cross kappen op derbi mogelijk?
cross kappen op derbi mogelijk?
Hallo beste derbi liefhebbers
ik ben nieuw bij derbi dus heb n vraagje
Kan ik bv ktm cross kappen op een derbi drd 2008 zetten?
want ik zie veel mensen met cross kappen het laat de derbi veel sportiever lijken maar heb geen idee welke cross kappen erop passen
https://www.google.be/search?hl=nl&site ... B800%3B533" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals in de link hierboven
vooral de achterkappen vind ik zeer mooi
moet daarom niet ktm zijn of eender wat maat zo dat het vanachter sportief lijkt zoals een echte cross
zou leuk zijn moesten jullie mij hiermee kunnen helpen
alvast bedankt
ik ben nieuw bij derbi dus heb n vraagje
Kan ik bv ktm cross kappen op een derbi drd 2008 zetten?
want ik zie veel mensen met cross kappen het laat de derbi veel sportiever lijken maar heb geen idee welke cross kappen erop passen
https://www.google.be/search?hl=nl&site ... B800%3B533" onclick="window.open(this.href);return false;
zoals in de link hierboven
vooral de achterkappen vind ik zeer mooi
moet daarom niet ktm zijn of eender wat maat zo dat het vanachter sportief lijkt zoals een echte cross
zou leuk zijn moesten jullie mij hiermee kunnen helpen
alvast bedankt
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Rieju RRX (sold)
Rieju SMX (sold)
Vivacity snor (sold)
2x Derbi DRD Racing '08 (sold)
Opel Corsa B (sold)
2x Rieju RS1 (sold)
Rieju MRX (for sale)
Speedfight 2 snor (sold)
Peugeot 207 1.6 vti - Locatie: Mierlo, Noord Brabant
Re: cross kappen op derbi mogelijk?
Kan wel, maar dan zal je de ophangpunten moeten aanpassen
"The ark was built by amateurs, but professionals built the Titanic"
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
Dat kan, maar ik ben sinds kort begonnen om me er echt in te verdiepen hoeveel werk dat is en geloof me, je bent er wel een tijdje zoet mee als je de complete kappenset van een crosser op je derbi wil zetten. Denk dat je beter eerst is kan zoeken op de forum naar het project van hondafreak.
D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
- Tuner
- Vervoersmiddel: Derbi drd racing Limited,
- Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=12071
En daar gaan heel wat uurtjes inzitten !JeroenvR schreef:Kan wel, maar dan zal je de ophangpunten moeten aanpassen
badboy1252 schreef:velglintje op de banden doen?
jony schreef:Banden zou ik niet doen, doe maar op de velgen.
-
- Beginnende tuner
valt mee hoor, je slijpt die plaat achter op je subframe er compleet, af, die stangen waar je zadel opzit, laat je want meer in een punt lopen, je last dat weer vast, achterop las je een stripje tussen je subframe buizen, nu hoef je alleen je achterkap wat te verzagen, je boort 2 gaten in het subframe waar de achterkap ophangpunten komen te zitten, nu zit je achterkap vast, 1 luchtfilterkap zaag je een stuk af, en die zitten ook vast in je achterkap, je radiateur kappen passen er zo op, aleen bij je radiateur en je watertank even een beugeltje maken, je voorspatbord en je koplamp past er zo op, en klaar is kees, mischien voor het extra mooie je zadel nog aanpassen zodat die mooi aansluit, maar die sluit al vrij netjes aan
ik lag uit: doek insmeren met 2 takt olie, achter je krukas drukken en krukas ronddraaien, voila je gruis ligt op je doek, derbi-ftl zet zichzelf voor schut
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
En dan valt de doek plotseling in je carter, kun je blokje ophalen om de doek eruit te halen
-
- Banden plakker
- Vervoersmiddel: Derbi senda extreme sm 2008
Kan je dat niet door een bedrijfje laten doen? Als je niet goed weet wat je gaat doen verneuk je misschien je brommer. 

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Dat is het halve idee achter dit forum geloof ik, vrijwel iedereen kloot en beunt aan z'n brommer en je brommer verneuken kan altijd, het zelf doen is toch juist het hele leuke deel?CM schreef:Kan je dat niet door een bedrijfje laten doen? Als je niet goed weet wat je gaat doen verneuk je misschien je brommer.

-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race SM 2007 (verkocht)
Derbi senda drd '04 OT (Verkocht)
Kawasaki KDX 125 '92 (verkocht)
Peugeot fox (wheeliemachine) (Verkocht)
Sparta Happy snor (verkocht)
Suzuki DR 125 SM 2010 (verkocht)
Yamaha XT600 43F (1984)
TM Racing 300 '06 - Gallery: http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=32&t=18813
Kijk, debeste snapt t helemaal! Als je t allemaal laat doen dan heb je veel minder t gevoel dat ie van jou is en als he zelf kloot leer je ook meer van en is wel handig voor als je later motor wilt rijden 

D25 schreef:WAJ AJ U CRYING
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Race 2006
Ik zeg niet dat het verneuken erbij hoort, maar het customizen en tunen en gewoon aanpassen naar eigen smaak is waarvoor vrijwel iedereen hier op het forum zit lijkt me, en de tegenslagen moet je erbij kunnen hebben. En als je niet weet wat je doet moet je vanzelfsprekend ook helemaal niet aan je frame gaan zagen 

- kristof
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: derbi senda sdr 2002
als je wat gezond verstand hebt, en het nodige gerief is het gewoon mogelijk hoor
JeroenvR schreef:Zitten daar ook gaten in?Ronnie1997 schreef:heb wel Tune R luchtfilter te koop