2001 Rieju MRX (Supermoto ombouw) PRICE DROP

Plaats hier brommers die compleet weggaan
Gebruikersavatar
Yezzz
Schakelrijder
Berichten: 113
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 19:22
Vervoersmiddel: 2001-2004 Rieju MRX
1980 Puch Maxi S (WIP)

2001 Rieju MRX (Supermoto ombouw) PRICE DROP

Ongelezen bericht door Yezzz »

Het betreft een Rieju MRX uit 2001. Deze MRX komt uit de periode dat het goed ging met de brommers en daarom was deze standaard erg luxe uitgevoerd, ondanks dat het niet de Pro is.
De MRX is standaard uitgevoert met een flinke Showa USD en een degelijke maar zachte prolink achter. De MRX, het enduro model komt op 21-18 banden maar ik heb er een set 17'' spaakvelgen bij kunnen krijgen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn geschiedenis met dit ''hok'':

Ik kocht deze brommer begin november met flink wat kilometers op de teller. Blokje koppelde niet meer en de knippers deden het niet meer.
Eerste week een toer gereden waarbij ik het blok total loss heb gereden. Blok is toen vervangen met een blok uit een TZR met mischien 9000 km er op. Een net blokje. Ik heb hier een tijdje mee rondgereden totdat de zuiger zich opblies en de krukaslagers meenam.
Op dit moment heeft de brommer een dikke 2 maand stil gestaan.

Recentelijk de boel weer opgepakt en begonnen met een volledige blokrevisie. Hierbij zijn de oliepomp tandwielen verwijderd.
Nieuwe krukas er in en vervolgens mijn ''droom setup'' gebouwt.
Echter na 500 km de krukas kapot gereden en blokje ligt momenteel weer los.

De setup:
DR80 Gietijzeren koppelcylinder (500 km oud)
Tecnigas ENOX (In goede staat)
Top Performance V-Force 3 Black Racing Membraan
Top Performance Race koppeling
Dellorto 21mm DS Black Edition Carb (Met snelsproei wissel en snelle gasnaald afstelling)
Krukas is dus momenteel dood. Ga deze vervangen voor een Rito krukas (Worden extreme setups op gedraaid) Mocht u dit zelf ook willen doen kan ik het blok los leveren en gaat er uiteraard wat van de verkoopprijs af.

De brommer verder:
- Standaard 21-18 crossvelgen
- Een set van DRD voorvelg en DRD pro achtervelg
- Suzuki RM crosskapje met spotje (tweede spotje aanwezig), helaas orginele kapje verkocht (slechte keuze van me geweest)
- Rieju dashboard aanwezig, km stand klopt niet omdat deze door vorige eigenaren doorgedraaid is en ik een ander blok heb, dus andere kmstand. Teller is vrij precies met de 21'' velg voorop
- Hema fietsenteller momenteel gemonteerd, accuraat tot binnen 2 kmph, gps getest

-Zeer groot pluspunt: De brommer heeft het zadel van een Rieju SMX Pro uit 2005. Deze buddys hebben geen harde plastieken zijkanten maar zijn vol zacht leder. Dit zadel word door al mijn derbi rijdende vrienden als extreem comfortabel gezien.

De pluspunten:
+ Zeer grote brommer, op supermoto banden even hoog als een derbi op noppen
+Comfortabele zithouding, de stepjes zijn prettiger geplaatst
+Zacht afgeveerd
+ Extreem betrouwbare cylinder
+ Blok is, na plaatsten van Ritokrukas, bestand tegen alle zware setups die op standaard slag kunnen
+ Vrijwel nieuwe Pilot Sporty achterband meegeleverd

De minpunten:
- Kabelboom heeft flink werk nodig (Ik heb een volledig uitgetekende kabelboom in het engels voor u klaarliggen.
-Lichte roest plekjes: De kettingspanners, de contactpunten van de buddy op het frame
Deze roest is niet door geroest en eenvoudig te fixen
- Geen orgineel voorlicht meer. Helaas, kan er niks aan doen.

Richtprijs: 600

Verkoop zonder blok/zonder bepaalde velgenset ed. is mogenlijk voor lagere prijs!
Laatst gewijzigd door Yezzz op ma 27 jul 2015, 20:45, 2 keer totaal gewijzigd.
Got popcorn?
Roelah
Tuner
Berichten: 320
Lid geworden op: zo 09 sep 2012, 23:29
Vervoersmiddel: Derbi senda X-Race '07 (sold)
Derbi senda drd pro 2005 (sold)
Yamaha yzf 250 2009 (sold)
Honda ft500 '83
Locatie: Heeze

Re: 2001 Rieju MRX (Supermoto ombouw)

Ongelezen bericht door Roelah »

Richtprijs verplicht.
Plaats reactie