Motorblok revisie
Geplaatst: ma 30 sep 2013, 18:05
Vandaag heb ik mijn Derbi Senda Extreme SM 50 2006 bij een brommerzaak laten controleren, en zo te zien is hij aan revisie toe. Kilometerstand 17498.
Waarschijnlijk is de vorige eigenaar er slecht mee om gegaan. Koppelingsplaten 'waarschijnlijk' versleten, cilinderwand zitten kransjes op, zuigerveren versleten, lagers versleten (je kunt ze horen joelen). Dus is nu wel aan revisie toe. Aangezien ik setjes heb gezien van 200 euro (complete revisie set, bij Jos dijkman) maar is dit goede kwaliteit? Of kan ik beter alles appart halen? Want als ik dan toch het blok los moet halen kan ik beter voor kwaliteit kiezen.
Verder zou de brommerzaak het kunnen doen voor tussen de 300 à 400 euro, maar dan vervangen ze de zuigerveren, lagers, keerringen en eventueel de zuiger, en de cilinder gaan ze polijsten, en de koppelingsplaten. Maar ook wat aan vervanging toe is vervangen ze.
Dus mijn vraag is, laten doen of zelf doen? En wat moet ik anders halen als ik het zelf zou moeten gaan doen? Verder heb ik wel enige ervaring met sleutelen.
Waarschijnlijk is de vorige eigenaar er slecht mee om gegaan. Koppelingsplaten 'waarschijnlijk' versleten, cilinderwand zitten kransjes op, zuigerveren versleten, lagers versleten (je kunt ze horen joelen). Dus is nu wel aan revisie toe. Aangezien ik setjes heb gezien van 200 euro (complete revisie set, bij Jos dijkman) maar is dit goede kwaliteit? Of kan ik beter alles appart halen? Want als ik dan toch het blok los moet halen kan ik beter voor kwaliteit kiezen.
Verder zou de brommerzaak het kunnen doen voor tussen de 300 à 400 euro, maar dan vervangen ze de zuigerveren, lagers, keerringen en eventueel de zuiger, en de cilinder gaan ze polijsten, en de koppelingsplaten. Maar ook wat aan vervanging toe is vervangen ze.
Dus mijn vraag is, laten doen of zelf doen? En wat moet ik anders halen als ik het zelf zou moeten gaan doen? Verder heb ik wel enige ervaring met sleutelen.