Pagina 1 van 2

derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: vr 31 aug 2012, 23:30
door William
ik heb een derbi gpr uit 2004 met 3000km die volledig standaard is maar wel ontgrensd
helaas heb ik voortdurend problemen met de carburator en na veel sukkelen ben ik het beu en wil ik een andere
maar volgend jaar krijg ik een 80cc kit, nu vraag ik me af welke carburator ik nu kan steken en dan nog steeds gebruiken volgend jaar op de 80cc,
is een 21mm te groot?:)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: za 01 sep 2012, 00:02
door Venlonaer
21 is goed 19 kan ook.

Wat is sukkelen?
Krijg je hem niet afgesteld?

Maak eens de hele inlaat schoon en begin eens opnieuw met afstellen..

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: za 01 sep 2012, 00:46
door William
Afstellen is geen probleem, ik ben scheepsmachinist van opleiding maar daar komen benzine motoren zelden voor.
Met sukkelen bedoel ik, eerst liep de benzine er soms gewoon uit, na dat ik die grondig gekuist heb was dit opgelost toen bleek dat de carburator binnen in last had van slijtage en toen hebben ze verschillende delen vernieuwd vab de carburator
en nu ongeveer 500 euro later heb ik besloten gewoon een andere zelf te steken want ik ga steeds terug naar de garage met hoop op garantie aangezien ik hem maar een jaartje heb maar ik word elke keer in het zak gezet :)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: za 01 sep 2012, 19:40
door fruity
19mm gaat perfect op een originele cilinder , maar als je een 80 cc gaat steken zou ik een 21mm kopen .
Daar kan je alle kanten mee uit .

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: za 01 sep 2012, 20:47
door William
Dacht ik ook, dankje man :)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: di 04 sep 2012, 17:56
door fruity
geen probleem :D

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 03:18
door kristof
fruity schreef:19mm gaat perfect op een originele cilinder , maar als je een 80 cc gaat steken zou ik een 21mm kopen .
Daar kan je alle kanten mee uit .

volgens mij is 21 zowat het beste qua prestatie en verbruik :box: je kan natuurlek ook altijd 24 of 28 steken maar op den duur rijd je gewoon van tankstation naar tankstation :wave:

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 11:48
door fruity
niet alleen daarom , hij wil deze carbu afstellen op zijn 50 cc , groter dan 21mm kan je gewoon niet afgesteld krijgen op een ori 50cc

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 13:13
door kristof
fruity schreef:niet alleen daarom , hij wil deze carbu afstellen op zijn 50 cc , groter dan 21mm kan je gewoon niet afgesteld krijgen op een ori 50cc
ohja, vergeten :p
denk dat een 21 ook niet af te stellen is op een ontrgrensde brommer, mss als je een snelle uitlaat hebt maar denk tog dat 21 wat te groot is voor ori 50 :o

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 13:20
door fruity
moet lukken , is niet zo gemakkelijk af te stellen als een 17.5 . maar deze persoon heeft al wat ervaring met motoren dus dit kan niet echt een probleem zijn voor hem .

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 20:10
door William
stel dat ik voor een andere cilinder ga, welke zou je aanraden.
Ik zou een hoogtoerige cilinder nemen aangezien dat ik lange stukken 10 000 tpm draai en stillaan het gevoel krijg dat de cilinder dit niet meer aan kan, hij heeft vooral nogal weinig compressie :)
en als ik dan een andere cilinder neem ben ik dan verplicht een andere krukas te nemen of kan ik dezelfde behouden op voorwaarde dat ik niet hoger in toeren ga rijden? :)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 20:16
door DaanS
Airsal 80.

Originele krukas kan nog met 3000 km.

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 21:10
door William
of een 50cc?

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 21:14
door DaanS
Aanraden voor 50cc?

Of wat bedoel je?

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 22:06
door William
uhu inderdaad, ik zou bij 50cc blijven maar ik weet niet goed welke gekozen, ik dacht aan een airsal deels door zijn prijs :)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: zo 09 sep 2012, 22:09
door William
of deze :) http://www.scootparts.nl/Cilinderkit-MV ... uct/56342/" onclick="window.open(this.href);return false;
vraag ik me wel af of dit zou werken op de ori uitlaat

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 08:45
door garfield
Die MVT gaat niet echt werken met de originele uitlaat.
Is heel erg hoogtoerig en heeft bijna geen koppel onderin.

Airsal 80 gaat een stuk beter met de originele uitlaat, rijdt dan nog steeds 85 a 90 km per uur :dry:

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 19:01
door William
Kan ik dan m'n tandwiel 11 vooraan behouden?:)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 19:02
door William
Nog een vraagje, welke geerdschappen heb ik zeker nodig?:)

Re: derbi gpr 50cc welke carbu

Geplaatst: ma 10 sep 2012, 19:04
door William
Voor ik het vergeet de oliekeeringen aan de krukas moeten ook vervangen worden