Pagina 1 van 1

comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: ma 17 sep 2012, 08:56
door JoopKarelSpank
Hallo Derbiforum,

ik heb nu al een langere tijd een derbi projectje in de schuur staan die even op on-hold staat. Heb ondertussen voor mn dagelijkse derbi even de technigas pijp geleent(lees onbepaalde tijd) en zat me nu af te vragen wat eigenlijk de ideaale pijp zou zijn om heerlijk rustig te kunnen rondrijden en een makkelijke powerband te hebben om bijvoorbeeld een dijk op te kunnen rijden en dergelijke. Ik heb op het moment een:

70cc import(DMP)
24mm R/T carb van stage 6
mallosi membraam setje
ori ontsteking

het idee is dus om een pijp te hebben die een beetje de originele pijp nadert. Maar valt die te gebruiken met 70cc? of zijn er andere mogelijkheden? of zou de perfecte pijp nog voor me gemaakt moetten worden en zou dit dan ongeveer in het budget vallen van bestaande nieuwe pijpen? (een pijp voor een puch kan je laten maken voor ongeveer 100 euro al)

ps snelheid interesseert me niet zo, gaat toch hobby brommer worden voor weinig kilometers per jaar dus wat harder is niet erg. Zachter ook niet zo 80-90 zou wel een mooie snelheid zijn

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: do 20 sep 2012, 18:18
door fruity
een technigas uitlaat gaat daar eigenlijk perfect op , had die ook op een giet cilinder en had een lange powerband en veel koppel .

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 21:48
door JoopKarelSpank
welke technigas heb je het dan over? ik heb zelf de E-nox op de standaard 50cc en die is dus enorm hoogtoerig met een felle 'lastige' powerband. bedoel je dan de E-box?

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: vr 21 sep 2012, 22:22
door fx259b2
E-nox heeft een powerband van 8-12,5k toeren extreem hoogtoerig is dus wat overdreven. maatje van me reed met de e-nox op zn dr80 (am6) reed gewoon lekker alleen kan je beter een uitlaat nemen waarbij de powerband iets eerder begint zo benut je de cilinder beter.

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: za 22 sep 2012, 12:49
door fruity
als je die uitlaat op een laagtoerige 70 zet heb je snel je powerband .

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 08:29
door JoopKarelSpank
ik vind dat je 8-12.5k toch wel hoogtoerig mag noemen ;) het is geen pro-race setup maar voor normaal is het hoogtoerig ;) Verder kan ik mij niet voorstellen dat een uitlaat mismatchen met de cilinder het meest relaxte rijresultaat gaat opleveren. Het mooiste is om je powerband zoveel mogelijk onderin in te zetten in plaats van een uitlaat monteren met een powerband waar de cilinder niet in mee kan komen

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: wo 26 sep 2012, 13:08
door fruity
een middeltoerige 70cc kan ook tot 12,5k gaan , ik sreek uit ervaring . enox rijd goed op een 70 cc . heb erna een yasuni r2 gestoken , rijd beter maar je powerband komt dan gewoon later ...

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: di 16 okt 2012, 21:15
door SxStan
ik reed met die cilinder gwn met een originele pijp (zonder prop, piemel en katelysator). liep perfect!

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 12:37
door Senda85
steek een leo v6, heb je een powerband van ong 6 tot 10k toeren

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 13:28
door Wesley95
ik zou ook voor leo v6 gaan

Re: comfortabel tuffen bij dmp 70cc

Geplaatst: wo 17 okt 2012, 16:18
door fruity
leovince v6 gaat hetzelfde zijn als de technigas , ik zeg het je het is een uitlaat die perfect is . Andere uitlaten gaan afnijpen ...