Tandwiel verhouding Derbi senda?

Overig
Gebruikersavatar
Gijs2k02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 16:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Tandwiel verhouding Derbi senda?

Ongelezen bericht door Gijs2k02 »

Hallo mensen!

Ik heb een vraag. Ik heb een Derbi Senda standaard en ontgrenst. Ik heb nu een tandwiel verhouding van 11/53, en loopt ongeveer 75 km/u. Nu beginnen de tandwielen en ketting versleten te raken, dus wil ik er een heel nieuw pakket in zetten. Ik heb een excel bestand en zie dat ik met een 15/50 verhouding 108 km/u kan halen! Maar ik weet niet of dit wel verstandig is omdat ik niet weet of het vermogen dat aan kan. Heb ik het fout of niet? En als ik het fout heb wat zou dan het uiterste kunnen worden, voor zo groot mogelijk en achter zo klein mogelijk.

Met vriendelijke groet,

Gijs :)
RoyD
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 11 okt 2018, 20:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85 Anniversary

Re: Tandwiel verhouding Derbi senda?

Ongelezen bericht door RoyD »

Heel leuk bedacht maar met standaard derbi volledig ontgrenst en normale uitlaat is 75 een mooie snelheid. Tandwielverhouding zo drastish veranderen zou alleen maar tegenwerken ten eerste kom je waarschijnlijk niet op die snelheid en ten tweede kom je nauwelijks van je plek af. Als je echt boven de 100 wil komen moet je een 70cc steken met een nieuwe uitlaat carb etc. Als je richting de 100 wil komen zou ik een nieuwe uitlaat kopen en misschien een grotere carb steken.
Gebruikersavatar
Gijs2k02
Beginnende Derbi fan
Berichten: 31
Lid geworden op: vr 25 okt 2019, 16:07
Vervoersmiddel: Derbi Senda

Re: Tandwiel verhouding Derbi senda?

Ongelezen bericht door Gijs2k02 »

RoyD schreef:Heel leuk bedacht maar met standaard derbi volledig ontgrenst en normale uitlaat is 75 een mooie snelheid. Tandwielverhouding zo drastish veranderen zou alleen maar tegenwerken ten eerste kom je waarschijnlijk niet op die snelheid en ten tweede kom je nauwelijks van je plek af. Als je echt boven de 100 wil komen moet je een 70cc steken met een nieuwe uitlaat carb etc. Als je richting de 100 wil komen zou ik een nieuwe uitlaat kopen en misschien een grotere carb steken.
Oke dan ga ik even een projectje starten :D
Zou alleen een cilinder, carb en uitlaat voldoende zijn dat niks anders in elkaar loopt?
RoyD
Derbi fan
Berichten: 65
Lid geworden op: do 11 okt 2018, 20:46
Vervoersmiddel: Derbi DRD Racing 85 Anniversary

Re: Tandwiel verhouding Derbi senda?

Ongelezen bericht door RoyD »

Als je met een 70cc wil gaan rijden is het verstandig om je krukas te vervangen voor een sterkere krukas en zelf je olie mengen ipv je oliepompje. Ook is het verstandig zoals ik al zei om je carburateur en je uitlaat te vervangen voor een betere/snellere. Als je bij 50cc blijft dan kun je prima met je huidige krukas blijven rijden en huidige carburateur en als je dan je std uitlaat vervangt voor een andere (leovince x-fight, scr corse 50/70, etc). Volgensmij is de ideale tandwielverhouding 13/53 (koppel/topsnelheid verhouding)
Plaats reactie