Hallo forumers,
Ik ben van plan binnekort het frame van mn Tomos te gaan spuiten, hoe kan ik het beste te werk gaan? Wat voor verf kan ik het beste hiervoor gebruiken en moet ik eerst nog grondverf doen?
Gr,
Derk
Frame spuiten?
-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2011 Special Edition
Tomos A35 (opknapper)
Puch Maxi S 80cc (sold)
Frame spuiten?
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson
― Jeremy Clarkson
-
- Pro tuner
- Vervoersmiddel: Derbi Senda X-Treme 50 SM 2005 (sold)
Rieju RRX 50 2006 (sold)
KTM RC125 2017 (sold)
Cagiva Raptor 125 2005 (sold)
Kawasaki Ninja ZX6R 2001
Ford Fiesta 1.4 2003 (sold)
Subaru Impreza WRX 2002 - Gallery: X-Treme 50 SM 2005 http://derbi-forum.nl/viewtopic.php?f=9&t=17321
Re: Frame spuiten?
Eerst schuur je met korrel 80 alles Mat, hier na met 180, 280, 360 na schuren.Derk_035 schreef:hoe kan ik het beste te werk gaan?
Spuiten (Grondverf)
Nu komt de Grondverf (Primer) dit kan met spuitpistool voor goede kwaliteit maar dit vereist enige ervaring en als je geen spuitpistool hebt kan het met spuitbussen (Minder kwaliteit)
geef weer eerste laagje dun en daarna en daarna 2 of 3 goede lagen
Dit weer opschuren met P500 en naschuren met een grijs Scotch Brite.
Let er wel op NIET door de lak heen te gaan
Spuiten (aflakken)
Je kan nu weer kiezen voor Spuitbussen (Motip) of met Spuitpistool op Luchtdruk(Spuitpistool geeft zo als gezegt beter resultaat maar dit is niet voor iedereen binnen bereik en heeft zoals gezegt enige ervaring nodig)
Nu ontvet je weer alles goed 2x en loop je het eventueel na met een kleefdoek.
nu eerste laagje dunnetje geven en daarna 2 lagen opbouwend dikker. als je weinig tot niet gespoten hebt eerst even oefenen en testen op ioets ouds.
je Het is aan te raden om er vervolgens een laagje blank over heen te doen voor bescherming, als veel je meer of veel glans kan je dit zelf nog toevoegen met meer lagen blank.
Blank is niet noodzakelijk omdat de Zinkspray al beschermt tegen oxidatie en roest.
Monteren
laat alles eerst een weekje harden voor je het in elkaar zet, en natuurlijk voorzichtig.
en de eerste week zeker nog niet poetsen
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewt ... f=41&t=372
staan genoeg how-to's op internet

Tussen elke laag een tijdje wachten en geduldig te werk gaan, spuitbus 30 cm van het frame af houden en in vloeiende bewegingen spuiten
Gewoon Motip lak oidDerk_035 schreef:Wat voor verf kan ik het beste hiervoor gebruiken
JaDerk_035 schreef:moet ik eerst nog grondverf doen?

-
- Beginnende Derbi fan
- Vervoersmiddel: Derbi Senda SM Xtreme 2011 Special Edition
Tomos A35 (opknapper)
Puch Maxi S 80cc (sold)
Re: Frame spuiten?
Thanks!ebervanroij schreef:Eerst schuur je met korrel 80 alles Mat, hier na met 180, 280, 360 na schuren.Derk_035 schreef:hoe kan ik het beste te werk gaan?
Spuiten (Grondverf)
Nu komt de Grondverf (Primer) dit kan met spuitpistool voor goede kwaliteit maar dit vereist enige ervaring en als je geen spuitpistool hebt kan het met spuitbussen (Minder kwaliteit)
geef weer eerste laagje dun en daarna en daarna 2 of 3 goede lagen
Dit weer opschuren met P500 en naschuren met een grijs Scotch Brite.
Let er wel op NIET door de lak heen te gaan
Spuiten (aflakken)
Je kan nu weer kiezen voor Spuitbussen (Motip) of met Spuitpistool op Luchtdruk(Spuitpistool geeft zo als gezegt beter resultaat maar dit is niet voor iedereen binnen bereik en heeft zoals gezegt enige ervaring nodig)
Nu ontvet je weer alles goed 2x en loop je het eventueel na met een kleefdoek.
nu eerste laagje dunnetje geven en daarna 2 lagen opbouwend dikker. als je weinig tot niet gespoten hebt eerst even oefenen en testen op ioets ouds.
je Het is aan te raden om er vervolgens een laagje blank over heen te doen voor bescherming, als veel je meer of veel glans kan je dit zelf nog toevoegen met meer lagen blank.
Blank is niet noodzakelijk omdat de Zinkspray al beschermt tegen oxidatie en roest.
Monteren
laat alles eerst een weekje harden voor je het in elkaar zet, en natuurlijk voorzichtig.
en de eerste week zeker nog niet poetsen
http://www.oudebrommers.nl/phpbb3/viewt ... f=41&t=372
staan genoeg how-to's op internet![]()
Tussen elke laag een tijdje wachten en geduldig te werk gaan, spuitbus 30 cm van het frame af houden en in vloeiende bewegingen spuiten
Gewoon Motip lak oidDerk_035 schreef:Wat voor verf kan ik het beste hiervoor gebruiken
JaDerk_035 schreef:moet ik eerst nog grondverf doen?
“Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary, that's what gets you.”
― Jeremy Clarkson
― Jeremy Clarkson