Stralen + Coaten

Hier kun je alle vragen en opmerkingen kwijt over uiterlijk en styling op brommer (Derbi) gebied.
joeyl94
Schakelrijder
Berichten: 112
Lid geworden op: za 02 feb 2013, 23:54
Vervoersmiddel: derbi senda sm extreme 2005
Locatie: gaanderen

Stralen + Coaten

Ongelezen bericht door joeyl94 »

beste mensen,

Ik heb verschillende bedrijven een bericht gestuurd met de vraag wat het kost om mijn frame + achterbrug te stralen en te coaten.
Nu krijg ik totaal verschillende prijzen die niet in de buurt komen van elkaar?

Bedrijf 1: €95 exl btw
Bedrijf 2: €175 incl
Bedrijf 3: €250 exl

Nu lijkt het me duidelijk dat ik voor bedrijf 1 ga, maar vraag me echt af waarom dit zo een verschil kan zijn?
Gebruikersavatar
Derbi95
Pro tuner
Berichten: 531
Lid geworden op: za 20 aug 2011, 01:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda Drd Racing, Opel Corsa 1.2 16v
Locatie: Naaldwijk, Westland

Re: Stralen + Coaten

Ongelezen bericht door Derbi95 »

wat maakt dat uit?
misschien andere manier van coaten
veel gebruik van coaten bij bedrijf 1 waar makkelijk je frame bij een seriewerk erbij kan zodat het kosten drukt
zo iets denk
JoostvanK
Beginnende tuner
Berichten: 230
Lid geworden op: ma 26 aug 2013, 22:28
Vervoersmiddel: Derbi senda xtreme sm '05

Re: Stralen + Coaten

Ongelezen bericht door JoostvanK »

Ja precies wat derbi95 zegt als je frame + achterbrug gewoon mee kan met ander werk dan hoeven ze niet apart jou onderdelen te coaten dus dat drukt inderdaad de kosten. Vaak ligt het er ook aan wat voor kleur je wilt speciaal kleurtje ben je vaak heel wat meer kwijt dan gewoon een normale kleur die bij dat bedrijf vaak voorkomt.
Robertje
Beginnende tuner
Berichten: 246
Lid geworden op: zo 20 okt 2013, 10:17
Vervoersmiddel: Mercedes

Re: Stralen + Coaten

Ongelezen bericht door Robertje »

Vaak hebben bedrijven niet zo vel zin om voor 1 frame de boel om te gooien en zijn ze daar gewoon niet voor uitgerust. Te veel gedoe zeg maar. Dan wordt het dus wat duurder.
Maar er is natuurlijk ook gewoon kwaliteit verschil. Heb een keer een frame laten coaten en stralen van een oude Honda MTX SH toen ik hem terug kreeg hadden ze bij het stralen een gat in het frame geblazen ( kan gebeuren was oud ding) maar die Eikel was daar dus gewoon overheen gaan coaten ipv ff bellen om het te laten lassen of het zelf even te lassen. Krijg ik een prachtig mooi frame terug met een gat van ca 5mm rond erin. En bedankt!
Het is pas echt crises als het bier op is!
Plaats reactie