Voorvork paioli

Overig
GuidoB
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 19:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2013

Voorvork paioli

Ongelezen bericht door GuidoB »

Hallo,

Kan iemand mij vertellen hoeveel ml voorvork olie er in mijn originele derbi Senda xtreme paioli voorvorken moet?

Mvg

Guido
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Voorvork paioli

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

ik durft het je oprecht zo niet te vertellen.
maar ik vond dit:
yordii schreef:gewoon de bovenste bout (dop) los maken dan de binnepoot inveren en dan komt de binneste imbus te voorschijn deze moet ook los en dan kan het hele gebeuren uit elkaar, verder is het vrij duidelijk om het vervangen, gewoon alles uitelkaar, proper maken en de keerringen eruit en nieuwe erin, dan alles weer vast maken buiten de bouten van boven (er moet dan eerst olie in) en dan kap je de olie langs boven erin

ik dacht dat het zo'n 270ml was per poot maar ben er niet zeker van
GuidoB
Banden plakker
Berichten: 2
Lid geworden op: zo 10 jan 2021, 19:52
Vervoersmiddel: Derbi Senda xtreme 2013

Re: Voorvork paioli

Ongelezen bericht door GuidoB »

bedankt voor je reactie,
Ik heb al paar keer m’n voorvork gereviseerd, en telkens na een paar maanden begint het weer te lekken. De laatste keer gloednieuwe binnenpoten en natuurlijk keerringen gekocht. Dit keer hielden ze het wat langer vol maar uiteindelijk begon het weer te lekken. Zo ver ik weet zitten er op de buitenpoot geen beschadigingen. Ik heb hier op het forum als is eerder gelezen dat het 270ml was per poot, maar ik dacht misschien is dat wel het probleem, dat het te veel is. Verder zou ik geen idee hebben waar het anders aan zou kunnen liggen, vandaar dat ik me af vroeg of iemand zeker wist of het 270ml was.
Groet Guido
Gebruikersavatar
derbi-ftw
Pro tuner
Berichten: 6873
Lid geworden op: zo 02 dec 2012, 12:57
Vervoersmiddel: Derbi Senda SM 2005 80cc
Derbi Senda R-Xtreme 2005 50cc
Derbi Senda Black Edition 80cc
Derbi Senda X-Treme 50cc
Locatie: Drenthe

Re: Voorvork paioli

Ongelezen bericht door derbi-ftw »

Versleten glijbussen. Niet goed ontlucht.
www.derbipartsshop.nl Onderdelen voor jouw Derbi, Aprilia, Gilera of Piaggio www.derbipartsshop.nl
Brommert_01
Pro tuner
Berichten: 1258
Lid geworden op: do 14 mar 2019, 19:36
Vervoersmiddel: Aprilia SX50(binnenkort 80), Derbi DRD ProRace 4(verkocht) & Derbi DRD racing Limited 2005
Locatie: Emst

Re: Voorvork paioli

Ongelezen bericht door Brommert_01 »

wat vervang je telkens allemaal bij de revisie als ik mag vragen? iig keerringen en stofhoezen? mocht je de stofhoezen niet vervangen raad ik dit wel aan, kijk ook of de veer in de stofhoezen zit, als dit mist heb je daar het probleem, dan komt er veel te snel zand en smeer in en gaat je keerring slijten en kapot. verder is mijn vraag hoe lek is lek? probeer de volgende keer eerst even een Sealmate als het er niet als er een klein beetje oplie blijft zitten, daarmee haal je het smeer en zand weg tussen de voorpoten en keerringen waardoor het beter afsluit.
Psek
Banden plakker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 17 nov 2023, 17:17
Vervoersmiddel: Derbi senda DRD racing 70cc

Re: Voorvork paioli

Ongelezen bericht door Psek »

Voor de mensen die nog zoekende zijn volgens het boekje is het 445cc (445ml). Voor de paioli USD vork (41mm binnen 53mm buiten).
Plaats reactie