laat het een maand er netjes op zitten. daarna tik je er met een schroevendraaier een keer tegen aan dan komt het er al af. wacht je dan nog even komt het vanzelf wel
denk dat coaten de mooiste optie is maar het meeste werk en het duurste. anders gewoon motip setje halen en goed lakken
omdat veel mensen tegen het ontluchten en zo op zien. en het is veel werk in verhouding met het even van je schijf halen en spuiten. Echt veel werk is het niet nee, maar zo bedoelde ik het ook niet.
mij lijkt gewoon: blokje erafschroeven maar slangenshit laten zitten, en die goed afplakken, en de binnekant van het blokje ook goed afplakken daar waar ie tegen de remschijf aanzit. vervolgens met amoniak ontvetten, schuren met 600 of 800 en dan primer erop en dan paar keer de gewenste kleur eropspuiten, en evt. nog tusendoor schuren met 800.
Ik heb mijn remklauw eraf gehaald, schoon gemaakt met remmenreiniger , met een staalborstel erlangs gegaan, en met Rode schuurspons (Scotch Bright zoals het word genoemd in de autoschade) erlangs gegaan, en gespoten met de compressor.
Uiteraard de gaatjes en de delen waar het niet op hoort afplakken
Welke kant je ook opgaat, De kraai vliegt altijd naar het westen
Vinkie schreef:Misschien nog even aanvulling. Ik heb ook gewoon hittebestendige lak opgehaald en gewoon afgeplakt en gespoten met spuitbusje!
Misschien niet het allermooiste, maar op 2 meter afstand zie ik het niet hoor
En als het afbladdert of lelijk wordt pak ik weer een schuurpapiertje en de spuitbus en spuit ik hem weer. Wat kan het leven toch makkelijk zijn he.
lijkt mij ook ja. compressor heb je alleen nodig als je kappen wilt spuiten. zo'n klein remklauwtje zie je echt niet of je het wel of niet met spuitbus doe. denk alleen wel goed aan het ontvetten en schuren!
sorry dat ik dit oud topic weer naar boven haal maar ik heb er ook over zitten denken om mijn remklauwen te spuiten in het rood.
de voorste remklauw ziet er gemakkelijk uit om eraf te halen maar de achterrem helemaal niet het lijkt wel of ik mijn wiel er moet uithalen alvorens ik de remklauw kan loskrijgen. heb ik dit juist of zit ik er helemaal naast??