DRD Evo Gietwielen op Xtreme?

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
JvDRD
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 14:23
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM

DRD Evo Gietwielen op Xtreme?

Ongelezen bericht door JvDRD »

Ik wil graag onder mijn Derbi Xtreme gietwielen plaatsen van een DRD Evo.

Is dit redelijk makkelijk passend te maken of zou ik een andere achterbrug en/of voorvork moeten nemen? evt ook een andere tellerkabel had ik begrepen? Ik hoop dat iemand me kan vertellen of het passend te maken is en op welke manier.

Laat maar wat weten, alvast bedankt! :thumbup:
JvDRD
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 14:23
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM

Re: DRD Evo Gietwielen op Xtreme?

Ongelezen bericht door JvDRD »

Ik heb de velgen momenteel thuis liggen, ik moet een hoop aanpassen zie ik al wel.

Er moeten sws 12 mm lagers in ipv 15.
12x35x10 deze maat lagers heb ik begrepen.
Zouden deze lagers voldoen? http://www.amazon.com/LR201NPP-Track-Ro ... B002BBK1OG

Verder ben ik van plan mijn originele remschijven aan te passen aan de Drd evo naaf, Zodat ik mijn eigen remklauwen kan behouden. Dit zou wel moeten passen aangezien de achterbrug hetzelfde is. Voor ben ik misschien wel bereid mijn analoge teller afgesloten te laten om meer ruimte te creëren.

Maar deze ziet er veel anders uit als mijn xtreme schijven.
De remschijven zitten gemoteerd met 6 evenredige gaten zoals hieronder.
Afbeelding

Misschien ga ik wel andere schijven kopen maar welke hebben de juiste montage gaten en een diameter van 260mm voor en 218 achter?

Zou zoiets kunnen passen en dan met 3 van de boutjes gemonteerd? of klopt de binnenmaat helemaal niet?https://www.m2trading.com/nl/webshop/fr ... achter-tnt

Dus als iemand ervaring met mij kan delen zou dat heel erg gewaardeerd worden.
Gebruikersavatar
nielstheto
Pro tuner
Berichten: 1330
Lid geworden op: zo 08 apr 2012, 18:04
Vervoersmiddel: Derbi SENDA R X-Treme '02(sold)
Locatie: ergens in gelderland

Re: DRD Evo Gietwielen op Xtreme?

Ongelezen bericht door nielstheto »

die lagers zijn zeker goed !

voor remschijven gewoon naar de bromboer gaan die heeft ook van die tekeningen etc die kunnen precies vertellen welke je nodig zal hebben
Afbeelding
Project Senda R X-Treme '02 (DnC)
ebervanroij
Pro tuner
Berichten: 871
Lid geworden op: zo 07 sep 2014, 23:51
Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001

Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002
Locatie: Helden, Limburg

Re: DRD Evo Gietwielen op Xtreme?

Ongelezen bericht door ebervanroij »

Kan je niet gewoon een complete evo voorvork met velg erin zetten? En hoe zit het dan met de km teller? Want evo is digitaal en xtreme analoog. En kun je achter gewoon een evo velg met een 15mm as erinzetten? En hoe zit het dan met de remmen?
Afbeelding
JvDRD
Banden plakker
Berichten: 9
Lid geworden op: do 12 mar 2015, 14:23
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM

Re: DRD Evo Gietwielen op Xtreme?

Ongelezen bericht door JvDRD »

Ik ben momenteel opzoek naar een Evo voorvork om de velg erin te zetten. (dus als iemand een evo voorvork in de aanbieding heeft laat me iets weten!) Het enige wat is me afvraag; wat is het verschil tussen een analoge en digitale teller aandrijving? volgens mij zijn de aandrijvingen niet heel veel verschillend!

Achter heb ik de velg er al ingehad en het moet wel pas te maken zijn. Echter zal ik op mijn evo achtervelg een andere 218mm remschijf moeten monteren zodat ik mijn xtreme remklauw kan behouden. Dan is het alleen andere afstandbusjes afdraaien op het werk en achter past het.

Dus momenteel ben ik opzoek naar een evo voorvork!
Plaats reactie