug met wiel en rem kan krijgen voor een prikkie, dan is dat het enigste. voor de rest alleen de remschijven vervangen en ooit nog een dr50 op.
Coen_O
Tuner
Vervoersmiddel: Beta RR 50 Track 2016
Derbi Senda SM DRD Racing 2015
Derbi DRD Racing 2010 [verkocht]

Ongelezen bericht door Coen_O »

Netjes! Veel succes
robooh
Schakelrijder

vond net wat oudere fotos, ook van me ongeluk, de schade ervan dan..
Afbeelding
zo kreeg ik em terug van het technisch onderzoek van de politie, dankjewel voor het demonteren EN monteren :clap:
Afbeelding
enigste beetje kapschade eigenlijk :blink:
Afbeelding

hier is de reden waarom ze me brommer niet konden testen op snelheid(gelukkig?)

Afbeelding
en de dag dat de donorbrommer(met wok) kwam, en dus ook mijn brommer, met alle schade nog(en een nieuwe xfight)

dit zijn alle fotos die ik eigenlijk nog heb, me moeder heeft er nog een paar op de plek zelf waar de politie fotos neemt enzo, waar me brommer ook tegen een paal staat neergezet.
en me eigen verwondingen natuurlijk,maar daar heb ik allemaal geen last meer van, kin lag open(gehecht, nu litteken, erg stoer :box: ),al me vingers lagen open op de bovenkant(niks meer van te zien),me rechterdijbeen een diepe schaafwond(soort van litteken,weefsel is wat donkerder daar) en een zware hersenschudding waardoor ik nu nog steeds niks meer weet van 4 oktober vanaf ongeveer 16:50 tot savonds een uur of 9 in het ziekenhuis, terwijl het ongeluk dus is gebeurd om 17:09
Gooncy
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi DRD Pro (sold)
Derbi DRD Edition 2004 (sold)
Gilera Citta 2001 (sold)
Derbi DRD Limited 85th 2005

Ongelezen bericht door Gooncy »

Dat chrome frame zou hem nog beter staan :wub:

Jammer van de wok.
DRD EDITION
miloir
Beginnende Derbi fan
Vervoersmiddel: DRD PRO 2007 / Octavia 2015

Ongelezen bericht door miloir »

ik heb ook een x-fight en uit mijn demper komt ook altijd wat olie,
veel aftermarket uitlaten doen dit wel maar Leovince staat hier inderdaad bekend om.

als je oliepomp goed staat en je sproeier niet veel te groot is,
niet te druk om maken gewoon af en toe een lapje er langs.

leuke senda, veel plezier er mee!
robooh
Schakelrijder

miloir schreef:ik heb ook een x-fight en uit mijn demper komt ook altijd wat olie,
veel aftermarket uitlaten doen dit wel maar Leovince staat hier inderdaad bekend om.

als je oliepomp goed staat en je sproeier niet veel te groot is,
niet te druk om maken gewoon af en toe een lapje er langs.

leuke senda, veel plezier er mee!
ik zal er binnekort even naar kijken, hij staat nu bij een brommerzaak voor me achterrem die het weer begeven had..
plezier heb ik er (bijna) altijd mee
EZ_R
Pro tuner
Vervoersmiddel: Derbi Senda Xtreme 2003

Ongelezen bericht door EZ_R »

Mocht ik ooit een ongeluk krijgen door schuld trap ik voortaan iig meteen m'n uitlaat krom. :lol:
DROP A GEAR AND DISSAPEAR
Plaats reactie