Dit DRD model wordt door de Derbi liefhebber vaak gezien als één van de mooiste DRD modellen vanwegen het chromen frame dubbele remschijven aluminium achterbrug met prolink veersysteem Marzocchi voorvork etc.
Deze derbi is volledig uitelkaar geweest waarbij er vele onderdelen zijn vervangen.Ook is daarbij de bekende blankelak laag verwijderd van het frame waardoor deze nu glimt als een spiegel.
Er is vervangen;
-Voor en achter nieuwe Continental ContiTwist SM banden met binnenbanden
-Nieuwe tandwielen met kwaliteits Regina ketting
-Remblokken voor en achter
-Gas en km teller kabels
-Nieuwe originele 4A accu
-Koplampkap met bevestegingsrubbers
-Kap achter het zadel
-Led achterlicht met houder van nieuw model DRD
-Kettingslijtrubber op de achterbrug
-Vliegwiel deksel origineel
-Hebo han dvat set
-95% opgebouwd met nieuwe bouten, ringen en moeren
Het enige minpuntje zijn de kappen, deze hebben hier en daar gebruikerssporen maar zijn wel allemaal heel.
Ook het motorblok is volledig gereviseerd;
Alle versnellingsbak lagers zijn daarbij vervangen door kwaliteits SKF lagers,de krukaslagers zijn nieuwe SKF C3 lagers
In heel het blok nieuwe originele keeringen en pakkingen incl. de waterpompkeering,de krukaskeeringen zijn vervangen voor Viton keeringen voor minder wrijving en slijtage
Nieuwe borgplaatjes in de koppeling
Versnellingsbak olie.
Koppelingsplaten zijn ±2000km oud.
De originele cilinder is gehoond en heeft een nieuwe Meteor zuiger met naaldlager
De kilometerstand staat momenteel op ±3700km dit is niet de originele kmstand, er is een andere gebruikte teller opgekomen omdat de originele kapot was. De originele kmstand van de derbi is 9048km dit is aantoonbaar.
Deze Derbi heb ik van de eerste eigenaar overgenomen die hem in 2007 nieuw had gekocht
Na de heropbouw van de Derbi is er slechts ±150km mee gereden, dit zijn ritjes geweest met mooi weer om te controleren of alles goed functioneerde
Vraagprijs: 1350 euro.



